-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
Date: Sat, 02 Mar 2019 22:06:25 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 70
Message-ID: <q5er8f$noi$1@node1.news.atman.pl>
References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl> <q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<q44msf$puu$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<q4745t$69p$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<q5cabp$8iv$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 77-253-172-130.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: node1.news.atman.pl 1551560783 24338 77.253.172.130 (2 Mar 2019 21:06:23
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Mar 2019 21:06:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <b...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651389
[ ukryj nagłówki ]> Te pomiary zrobiles przy roznych predkosciach. Znaczy sie raz wolno raz szybko.
> Zauwazylem ze komputry probuja przewidziec calkowite spalanie a to zazwyczaj jest
uzyskiwane przy takiej mieszanej jezdzie.
No tak, ale trasa zgadzała się wystarczająco dobrze, aby można było
oprzeć na niej dalsze rozumowanie, moim zdaniem.
> Tym sie nie przejmuj. Czasem wiater w plecy/oczy zmienia wynik o dobre 10-15% jak
odpowiednio szybki.
Jasne, ale tym razem w pyszczek, nie w plecka, więc brakujące 0.5 nie
tłumaczy. Należało by wręcz zapytać dlaczego nie więcej.
> Ten wykres wiele nie mowi. Dla mojego byl taki:
> https://www.i-m-a.de/pdf/Ford/diesel_engines/DLD_Ran
ge_Leaflet_2002.pdf
>
> I tam widac ze to popularne zalozenie ze trza sie trzymac miedzy szczytami jest nie
do konca prawdziwe.
> Zreszta i to jest podane w g/kWh wiec i tak latwo przeliczyc nie daje sie.
Zrobiłem jeszcze jedną próbę. Jadąc pod górkę, dosyć długa, przełączyłem
w manual i starałem się zaobserwować chwilowe spalanie jadąc tak, aby
nie zmieniała się prędkość. Na wiele prób górki mi nie wystarczyło, ale
zauważyłem, że skrzynia preferuje wysokie biegi, a jak wymuszam niższe,
to spalanie rośnie. Więc moje założenie, że lepiej bliżej 2000rpm nie
sprawdziło się. Skrzynia preferowała ~1200, a każda moja interwencja
tylko pogarszała spalanie - choć niedużo. Lepiej się więc nie wtrącać :)
To takie bardzo, bardzo zgrubne sprawdzenie.
> Spokojna glowa. Jak pojedziesz autostrada bursztynowa to starczy 100km zrobic jedna
predkoscia i dotankowac i kolejne 100km druga i ci wszystko wyjdzie.
> Tylko trzeba pamietac o dotankowaniu i tym zeby wogole nie zapomniec o tescie :)
Raczej małe szanse - nie mam w tamtym kierunku żadnego klienta, a na
wakacje wolę w dół - niewiele dalej, a cieplej. No i utopić się nie da ;)
Swoją drogą - nie muszę tankować dla sprawdzenia. Dla mnie błędy poniżej
2% we wskazaniach komp-rzeczywistość, to po pierwsze mistrzostwo świata,
a po drugie i tak 2x lepiej niż by wystarczyło. Popatrz, jeżeli błąd był
by 2x większy, to na 9 litrach oznacza to poniżej 0.3 litra różnicy!
Ciekawe dlaczego tak dobrze to działa. W volvicy przekłamania zdarzają
są na poziomie 1.5 litra, przy spalaniu w okolicach 8-9/100. To daje
blisko 20% różnicy.
Miłego.
Irek.N.
ps. też czuję, że to nie opony...
Następne wpisy z tego wątku
- 05.03.19 09:58 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973
- 2025-01-28 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2025-01-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=