  • Data: 2012-03-26 10:33:32
    Temat: Re: Opony zimowe z 2003 roku
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:jkieeb$eti$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Wlasnie zmienilem zimowki na nowe letnie. Pytanie co zrobic z tymi
    > zimowkami? Bieznika jeszcze na dwa sezony, opony nie sa spekane
    > (minimalnie w niektorych miejsciach), zima jezdzilo sie na nich w miare
    > ok - byly juz troche sliskie, ale w porownaiu do np. Fulda EcoControl 2 i
    > tak wypadaja dobrze. Marka - Michelin Alpin. Problem jest jeden - oponki
    > sa z konca 2003 roku. Jedzic jeszcze na nich w przyszlym sezonie czy
    > raczej mimo wszystko na smietnik?
    >
    > Dysiek
    Ja bym jeździł następnej zimy, najwyżej zmienisz jak zobaczysz że następnej
    zimy juz nie dają sobie rady. Zimówki, a przynajmniej niektóre dość szybko
    się starzeją co objawia się bocznymi podłużnymi pęknięciami od byle czego
    nawet przy prawidłowym ciśnieniu. W moim konkretnym przypadku 3 z 5 kleber
    krisalp jakie miałem tak skończyły, choć były młodsze, ale może nieco
    bardziej zużyte. Nie polecam jak tu radzą niektórzy zimówek latem
    przynajmniej na napędowej osi. W przypadku kleberów, o których napisałem
    wcześniej w zasadzie trudno ruszyć było bez buksowania na suchym ciepłym
    astalcie, hamowanie i skręcanie również dość losowo. Inne zimówki - w moim
    przypadku firestone winterhawk sobie jakoś normalnie radzą, ale szybko
    zmieniłem na letnie bo nikną w oczach.