  • Data: 2012-09-11 17:31:08
    Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 30 Aug 2012 00:22:25 +0200, w <h...@4...net>,
    Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> napisał(-a):

    > Chyba ci pomogę:
    >
    > "Wydaje się, że jeżeli konsument postanowi, że będzie dochodził swych
    > roszczeń na podstawie gwarancji, to nie może jednocześnie korzystać z
    > uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Dopiero, jeżeli gwarant nie
    > zrealizuje w terminie żądania kupującego opartego na gwarancji, wówczas
    > kupujący może posłużyć się uprawnieniami z tytułu niezgodności towaru z
    > umową bądź dalej korzystać z gwarancji (pogląd oparty na analogicznych
    > rozważaniach Sądu Najwyższego w stosunku do zbiegu uprawnień z rękojmi i
> [...]

    Konsument (ja) jeszcze nie postanowił, że będzie dochodził swojego roszczenia
    na podstawie gwarancji.

    AFAIR owszem, masz rację, ale w trybie przeszłym. Tzn. kiedyś konsument
    wybierając gwarancję rezygnował tym samym z niezgodności (czy rękojmi - nie
    pamiętam jak to się kiedyś nazywało).

    Obecnie może sobie wybierać.