eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasieRe: Optymalna prędkość w trasie
  • X-Received: by 2002:a25:c004:: with SMTP id c4mr45215ybf.7.1550168596758; Thu, 14 Feb
    2019 10:23:16 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:c004:: with SMTP id c4mr45215ybf.7.1550168596758; Thu, 14 Feb
    2019 10:23:16 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer03.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-me.h
    ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!m21no4052828qta.0!news-out.google.c
    om!q39ni2120qtk.1!nntp.google.com!m21no4052825qta.0!postnews.google.com!glegrou
    psg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 14 Feb 2019 10:23:16 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=62.122.235.143;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 62.122.235.143
    References: <q40sas$1n0$1@node2.news.atman.pl> <q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <9...@g...com>
    Subject: Re: Optymalna prędkość w trasie
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Thu, 14 Feb 2019 18:23:16 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 5046
    X-Received-Body-CRC: 3325337385
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2650058
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 13 lutego 2019 16:45:32 UTC-6 użytkownik Irek.N. napisał:
    > > Wydaje ci sie.
    > > Tak by moglo byc tylko i wylacznie gdyby silnik w twoim aucie byl okropnie
    nieekonomiczny na nizszych obrotach.
    > > Poszukaj charakterystyki tego silnika.
    >
    > Chyba tak nie jest, bo w spokojnej jeździe po mieście, na trasie porusza
    > się w okolicach 1100-1300rpm. Automat oczywiście.
    >
    >
    > > Dla mojego poza momentem i moca byl tez dodany wykres sprawnosci.
    > > Jak znajdziesz charakterystyke dla Twojego silnika i tam ci wyjdzie ze sprawnosc
    przy tych 160km/h (po odpowiednim sprawdzeniu predkosci obrotowej) jest ze dwa razy
    wyzsza niz przy 110 to ci przyznam racje.
    > > Ale jak to mowila francuzka spiewaczka: Marneszanse
    > > A tak naprawde to po prostu cos zle liczysz. Albo polegasz na tym co ci komputer
    wypisuje. A komputer czasem pisze bzdury.
    > > Jesli przy tankowaniu ci tak wyszlo to tym bardziej to dziwne.
    >
    > Sam się dziwię. Mam wykres z hamowni, ale nic więcej.
    > Komputer podaje z dokładnością dosłownie do 0.2 litra, w przeciwieństwie
    > do mojego drugiego wozidła, w którym ponad litr spokojnie kłamie.
    > Zresztą, łatwo się liczy, bo zazwyczaj poruszam się w okolicach 10/100,
    > a bak ma 90 litrów. Jak widzę w okolicach 800 przejechane przy
    > tankowaniu, to "śpię spokojnie".
    >

    Mylnie zakladasz ze komputer pokazuje prawde. I ze pokazuje ja caly czas. Nawet jak
    mu wyjdzie na koniec jazdy dobre spalanie to nie znaczy ze pokazuje chwilowe tak jak
    sie w cylindry leje.

    W wiekszosci wypadkow tam jest kreatywna ksiegowosc i komp pokazuje cos jako tako
    zgodne z rzeczywistoscia ale nie zawsze.

    > Nie wiem i nie mam jak (nawet mi się nie chce) udowadniać. Sam nie
    > rozumiem zjawiska. Nie sądzę abym się mylił, czuć po pedale, że mocniej
    > ciągnie i wystarczy mniej nacisnąć aby jechał.
    >

    Nie ma co filozofowac.
    Jedziesz w trase. Na tym dlugim odcinku (dajmy na to piotrkow-torun) tankujesz do
    pelna w piotrkowie i cisniesz 160km/h do torunia. W toruniu dotankowujesz.
    I wiesz co i jak.
    To samo robisz drugi raz przy 120km/h.

    Aby nieco sprecyzowac warto test zrobic i sledzic wiatr. U mnie czasem i 15-20%
    roznicy jest miedzy z wiatrem i pod.

    I co ma wyjsc wyjdzie.

    Ale nie spodziewam sie ze ci auto jest optymalne przy 160. To nie formula1...

    >
    > Wiem. Mogę zrobić kawałek na tempomacie, zmieniając prędkość. Będą to co
    > prawda zużycia chwilowe, ale powinno wyjść to o czym piszę.
    >

    Tempomat to juz zuplenie inna sprawa.
    Jazda na tempomacie nie gwarantuje mniejszego spalania.

    W skrocie: Silniki zazwyczaj sa sprawne kiedy konkretnie pracuja albo nie pracuja
    wcale. Praca w posrednim zakresie jest taka se.
    W praktyce aby miec male spalanie dobrze jest depnac konkretnie, rozpedzic sie do
    predkosci przelotowej i odjac gazu. Ale nie duzo. Lekko. W niektorych autach nazywa
    sie to coasting.
    W efekcie spalanie jest nie za wysokie a predkosc utrzymana choc faluje w pewnym
    zakresie.


    Tempomat steruje silnikiem tak ze on ciagle ciagnie ze stala moca. To nie do konca
    jest optymalne.

    Ogolnie temat rzeka.

    Ale zrob test jak napisalem wyzej. Jak ci wyjdzie ze przy 160km/h paliwa schodzi
    mniej to trzeba sie bedzie gremialnie zastanowic co tu nie gra :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: