-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
Date: Fri, 01 Mar 2019 23:05:48 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 113
Message-ID: <q5cabp$8iv$1@node1.news.atman.pl>
References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl> <q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
<9...@g...com>
<q44msf$puu$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<q4745t$69p$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 77-253-172-130.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: node1.news.atman.pl 1551477945 8799 77.253.172.130 (1 Mar 2019 22:05:45 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 1 Mar 2019 22:05:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <b...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2651357
[ ukryj nagłówki ]Zrobiłem test. Nie do końca taki jak bym chciał, ale zawsze to coś i
można jakieś dane z niego wyciągnąć.
1. Kalibrujemy kompa - 90% miasto.
a. Zatankowałem 80,15 litra, przejechane 788,9km, spalanie z kompa 10,0,
błąd -1.6%
b. Zatankowane 79,11 litra, przejechane 799,5km, spalanie z kompa 9,8,
błąd -1%
c. Zatankowane 38,75 litra, przejechane 404,6km, spalanie z kompa 9,6,
błąd +0,2%
2. Kalibrujemy kompa - 87% trasa.
d. Zatankowane 46,35 litra, przejechane 530,2km, spalanie z kompa 8,63*,
błąd -1,3%
Dla mnie oznacza to, że komputer jest wiarygodny w wystarczający sposób.
Nie zrobiłem testu, czy 100km/h to faktycznie 100km/h, nie miałem jak go
zrobić, a jedyny pomysł jaki przyszedł mi do głowy kosztuje kilka stówek
i parę punktów - odpuściłem.
Za to sprawdziłem na 4 odcinkach czy 100km to faktycznie 100km i okazuje
się, że nie! Po przejechaniu około 70-80km licznik wskazuje o 1km
więcej, niż faktycznie samochód przejechał. Sprawdzone na słupkach
drogowych na A2 i A1, wynik powtarzalny. Mamy więc błąd powiedzmy +1.3%
patrząc z punktu widzenia wskaźników/liczników. Opony kupione na ten
sezon zimowy, zgodne z zaleceniami producenta.
To co spisałem z testu wygląda tak:
1. Start, tankowanie do pełna, przejechane 230km w warunkach dużego
natężenia ruchu i chwilowego wiatru w lewy słupek - nie na całej trasie
na szczęście - trzeba było uważać na podmuchy. Spalanie z komputera 8,8,
średnia prędkość 128km/h i nie dało się więcej, a nie chciałem
przekraczać 160. Może momentami było 170 jak droga była akurat pusta.
Generalnie nerwowa i męcząca jazda. Gdyby nie to, że chciałem sprawdzić
teorię - odpuścił bym takie gonienie wozu.
2. Spokojny przejazd przez duże miasto, pobliskie wioski, dojazd ze 2x
blisko po jedzenie... zeszło tego 73km w sumie i nie zmieniło średniego
spalania z dojazdu.
3. Powrót tą samą trasą (227km), bezwietrznie, ruch momentami duży, ale
w miarę płynny. Spalanie z kompa 8.4. Średnia prędkość 103,8km/h.
Tankowanie do pełna dla sprawdzenia.
Wykres dla silnika macie tutaj:
https://images89.fotosik.pl/133/258989ec2b25fce1.jpg
Wózek to X5 E70, 2.2tony, aerodynamika cegły budowlanej.
Po tym przejeździe mam pewną zagwozdkę. Spalanie wyszło podejrzanie
małe. Powinno być tak 0.5 litra więcej, z tego co pamiętam podobne
wyjazdy. Widzę tylko 2 możliwości. Jedna to paliwo - ale tankuję na tej
trasie od lat w tych samych miejscach (BP Ultimate). Druga, to przed
wyjazdem komp zgłosił mi spadek ciśnienia w oponie - było 1.5 bara, a
zazwyczaj trzymam 2 do 2.2. Teraz z racji dużego załadowania wozu
nabiłem 2.6 wszędzie. Może to jest te brakujące 0.5 litra? Wózek zrobił
się za twardy, więc zejdę do 2.2 zapewne.
Tyle wiem/pamiętam/zapisałem/obfotografowałem/nakłamałem i tak dalej ;)
Acha, przy 170km/h na 8 biegu jest 2500rpm. Nie wiem czy to ma
znaczenie, ale jak popatrzeć na wykres mocy, to jesteśmy troszkę po
maksymalnym momencie, a w okolicy dosyć płasko na wykresie, więc można
przyjąć że to max. Idąc tym tropem, przy 140-150 powinno być maksymalnie
ekonomicznie. Opory mniejsze niż przy 160, a sprawność silnika już
bliska max. Dobrze myślę?
No i najważniejsze - niestety nie wyszło to o czym pisałem, że przy 160
jest mniejsze spalanie niż przy 120 (szacunkowo). Może dlatego, że w
jedną stronę był duży ruch i paskudnie wietrznie (nie centralnie od
przodu, ale jednak), a w drugą stronę było spokojnie na drodze (było już
późno). Jak na takie warunki - i tak podejrzanie mała różnica moim zdaniem.
Irek.
* 230km z średnim 8.8, dalej 73km z średnią nadal 8.8 (nie zmieniła
się), dalej 227km z średnią 8.4, łączny wynik 8.63 na odcinku 530km.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.03.19 23:30 s...@g...com
- 02.03.19 22:06 Irek.N.
- 05.03.19 09:58 robot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=