-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: Nix <v...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony zimowe i problem z uślizgiwaniem Aurisa 1.4 D4D
Date: Mon, 15 Dec 2014 15:23:49 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 61
Message-ID: <m6ms4k$icp$1@mx1.internetia.pl>
References: <m6mbiv$rdi$1@mx1.internetia.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<m6mjlj$m6s$1@mx1.internetia.pl>
<1...@p...pl.invalid>
NNTP-Posting-Host: 178-36-203-34.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1418654676 18841 178.36.203.34 (15 Dec 2014 14:44:36 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Dec 2014 14:44:36 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2552159
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-12-15 13:48, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Nix,
>
> Monday, December 15, 2014, 12:59:16 PM, you wrote:
>
>>>> Mam nietypowy problem: Mam Aurisa 1.4 D4D w b. dobrym stanie
>>>> technicznym, auto bezwypadkowe, z salonu. Dopóki używam oryginalnych
>>>> letnich kół Toyoty (alu) 16cali z oponami 205/55 auto na suchym/mokrym
>>>> prowadzi się zupełnie ok, a jeżdżę spokojnie, delikatnie bez szaleństw.
>>>> Kiedy zmieniam koła na zimowe 195/65R15 na felgach od Toyoty Previi tj.
>>>> 6,5J ET50 mam taki efekt, że na mokrej nawierzchni i przy nieco
>>>> ciaśniejszym wchodzeniu w zakręty czuję wyraźnie uślizgiwanie auta!!!
>>>> Przy zakręcie w prawo czuję jak tył traci przyczepność i wyjeżdża na
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>>> zewnątrz zakrętu, ja w tym momencie odpuszczam gaz i przyczepność
> ^^^^^^^
>>>> natychmiast wraca, wątpliwości jednak zostają...
>>> Jakby to było auto z tylnym napędem - rozumiałbym. Ale teraz nie
>>> rozumiem. W FWD ujęcie gazu przy nadsterowności powinno spowodować
>>> natychmiastowy obrót.
>> No tak, tylko że jako że jeżdżę delikatnie to nie nadsterowność a
>
> Opisujesz nadsterowność.
>
>> zaledwie próba wejścia w nadsterowność, innymi słowy zjawisko zduszone z
>> zarodku, dlatego nie ma mowy o obrocie, ale czuć delikatne szarpnięcie.
>
> Opowiadasz dziwne rzeczy - jeśli się uślizguje już tył, to zdjęcie
> nogi z gazu w FWD powoduje natychmiastowe odciążenie tyłu i obrót.
> Fizyki nie oszukasz. Tylko dlaczego miałby się przy delikatnej jeździe
> uślizgiwać tył?
>
>> Poza tym wchodzę w zakręt też nie mając pedału "w podłogę" tylko
>> ekonomicznie- odpuszczenie gazu też nie jest gwałtowne bo i zjawisko
>> gwałtowne nie jest, pewnie dlatego nie obraca.
>
> Jakieś bajki opowiadasz.
>
>> Dzieje się tak TYLKO na śliskiej nawierzchni, więc ja winę upatruję w
>> felgach lub/i oponach a nie fabrycznych właściwościach auta, dziwne
>> tylko że teraz to zauważyłem w tym roku, a te koła z tymi oponami mam od
>> 4 sezonów i kiedyś tego nie zauważałem w ogóle.
>
> Usiłujesz dopasować do jakieś swojej teorii rzeczywistość i do czegoś
> samego siebie przekonać.
>
Nie no, nic nie usiłuje. A jeśli już to usiłuje zrozumieć w czym jest
problem.
Ciśnienie w oponach jest ok tj. 2,2 przód i 2,3 tył.
Luzów w zawieszeniu nie ma. Amorki sprawne, były badane w maju i były
bardzo dobre, wszystkie 4 szt. Wszystkie koła są takie same, zużycie
opon też bardzo podobne.
Tak jak ktoś tu wyżej napisał, możliwe że wydaje mi się że tył się
delikatnie uślizguje, ponieważ auta nie obserwowałem stojąc na drodze
to ciężko mieć pewność, w każdym razie takie jest wrażenie kierowcy.
Nie mam doświadczenia w jeździe bokami, ale to co czuję to uślizgiwanie
się tyłu. Faktem jest też że nigdy w tej sytuacji mnie nie obróciło.
pzdr Nix
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.14 16:47 dddddddd
- 15.12.14 17:41 MarcinJM
- 15.12.14 18:08 RadoslawF
- 15.12.14 18:37 Jacek Politowski
- 15.12.14 18:44 Jacek Politowski
- 15.12.14 20:16 dddddddd
- 15.12.14 21:23 J.F.
- 15.12.14 21:42 masti
- 15.12.14 22:21 b...@g...com
- 16.12.14 00:17 RadoslawF
- 16.12.14 10:06 Tomasz Pyra
- 16.12.14 16:19 Nix
- 16.12.14 17:06 tá´Ź
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=