  • 1. Data: 2016-02-19 06:54:03
    Temat: Opony letnie
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    Witam
    Nadszedł czas aby obecne letnie buty wymienić na coś nowego. Pacjent to
    Toyota Yaris. Obecnie są Yokohama Blue Earth AE01 185/60R15 84 H.
    Przeglądając sklepy internetowe znalazłem Dunlop SP SPORT BLURESPONSE
    185/60 R15, cena niestety jest nieco wyższa ale opona ta ma lepsze
    indeksy wobec Yokoham-y. Różnica w głośności jest pomijalna, bo to tylko
    2 dB. Czy jest sens dopłacać, nie jest to jakaś wielka kwota?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2016-02-19 11:00:25
    Temat: Re: Opony letnie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik EiNStEiN e...@i...pl ...

> [...]
    > indeksy wobec Yokoham-y. Różnica w głośności jest pomijalna, bo to tylko
    > 2 dB. Czy jest sens dopłacać, nie jest to jakaś wielka kwota?

    Mysle, ze przy twoim stylu jazdy najlepsza oponą bedzie...

  • 3. Data: 2016-02-19 14:24:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** EiNStEiN pisze tak:

> [...]
    > głośności jest pomijalna, bo to tylko 2 dB. Czy jest sens
    > dopłacać, nie jest to jakaś wielka kwota?

    Mam 195/65 R15 91H i jestem z nich bardzo zadowolony.
    Kupiłem po 206zł.

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 29 latach?

  • 4. Data: 2016-02-19 14:32:56
    Od: EiNStEiN <e...@i...pl>

    W dniu 2016-02-19 o 11:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik EiNStEiN e...@i...pl ...

    > Mysle, ze przy twoim stylu jazdy najlepsza oponą bedzie...

    ??? Czekam na rozwinięcie myśli

  • 5. Data: 2016-02-19 17:16:16
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "EiNStEiN" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > indeksy wobec Yokoham-y. Różnica w głośności jest pomijalna, bo to
    > tylko 2 dB. Czy jest sens dopłacać, nie jest to jakaś wielka kwota?

    Ja się przesiadłem w drugą stronę, tj. z dunlopów SP sport na yokohamę
    AC 02. Dunlopy były bardzo dobre, ale miały po <3 mm bieżnika po 32 tys.
    km. Yokohama trzyma bardzo dobrze, szczególnie dobrze na mokrym, ale nie
    przejechałem jeszcze 32 tys. żeby porównywac zużycie. Na suchym są
    podobne, na mokrym yokohama lepsza. Ciut głośniejsza od dunlopa.

    --
    Yogi(n)

  • 6. Data: 2016-02-19 19:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik EiNStEiN e...@i...pl ...

    > ??? Czekam na rozwinięcie myśli

    Einstein to ty nie jestes ;-P

  • 7. Data: 2016-02-19 19:16:30
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2016-02-19 o 06:54, EiNStEiN pisze:
    > Różnica w głośności jest pomijalna, bo to tylko > 2 dB

    Poczytaj sobie o decybelach.
    2 dB to DUŻA różnica
    3 db oznaczałoby, że są 2x głośniejsze.

    Sławek

  • 8. Data: 2016-02-19 19:56:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2016 19:16:30 +0100, Slavekk napisał(a):

    > Poczytaj sobie o decybelach.
    > 2 dB to DUŻA różnica
    > 3 db oznaczałoby, że są 2x głośniejsze.

    2x wieksza moc dzwieku. Taka fizyczna, w watach.

    A dla ucha ... nieznacznie glosniej. Ucho moc logarytmuje.

    J.

  • 9. Data: 2016-02-19 21:25:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Slavekk,

    Friday, February 19, 2016, 7:16:30 PM, you wrote:

    > Poczytaj sobie o decybelach.
    > 2 dB to DUŻA różnica

    To mała różnica.

    > 3 db oznaczałoby, że są 2x głośniejsze.

    Nie. To oznacza 2-krotnie większą moc akustyczną lub ledwie sqrt(2)
    raza większe ciśnienie akustyczne. Do subiektywnego odczucia
    dwukrotnie większej głośności potrzeba różnicy ok. 10dB.

    3dB dla niewprawnego ucha, to minimalna, istotnie zauważalna różnica
    głośności. Bardzo wprawne ucho wychwyci 1dB (wzrost ciśnienia
    akustycznego o ok. 10%).

    --
    Best regards,
    RoMan