    From: "Przembo" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony zimowe z 2003 roku
    Date: Sun, 25 Mar 2012 11:16:21 +0200

    *Artur Maśląg* w wiadomości news:jklf5e$j6a$1@mx1.internetia.pl napisał(a):
    > Tak, jeździ się całkiem przyzwoicie, o ile opony są w porządku,
    > czyli nie są zbyt stare i mają odpowiednią wysokość bieżnika.

    Odpowiednia wysokość bieżnika opon zimowych latem to opona prawie zużyta, na
    mokrym co prawda jest dramat, ale na suchym jakoś to działa.
    Ja niestety mam młode zimówki z wysokim bieznikiem i już się zaczyna źle
    jeździć, zimówki od wczoraj czekają w garażu na nowy sezon.

    > Przez grzeczność tylko przypomnę, że droga publiczna to nie tor
    > wyścigowy.

    Skoro droga publiczna to nie tor wyścigowy, to kupno jakiejkolwiek opony
    droższej niż najtańsza dostępna w handlu jako nowa jest głupotą...

    > "Piiiiii"? Cóż, "piiiiii" to najwyżej słychać w zakrętach, a przy
    > hamowaniu to ABS to zazwyczaj kontroluje i jeżeli pozwala na hamowanie
    > na granicy "piiiii" to będziesz miał "piiiii" na każdych oponach.

    Różnica jest taka że na dobrych zimówkach auto "pływa" i sygnalizuje to
    stosownym dźwiękiem, a na dobrych letnich auto jedzie jak po sznurku. I
    wcale nie trzeba jechać 200kmph by było widac różnicę.

    Pozdr