    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony zimowe z 2003 roku
    Date: Sun, 25 Mar 2012 22:38:26 +0200

    W dniu 2012-03-25 14:12, Maciej M. pisze:
    (...)

    > Chyba mamy inny poziom percepcji...

    Tego nie wiem - widzą za to mnóstwo teorii marketingowych wyczytanych
    z internetu.

    > chyba że "całkiem przyzwoicie"
    > oznacza w miarę prostą jazdę czy "przepłynięcie" w zakręcie.

    Wręcz przeciwnie - spokojne i przewidywalne zachowanie.

    > Nie, nie wygląda - letnia opona w niskich temperaturach wyrzucać nie
    > będzie z zakrętu, a zimowa w wysokich wręcz odwrotnie. Podobnie będzie z
    > przyczepnością przy hamowaniu na suchej nawierzchni...

    Tak, z całą pewnością - te zimowe wyrzucają z zakrętów. Top brzmi coraz
    weselej :) Ciekawe wiec, skąd to większe spalanie :)

    > Nikt tutaj do żadnych torów nie nawiązuje...

    Nie? To przy jakich prędkościach różnice są znaczące? Ale znaczące na
    tyle, by nie polegały tylko na "producencie" opon.

    > Właśnie to "piiiiiii" słychać także w normalnej jeździe,

    Jakiej normalnej? Przy jakiej to prędkości usłyszysz pisk opon w
    zakręcie?

    > i bynajmniej o
    > kontrolowanych poślizgach tu nie mówimy.

    Jakiś poślizgach kontrolowanych?

    > A ABS nie jest o wyprowadzania
    > z poślizgu,

    Jakiego poślizgu?

    > jeśli do tego bezmyślnie doprowadzimy jeżdżąc latem na
    > miękkich zimowych gumach z zawijającym się tam i z powrotem zimowym
    > bieżnikiem.

    No, to tak jak pisałem wcześniej - takie internetowe teoretyzowanie,
    oparte na materiałach marketingowych.

    > ... bo ostrzejsza jazda na czymś takim i w takich warunkach jest niczym
    > innym jak przejawem bezkrytycznego idiotyzmu lub zwykłej niewiedzy.

    LOL - ostrzejsza jazda :) Jednak tor proponuję - tam różnica będzie
    zauważalna.