  • 1. Data: 2012-03-23 19:12:22
    Temat: Opony zimowe z 2003 roku
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Wlasnie zmienilem zimowki na nowe letnie. Pytanie co zrobic z tymi
    zimowkami? Bieznika jeszcze na dwa sezony, opony nie sa spekane (minimalnie
    w niektorych miejsciach), zima jezdzilo sie na nich w miare ok - byly juz
    troche sliskie, ale w porownaiu do np. Fulda EcoControl 2 i tak wypadaja
    dobrze. Marka - Michelin Alpin. Problem jest jeden - oponki sa z konca 2003
    roku. Jedzic jeszcze na nich w przyszlym sezonie czy raczej mimo wszystko na
    smietnik?

    Dysiek

  • 2. Data: 2012-03-23 20:12:10
    Temat: Re: Opony zimowe z 2003 roku
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-23 19:12, Dysiek pisze:
    Jedzic jeszcze na nich w przyszlym sezonie czy raczej mimo wszystko na
    > smietnik?
    Oponom szkodzi głównie promieniowanie UV. Objawia się to siateczką
    spękań na powierzchni. Jeżeli to opony zimowe, to narażenie ich na UV
    jest znacznie mniejsze, niż opon letnich. Jeżeli auto było garażowane to
    jeszcze mniej.
    Pytanie też, gdzie te opony były przechowywane latem? W jakiej
    temperaturze i w jakich warunkach?
    Ja bym jeszcze na nich pojeździł, o ile się dobrze sprawują.
    Jacek

  • 3. Data: 2012-03-23 20:20:54
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Jacek

> [...]
    > spękań na powierzchni. Jeżeli to opony zimowe, to narażenie ich na UV
    > jest znacznie mniejsze, niż opon letnich. Jeżeli auto było garażowane to

    Tylko jakoś dziwnie w praktyce opony zimowe starzeją się dużo szybciej
    niż letnie.

  • 4. Data: 2012-03-23 20:24:43
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/23/2012 08:20 PM, to wrote:

    > Tylko jakoś dziwnie w praktyce opony zimowe starzeją się dużo szybciej
    > niż letnie.

    Starzeją jak starzeją, utrata parametrów daje o sobie szybciej znać na
    śniegu niż cieplutkim asfalcie gdzie i na wężu można pojechać.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-03-23 20:49:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    23 Mar 2012 19:20:54 GMT, w <4f6ccd16$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>, to
    <t...@i...pl> napisał(-a):

    > begin Jacek

    > Tylko jakoś dziwnie w praktyce opony zimowe starzeją się dużo szybciej
    > niż letnie.

    Bo jeżdżą na nich ludzie przy 7st. i pełnym listopadowym czy lutowym słońcu,
    gdy śniegu już dawno nie ma.

  • 6. Data: 2012-03-23 20:50:16
    Od: "Jarek S." <p...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > temperaturze i w jakich warunkach?
    > Ja bym jeszcze na nich pojeździł, o ile się dobrze sprawują.

    Absolutnie nie wolno już na nich jeździć! A że jestem litościwym
    człowiekiem to mi je prześlij /podam adres na priva/, i tak wyjdzie Cię
    taniej niż utylizacja.... :)

  • 7. Data: 2012-03-23 23:49:53
    Od: lukz <l...@v...pl>

> [...]
    > roku. Jedzic jeszcze na nich w przyszlym sezonie czy raczej mimo wszystko na

    Pewnie sa juz twarde jak skala.. Na zlom z nimi.

  • 8. Data: 2012-03-24 08:07:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-23 19:12, Dysiek pisze:
    > Witam
    >
    > Wlasnie zmienilem zimowki na nowe letnie. Pytanie co zrobic z tymi

    Nie zmieniaj na letnie, poganiaj na nich jeszcze przez kilka letnich
    miesięcy, zaoszczędzisz na letnich oponach i ze spokojnym sumieniem
    wywalisz. Tylko będziesz musiał jeździć ostrożniej niż na letniej gumie.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 9. Data: 2012-03-24 10:24:14
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-03-24 08:07, Lewis wrote:

    > Nie zmieniaj na letnie, poganiaj na nich jeszcze przez kilka letnich
    > miesięcy, zaoszczędzisz na letnich oponach i ze spokojnym sumieniem
    > wywalisz. Tylko będziesz musiał jeździć ostrożniej niż na letniej gumie.

    Durexa też nie zdejmujesz do następnego razu żeby zaoszczędzić?

    Jak czytam takie opinie to mi się słabo robi... kompletny brak pojęcia
    jak wygląda prawie 10-letnia zimówka i jaką przyczepność takie coś ma
    latem na mokrym asfalcie...

    Takie opony się utylizuje a nie rozkminia co by tu z nimi jeszcze zrobić.

    --
    MM

  • 10. Data: 2012-03-24 11:10:30
    Od: Wiktor <w...@p...onet.pl>

> [...]

    > roku. Jedzic jeszcze na nich w przyszlym sezonie czy raczej mimo wszystko na

    Wystaw na allegro po 50zł/szt i kup sobie nowe opony