  • 1. Data: 2011-06-15 10:05:05
    Temat: Opony - trwałość
    Od: Marek <p...@m...cn>

    Jak długo można eksploatować opony dla samochodów osobowych? Pomijam
    fakt zużycia bieżnika, chodzi mi głównie o trwałość wynikającą ze
    starzenia się gumy.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2011-06-15 10:07:39
    Temat: Re: Opony - trwałość
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 15 Cze, 10:05, Marek <p...@m...cn> wrote:
    > Jak długo można eksploatować opony dla samochodów osobowych? Pomijam
    > fakt zużycia bieżnika, chodzi mi głównie o trwałość wynikającą ze
> [...]

    Wg Michelin nie dłużej niż 10 lat eksploatacji.

  • 3. Data: 2011-06-15 10:35:46
    Od: tadek <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak długo można eksploatować opony dla samochodów osobowych? Pomijam
    > fakt zużycia bieżnika, chodzi mi głównie o trwałość wynikającą ze

    u mnie po 6-7 latach z opony zrobiło się "sito" i powietrze zaczęło
    uciekać w kilku miejscach. Musiałem wymienić parę opon.

  • 4. Data: 2011-06-15 10:48:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tadek" <t...@p...onet.pl> napisał

    >u mnie po 6-7 latach z opony zrobiło się "sito" i powietrze
    >zaczęło
    >uciekać w kilku miejscach. Musiałem wymienić parę opon.

    A co to za marka ?
    Na starszych ludzie jezdza i na sito nie narzekaja, moze jednak
    normalne dziury, albo wentyl ?

    Ostatnio zastrzezenia sa raczej do tarcia - stare opony rzekomo
    sliskie sie robia.

    J.

  • 5. Data: 2011-06-15 10:53:08
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 15 Cze, 10:35, tadek <t...@p...onet.pl> wrote:

    > u mnie po 6-7 latach z opony zrobiło się "sito" i powietrze zaczęło
    > uciekać w kilku miejscach. Musiałem wymienić parę opon.

    "sito" nie ma prawa się zrobić w żadnej nawet mocno budżetowej oponie
    po takim czasie, chyba że to jakieś "nalewki" to były lub po prostu
    przyczyna nie tkwi w wieku opony - tak jak uważasz.

  • 6. Data: 2011-06-15 11:47:18
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-15 10:05, Marek pisze:
    > Jak długo można eksploatować opony dla samochodów osobowych? Pomijam
    > fakt zużycia bieżnika, chodzi mi głównie o trwałość wynikającą ze
    > starzenia się gumy.

    W zależności od warunków składowania max 10 lat, pozniej juz "zależy jak
    leży"

    --
    venioo
    GG:198909

  • 7. Data: 2011-06-15 13:36:13
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-15 10:05:05 +0200, Marek <p...@m...cn> said:

    > Jak długo można eksploatować opony dla samochodów osobowych?

    Aż do śmierci.

    > Pomijam fakt zużycia bieżnika,

    A to właśnie najważniejsze w letnich.

    > chodzi mi głównie o trwałość wynikającą ze starzenia się gumy.

    Starzeje się i umiera.
    Producenci zabezpieczają swoje interesy (podwójnie) podając maksymalny
    okres przydatności (to ci sami, którzy twierdzą, że 3-letnia opona, to
    opona nowa).
    Zazwyczaj piszą o 10 latach - ale to trochę działa jak z lekami - okres
    przydatności do spożycia to teoretyczny czas, w którym tabletka nie
    powinna zaszkodzić. Co nie oznacza ani tego, że wcześniej się nie
    zepsuje konkretna sztuka, ani że po upływie tego terminu nagle straci
    swe właściwości.
    Potrzebny jest po prostu rozum...

    Natomiast w przypadku zimowych jakieś 3 lata od wyprodukownia, to okres
    świetnego zachowywania się opony - wprawdzie później też daje radę, ale
    potrafi przegrać z nową letnią...

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2011-06-15 13:44:15
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 15 Cze, 13:36, Bydlę <p...@g...com> wrote:

    > Natomiast w przypadku zimowych jakieś 3 lata od wyprodukownia, to okres
    > świetnego zachowywania się opony - wprawdzie później też daje radę, ale
    > potrafi przegrać z nową letnią...

    Zdecydowanie przesadzasz.

  • 9. Data: 2011-06-15 14:51:22
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Natomiast w przypadku zimowych jakieś 3 lata od wyprodukownia, to okres
    > świetnego zachowywania się opony - wprawdzie później też daje radę, ale
    > potrafi przegrać z nową letnią...

    >Zdecydowanie przesadzasz.

    Nie sądzę. Miałem Krisalpy, które po kilku sezonach, pomimo ślicznego i
    wysokiego bieżnika zaczęły się po prostu ślizgać.
    Guma się postarzała i tyle - efekt był jak powyżej.

  • 10. Data: 2011-06-15 16:53:36
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Jak długo można eksploatować opony dla samochodów osobowych? Pomijam fakt
    > zużycia bieżnika, chodzi mi głównie o trwałość wynikającą ze starzenia się
    > gumy.

    Opone 3 letnia mozna sprzedac jako nowa + 5 lat gwarancji u lepszych
    producentow = min. 8 lat. Jak guma nie jest sparciala to mysle, ze do 10 lat
    mozna dociagnac.

    Dysiek