  • Data: 2018-02-27 19:51:58
    Temat: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-02-27 o 10:26, Maciek pisze:

    > Warto dodać, że jak się jeździ spokojnie, to te różnice nie są specjalnie
    > dotkliwe.

    Można to sparafrazować, że gdy auto stoi w garażu to i Frigo 2
    wystarczą: ciche, na zakrętach nie wynoszą bo garaż prosty a auto nie
    porusza się. Miód malina :-D

    A prawda jest taka, że zadaniem opony nie jest wyłącznie jazda na wprost
    po polu. Opona ma m.in. uratować dupę nawet najbardziej spokojnemu
    kierowcy gdy wykona np. manewr uniku. Nie bez kozery akurat o tych Frigo
    wspominam gdyż mój bracki tak się sfrajerował. Chciał przyoszczędzić i
    tym samym zmienił swoje Volvo w ponton. Ostrzejsze hamowanie przy
    100km/h przy lekkim skręcie i zero panowania. Bujało, rzucało we
    wszystkie strony jakby wahacz strzelił. G... nie opony. Pół sezonu
    wytrzymał - dozbierał kasy, kupił w ich miejsce jakieś normalne. Tu nie
    chodzi o "dotkliwość" lecz o podstawowe bezpieczeństwo przy normalnej,
    nie rajdowej jeździe.

    Sprawy mają się znacznie gorzej przy mocniejszych autach i
    agresywniejszym stylu jazdy. Opisywałem swoje spostrzeżenia po kursie
    doskonalenia techniki jazdy w innym wątku. Nauka nauczyła mnie respektu
    do takich "detali" i nie uznaję tłumaczenia... ahhh... kupię g...ne
    opony bo spokojny jestem. Albo, po co mi sprawne zawieszenie skoro
    spokojny jestem. A klocki hamulcowe? Kto by o nie dbał - mają być tanie.
    Nie chodzi tu o jazdę wskazującą na opętanie kierowcy lecz o to, że ta
    "agresywność" może trwać sekundę w całym dniu jazdy i ma być konieczna
    do tego abyś się nie zawinął na jakimś drzewie gdy ktoś przed Tobą
    wykona niebezpieczny manewr i trzeba jakoś wyjść z kryzysu. Tymi
    kategoriami myśl.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek