    From: "Chris" <c...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Orange i FunTab 10.1 - pytania
    Date: Wed, 20 Nov 2013 11:18:44 +0100

    Zakonspirowany nabazgrał(a):

    > Jeżeli rozważa zakup normalnego laptopa, to dość łatwo wywnioskować, że
    > osoba, która ma dostać urządzenie, w ogóle nie ma komputera. Postaw się w
    > takiej sytuacji i zastanów, czy wolałbyś laptopa 15", czy mały szajs od
    > Orange, bo za 240 zł na pewno nie dają czegoś, co by mogło służyć za
    > podstawowy komputer (no, może małemu dzieciakowi, przez krótki czas).

    Taki za 240zł to szajs to się zgodzę.

    > Tablety są w modzie, mają swoje zalety, ale sens mają tylko te
    > konkretniejsze, na które trochę trzeba już wydać. W życiu bym nie kupił
    > takiego za mniej niż 1000 zł.

    Za 800zł można kupić używanego IPada 2 :)

    > Poza tym Twoje argumenty są ułomne. Wygoda? A cóż takiego nieporęcznego
    > jest w netbooku czy ultrabooku? Żadnego z tych urządzeń do kieszeni nie
    > wsadzisz.

    Netbook czy Ultrabook ma rozkładany ekran i to już jest mało wygodne. Weż
    sobie gdześ usiądź np. w pociągu, metrze, autobusie i poczytaj książkę na
    kompie ...
    10.1" mieści się do bojówek :)

    > Montaż w aucie? Po co? Chciałbyś pojechać na jakieś rozdroże, zaparkować i
    > oglądać filmy, póki akumulatora swojego i samochodowego nie wyczerpie? Do
    > tego służą choćby przenośne odtwarzacze.

    Tablet moje dziecko montuje się na zagłówku i służy np., do oglądanie
    filmów/bajek w czasie jazdy w trasy, jak się znudzi bajka to łatwo go zdjąć
    z holdera i pograć np. w angry birds albo inne gierki, zrób to samo z
    laptopem albo playerem dvd.

    > Lekkie? Netbooki nie ważą wiele więcej. Przenośne? No są. Podobnie jak
    > laptopy 17,3".

    Porównaj wagę tabletu i laptopa i nie kompromituj się więcej.

    Xperia Z - Masa 495 g
    FUJITSU Ultrabook U772 - Waga 1,4 kg

    inne jakie na szybko znalazłem ponad 2kg więc min 3 x więcej niż tablet.

    > Ekran dotykowy? Chyba bym się wściekł przy przeglądaniu internetu i
    > używaniu tak podstawowych programów jak word czy excell.

    Ale tablet to nie komputer i nie służy do pisania prac magisterskich w
    Wordzie albo obliczeń w exelu, to tak jak terenówka nie służy do wyścigów
    F1.

    > Toteż powtórzę: te tanie faktycznie są zabawkami, a popularność zyskały
    > tym samym mechanizmem co netbooki kilka lat wstecz, które dziś już są
    > praktycznie historią. Jeżeli tablety nie potanieją (smartfony coś nie
    > chcą), to nie wróżę im przyszłości w takiej formie, w jakiej obecnie się
    > prezentują (ja bym chciał jednak większą matrycę, full HD oczywiście no i
    > w domu na biurku konkretną stację dokującą. Wtedy bym docenił
    > uniwersalność, lecz cena byłaby już kosmiczna.

    Mylisz się i to bardzo, rynek na razie odchodzi o laptopów na rzecz tabletów

    > Już teraz na sensowny tablet trzeba się mocno wykosztować i rodzi się
    > pytanie: tablet czy może jednak za tę samą cenę laptop 17,3"?

    Nie ma tak że masz jedno urządzeniem to są dwa zupełnie inne produkty i
    skierowane do innych celów .. 2w1 to chyba tylko szampon i odżywka.

    Jak byś się pytał dalej, mam laptopa i tablet wiec wiem o czym mówię .