  • Data: 2012-03-24 21:51:04
    Temat: Re: Opony zimowe z 2003 roku
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-24 14:34, Maciej M. pisze:

    > Zimówki generalnie nieważne czy lato, czy zima to z mokrym czy
    > aquaplaningiem sobie nie radzą (projektowane są na śnieg i niskie
    > temperatury a nie kałuże), więc jeśli tak piszesz to... albo masz bardzo
    > niskie wymagania, albo ... domyśl się.

    Abstrahując od stanu 10 letniej opony, to Twoja opinia o oponach
    zimowych pozostaje tylko Twoją opinią i ma w sumie z faktami tylko
    trochę wspólnego.

    > A do tego latem dochodzi dużo gorsza przyczepność i dłuższa droga
    > hamowania (inne temperatury), niestabilność (miękka guma), głośność i
    > jeszcze spalanie na pewno należy dodać.
    >
    > Resztę sobie doczytać można np. tu:
    >
    > <http://www.oponeo.pl/artykul/opony-zimowe-latem>

    No tak - od razu widać fachowca z doświadczeniem :) Powinieneś się
    zatrudnić w jakiejś firmie sprzedającej opony (o ile w takiej nie
    pracujesz). Zimówki latem wcale się tragicznie nie zachowują, a te
    opowieści o masakrycznych różnicach na minus to można sobie w buty
    włożyć. Spalanie zależy od wielu czynników, głośność podobnie.
    Długość hamowania - ha, ha, ha. Piękny tekst, a za chwilę się
    okazuje, że na zimówce droga hamowania była krótsza niż na letniej.
    Niestabilność? Fakt, przy dużych prędkościach w wysokich temperaturach
    się okaże, że będzie można odczuć mniej precyzyjne prowadzenie - ale
    o ile? No, ale takie to już są opowieści internetowe.