  • 11. Data: 2011-01-19 18:41:34
    Temat: Re: Orange Free na kartę - uwaga :)
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2011-01-18 20:23, scream pisze:
> [...]
    >
    > Oczywiście sprawdzanie stanu konta mi nie działa, bo albo z jakiegoś powodu
    > nie da się wysłać SMSa albo jak już wyśle to odpowiedź w ogóle nie
    > przychodzi.
    >
    > Uważajcie więc i lepiej sprawdzajcie konto zanim doładujecie, bo możliwe że
    > operator specjalnie coś kombinuje.
    >
    > A swoją drogą cała ta infolinia Orange to niesamowita pomyłka. Zanim
    > trafiłem na kogoś kompetentnego przełączali mnie 6 razy i czekałem na
    > połączenie 29 minut. Potem jeszcze 8 minut rozmowy. Prawie 40 minut
    > stracone na jedno głupie zgłoszenie. Nawet w UPC to działa sprawniej, choć

    mialem to samo w pakiecie biznes every way mini czy jak to sie zwalo,
    zasieg H, wolne powietrze, co odpalam film na youtube (z telefonu)
    zasieg automatycznie spadal do edge. Ani razu nie udalo mi sie obejrzec
    filmu normalnej jakosci

  • 12. Data: 2011-01-19 21:10:33
    Od: "Darek " <d...@W...gazeta.pl>

    > Aż do dzisiaj. Dziś identyczna sytuacja, internet przestał działać, co się
    > połączy to zaraz rozłącza, żadne strony się nie otwierają, itp itd.

    Ja korzystam z OFnK glownie poza zasiegiem 3G i lacze sie z predkoscia EDGE
    czyli teoretyczna predkosc polaczenia nieco ponad 200 kb/s, ale faktyczny
    transfer to prawie nigdy nie przekracza 50-60 kb/s. Nie wiem dlaczego to tak
    wolno dziala, bo zasieg modem pokazuje dobry (wszystkie, albo prawie wszystkie
    kreski).
    W tym samym miejscu polaczenie Ery daje ok. 100 kbs, a Plus dochodzi do
    maksymalnego transferu, czyli blisko 200 kbs (modem pokazuje dla obydwu tych
    sieci podobnie jak w Orange wszystkie lub prawie wszystkie kreski dla sily
    sygnalu).
    Z ofert internetu prepaid Orange jest w tej chwili najtanszy, ale jakosc tego
    jest dla mnie najgorsza w porownaniu do innych (najlepiej wypada u mnie Plus).

    > Oczywiście sprawdzanie stanu konta mi nie działa, bo albo z jakiegoś powodu
    > nie da się wysłać SMSa albo jak już wyśle to odpowiedź w ogóle nie
    > przychodzi.

    A co Ci pokazuje na www orangeonline? Nie mozesz tam sprawdzic ile transferu
    ci zostalo?

  • 13. Data: 2011-01-19 21:14:31
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Adam" <e...@g...com> napisał w wiadomości
    home.nl...
    > No i, mam nadzieje, jest więcej niż 1000 (wirtualnych) gniazdek? :P

    Coś około 7000.

  • 14. Data: 2011-01-20 16:09:47
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 20:23:22 +0100, scream napisał(a):
    > Mam pewne podejrzenia, że Orange brzydko kombinuje z ofertą orange free na
    > kartę.

    Generalnie to orangeFree na kartę do niczego się nie nadaje :(
    Kupiłem w roli łącza awaryjnego, mając świadomość że grafika jest
    obligatoryjnie kompresowana (to akurat żaden problem, taki urok tej
    usługi - niech będzie). Niestety, dodatkowo Orange "uszczęśliwia"
    możliwością pobrania grafiki na WWW w pełnej jakości - i tu już jest klops.
    Bo żeby tak nas uszczęśliwić, to zmieniają adresy stron, wciskają zje*
    skrypty javascript... i skutek jest taki, że żadna bardziej skomplikowana
    strona z ajaxem nie działa :-E
    I jeszcze ciule na reklamację odpisali "nie ma możliwości włączenia usługi
    vpn" - szkoda słów...

    Bardzo odradzam, chyba że ktoś tylko ściąga pocztę i ogląda onet.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 15. Data: 2011-01-20 20:48:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-20 17:09, Jacek Osiecki pisze:
    (...)
    > Generalnie to orangeFree na kartę do niczego się nie nadaje :(

    No proszę... To pewnie jakiś alternatywny Orange Free od tego, który
    mi przypadł w losowaniu...

> [...]
    > Bo żeby tak nas uszczęśliwić, to zmieniają adresy stron, wciskają zje*
    > skrypty javascript... i skutek jest taki, że żadna bardziej skomplikowana

    Jakieś szczegóły? Jakoś problemów nie zauważyłem.

    > I jeszcze ciule na reklamację odpisali "nie ma możliwości włączenia usługi
    > vpn" - szkoda słów...

    A treść reklamacji może byś wkleił?

    > Bardzo odradzam, chyba że ktoś tylko ściąga pocztę i ogląda onet.

    Tak, ściągam pocztę, oglądam 'onet'. Przy okazji zdarza mi się
    zarządzać jakimiś mało znaczącymi usługami w tunelu itd.

    W sumie nie wiem czego oczekujesz...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 16. Data: 2011-01-20 22:06:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 20 Jan 2011 21:48:06 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Jakieś szczegóły? Jakoś problemów nie zauważyłem.

    Nie dziala chociażby wyszukiwanie w czasie rzeczywistym na google, ale
    problemy jako takie występują bardzo rzadko w moim odczuciu. Pozatym VPN
    może i nie da się wyłączyć, ale kompresowanie grafiki da się wyłączyć jak
    najbardziej.

    --
    best regards,
    scream

  • 17. Data: 2011-01-21 09:41:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-20 23:06, scream pisze:

    > Nie dziala chociażby wyszukiwanie w czasie rzeczywistym na google, ale
    > problemy jako takie występują bardzo rzadko w moim odczuciu.

    Eeee? Masz na myśli to "wyszukiwanie strumieniowe", którego działania
    jeszcze nigdzie nie zauważyłem a tylko o nim czytałem?

    > Pozatym VPN
    > może i nie da się wyłączyć, ale kompresowanie grafiki da się wyłączyć jak
    > najbardziej.

    I to na parę metod ;)

  • 18. Data: 2011-01-21 10:41:58
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

> [...]
    > (...)
    > No proszę... To pewnie jakiś alternatywny Orange Free od tego, który

    Bo też ten orangeFree dosyć dziwnie się zachowuje. Na niektórych
    przeglądarkach wtrynia te debilne javascripty, na innych nie zawsze...

    > Jakieś szczegóły? Jakoś problemów nie zauważyłem.

    Szczegółów nie podam, bo musiałbym się przełączyć na OF - ale przy
    debugowaniu javascriptów wyszło, że podmieniają adresy na jakieś
    http://1.2.3.4/... i dorzucają swój javascript, w dodatku nieumiejętnie
    wycinając część skryptów które były na stronie. Np. popularny lightbox nie
    potrafił się czasami załadować, a tam gdzie była naprawdę masa rzeczy
    oskryptowanych to w ogóle prawie nic nie działało.

    > A treść reklamacji może byś wkleił?

    "Chciałbym zgłosić problem z korzystaniem z wykupionej u Państwa
    usługi "OrangeFree na kartę". Ustawiacie Państwo nie tylko kompresję
    obrazków, ale dodatkowo Państwa system modyfikuje przesyłane strony
    WWW, dodając do nich własne skrypty JavaScript (odpowiadające za opcje
    podniesienia jakości obrazków po naciśnięciu Shift+R). O ile sama
    kompresja plików JPEG i GIF nie jest wielkim problemem, o tyle modyfikacje
    treści stron już w poważny sposób utrudniają korzystanie z internetu.
    Większość stron z zaawansowanymi skryptami nie działa lub działa
    nieprawidłowo. Proszę o wyłączenie kompresji na w/w numerze telefonu."

    I odpowiedź orange:

    "w ofercie OrangeFree na kartę usługa VPN nie jest dostępna".

    > Tak, ściągam pocztę, oglądam 'onet'. Przy okazji zdarza mi się
    > zarządzać jakimiś mało znaczącymi usługami w tunelu itd.

    O właśnie, w tunelu - czyli z pominięciem tego ich gównianego proxy.

    > W sumie nie wiem czego oczekujesz...

    Tego, żeby mnie nie uszczęśliwiali na siłę.
    OF na kartę wziąłem jako łącze awaryjne, gdy przeciągała się instalacja DSLa
    tepsy - i okazało się, że firma nie bardzo ma jak funkcjonować przy użyciu
    tego dziadostwa, bo nie da się zweryfikować czy nasze strony działają
    nieprawidłowo z powodu naszych błędów czy syfów wrzuconych przez orange.
    Dopiero jak zestawiłem tunel do swojego serwera i z niego wyjście na świat,
    to jakoś dało się pracować - tylko że to wiązało się z niepotrzebnym
    narzutem danych i tym samym dodatkowym obniżeniem prędkości łącza...

    Dlatego właśnie odradzam - blueconnect czy iplus nie robią takiego syfu z
    kodu HTML.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 19. Data: 2011-01-21 10:43:22
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 10:41:30 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > I to na parę metod ;)

    To łaskawie mi zdradź jak to się robi, bo żadna z proponowanych na różnych
    stronach nie zadziałała.

    I poza tym - tak jak pisałem, nie jest problemem kompresowanie grafiki tylko
    wciskanie w kod stron HTML wadliwych javascriptów.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 20. Data: 2011-01-21 11:34:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-21 11:41, Jacek Osiecki pisze:
    (...)
    > Bo też ten orangeFree dosyć dziwnie się zachowuje. Na niektórych
    > przeglądarkach wtrynia te debilne javascripty, na innych nie zawsze...

    Zaciekawiasz mnie.

> [...]
    > http://1.2.3.4/... i dorzucają swój javascript, w dodatku nieumiejętnie
    > wycinając część skryptów które były na stronie.

    Musiałbym zobaczyć to w naturze, by potwierdzić sugerowane problemy.

    > Np. popularny lightbox nie
    > potrafił się czasami załadować, a tam gdzie była naprawdę masa rzeczy
    > oskryptowanych to w ogóle prawie nic nie działało.

    Jak wyżej - problemy to owszem, widziałem, ale na telefonach z ich
    natywnymi przeglądarkami, ale już nie w OperzeMini, czy też na lapku.

    > I odpowiedź orange:
    >
    > "w ofercie OrangeFree na kartę usługa VPN nie jest dostępna".

    Prawdę napisali - tej usługi nie mam w OrangeFree.

    > O właśnie, w tunelu - czyli z pominięciem tego ich gównianego proxy.

    Dla mnie to oczywiste - zbyt dużo już cudów widziałem na tych
    połączeniach. Niezależnie od operatora i funkcji.

    > Tego, żeby mnie nie uszczęśliwiali na siłę.

    To był Twój wybór, a że nieświadomy jak widać ;)

> [...]
    > to jakoś dało się pracować - tylko że to wiązało się z niepotrzebnym
    > narzutem danych i tym samym dodatkowym obniżeniem prędkości łącza...

    O właśnie - tutaj wychodzi margines wykorzystywania takich usług do
    innych celów niż operator zakładał.

    > Dlatego właśnie odradzam - blueconnect czy iplus nie robią takiego syfu z
    > kodu HTML.

    Zakładam, ze to prawda, ale najwyraźniej dla znakomitej większość
    użytkowników OrangeFree jest to zwyczajnie nieistotne, a twierdzenie
    "Generalnie to orangeFree na kartę do niczego się nie nadaje" powinno
    brzmieć - jako łącze dla mojej firmy nie nadawało się, ponieważ
    tworzymy jakieś tam zaawansowane strony itd.

    BTW - skoro działają źle na etapie testów, to jaka gwarancja, że
    będą działać poprawnie klientom?