  • 111. Data: 2019-02-07 18:20:38
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 lutego 2019 14:59:51 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > A kto wisi? Ja?
    > Niestety jazda np po miescie to kwestia wyposrodkowania pomiedzy
    > bezpiecznym odstepem a walka zeby w ten bezpieczny odstep nie wpakowało
    > sie dwóch pasowych skakaczy co miedzy skrzyzowaniami 3 razy zmienia pas
    > zeby byc 2 samochody szybciej na swiatłach po czym gwałtownie zahamuja ci
    > przed maska.
    > Czesto tylko po to zeby stac na czerwonym swietle bo nie maja tyle oleju
    > w głowie zeby zaobserwowac ze na danym odcinku drogi jest ustawiona
    > zielona fala ale na predkosc 80km/h a nie 120...
    >je 1/4 dzi?.

    Przejazd z Gdyni Chyloni do Gdańska przez Gdynie i Sopot, czyli z pominięciem
    obwodnicy zajmuje ok 45 minut.
    Jadąc jak wyżej opisujesz zyskuje się jak pisał niedawno Marek S 1 zmianę świateł.
    Czy warto utrudniać jazdę innym aby zyskać pojedyncze minuty(jedna zmiana świateł) na
    trasie 30km?
    Mazdy winien sam odpowiedzieć sobie na to pytanie

  • 112. Data: 2019-02-07 19:23:08
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-06 o 22:14, kk pisze:

    > Ach, wytłumienie według Ciebie waży 400kg

    Gąbka w drzwiach to nie jedyny sposób pozbycia się hałasów.

    Jest duża szansa. Na głośność auta wpływa w dużym stopniu skrzynia
    biegów. Te 9-cio przekładniowe automaty są ogromnych gabarytów. Podwójne
    szyby w lepszych autach też pewnie swoje ważą. Zapewne takich elementów
    jest znacznie więcej. Nie prowadzę złomowiska by móc poważyć komponenty.
    Jednakże regułą jest to, że ciche auta zawsze są ciężkie. Czemu? Nie
    pytaj mnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 113. Data: 2019-02-07 19:48:15
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-07 o 09:52, J.F. pisze:

    > Ale moze masz duzy silnik, do tego mocniejsza skrzynie, naped na 4 kola
    > ... ale zeby az 400kg sie uskladalo ...

    Skrzynia jest dość zasadniczym elementem wpływającym na hałas. W jakiejś
    nowej Toyocie nowiutkiej przy przyspieszaniu skrzynia tak wyła, że
    uwierzyć nie mogłem, że nie jest to awarią. W serwisie właścicielowi
    powiedzieli, że tak ma być. Szczególnie poza miastem, przy większych
    prędkościach nie dało się wysiedzieć. Wiele elementów wpływa na cichość
    w kabinie i to pewnie musi ważyć. Pewnie mała Toyota z 9-stopniową
    skrzynią zapadłaby się pod własnym ciężarem :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 114. Data: 2019-02-07 20:18:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    >Skrzynia jest dość zasadniczym elementem wpływającym na hałas.

    Nie o halas mi chodzi, tylko ze do przeniesienia wiekszej mocy
    skrzynia musi byc solidniejsza.
    A solidnosc wazy.

    Ale chyba nie az tyle.

    J.

  • 115. Data: 2019-02-07 20:38:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-07 o 09:51, J.F. pisze:

    > A ja reczne.
    > Widac 5 biegow nie starcza ... w dieslach bardziej :-)

    Spokojnie starcza. Chodzi o komfort akustyczny głównie.

    > Byc moze w tej turbosportowej mazdzie.

    Silnik benzynowy daje kopa na wysokich obrotach. Gdy dodamy turbinę, to
    wzmacniamy właśnie wysokie obroty czyniąc te niższe bezużytecznymi.

    > Ogolnie benzynka ma dosc spory.

    No nie wiem. W epoce turbo-benzynowych jakoś tego nie potrafię sobie
    wyobrazić. Oczywiście nie jeździłem wszystkimi możliwymi autami. Ale
    nawet w nie - turbo jakie miałem i jakie zastępcze dostawałem (na czas
    napraw), to poniżej 3000 w ogóle nie dawało się jeździć.

    > 2.0 ?

    Tak. W dodatku najwyższy model.

    > Ale za to przy 5500 nie bylo glosniej :-)

    To wcale tak nie wyglądało. Obrotów nie pamiętam, ale na ostatnim biegu
    110-120 to rzeźnia była. Przy 140 - sporo ciszej. Nie tylko o obroty
    chodziło.

    > To pochwalic, bo IMO - szyberdach sam halasuje.

    Tego nie zauważyłem. Ahhh. bo tam był nie tyle szyber, co metalowy. Może
    miało to znaczenie.

    > No widzisz - czyli przyczepnosc przecietnych opon to za malo :-)

    A czy nie mantrowałem o tym, że dobre opony mają znaczenie?

    > Ile tam masz - 300KM ?
    > Teoretycznie to daje 1800kG ciagu jeszcze przy 12.5m/s=45km/h.
    >
    > Czyli z grubsza biorac do 50km/h opony sie slizgaja, co troche wplywa na
    > czas 0-100.

    Nie ślizgają się ani trochę. Mam w kabinie komunikat o zadziałaniu,
    choćby w minimalnym systemów. U znajomego, który ma identyczne auto lecz
    nie podrasowane i z napędem na tył - ślizgają się. Przy 4x4 nie ma
    czegoś takiego.

    > To jeszcze trzeba kupic szybka skrzynie i wlaczyc tryb sport :-)

    Jest bardzo szybka. Trybu sport nie ma po Mercu to "standard", to co u
    innych "sport".

    > W benzynce jak sie wleczesz, to przepustnica ogranicza ilosc powietrza
    > na wlocie, a wiec i ilosc spalin.
    > W dieslu tego nie ma, wiec turbina moze krecic sie szybciej.

    Eeee... że niby w dieslu nie ma przepustnicy????

    > A to nie wiem - wydaje mi sie ze mowiono o pakiecie wyciszenia.
    > Moze nie 20dB, ale cos pewnie daje ...

    Nie ma czegoś takiego w cennikach. Przynajmniej przy klasie E i C.

    > A jak jeszcze masz szybki automat, to szybko podniesie obroty na wieksze

    Automat jest tak oprogramowany by dać największego kopa w trybie
    standard. Nie oznacza to, że skacze do 4000.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 116. Data: 2019-02-08 00:46:06
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-02-07 20:18, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup

    > Nie o halas mi chodzi, tylko ze do przeniesienia wiekszej mocy skrzynia
> [...]

    265-konna Megane ma masę własną 1454kg. Znacznie mniejszy 133-konny Wind
    ma własnej coś 1200kg. Kilkunastokonne Twizy ... 470kg.

  • 117. Data: 2019-02-08 07:30:09
    Od: p...@g...com

[...]

    no litosci ... DSG wcale nie jest glosniejsze od normalnej skrzyni a tu pewnie bylo
    jakies gowniane CVT nieprawdaz ?

  • 118. Data: 2019-02-08 09:36:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-02-07 20:18, J.F. wrote:

    >265-konna Megane ma masę własną 1454kg. Znacznie mniejszy 133-konny
    >Wind ma własnej coś 1200kg. Kilkunastokonne Twizy ... 470kg.

    Ale Twizzy na wszystkim oszczedza i male jest.

    Zobacz raczej ile wazy megane z najmniejszym silnikiem.

    Bo przypominam, ze zastanawiamy sie, co w mietku wazy te 400kg wiecej
    niz innych, porownywalnych wielkoscia pojazdach.

    J.

  • 119. Data: 2019-02-08 10:29:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    >Silnik benzynowy daje kopa na wysokich obrotach. Gdy dodamy turbinę,
    >to wzmacniamy właśnie wysokie obroty czyniąc te niższe
    >bezużytecznymi.

    IMO - nie jest tak zle. Zobacz np ... mam nadzieje, ze to benzyna

    http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Nissan-Qashqa
    i-1.6-DIG-T-163-KM-120-kW.png

    90% momentu max masz w zakresie 2200-5100 rpm.
    Zaryzykowalbym nawet ze juz od 2000 moment jest duzy.

    ale spojrz na moc - przy 2000 mamy polowe tego co przy 5000.
    Oplaca sie zredukowac.

    W typowym TD wygladalo o jakos tak
    http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Volkswagen-Pa
    ssat-2.0-TDI-240-KM-176-kW%20(2).png

    moc bardziej wyrownana, ale IMO trudno powiedziec - dlatego, ze dół
    mocny, czy dlatego ze góra słaba :-)

    A i tak przy 1800 rpm masz ledwie 120KM, przy 3000 jest konikow 200.

    ale sa jakies dziwne diesle ... hm, a moze złe hamownie ?
    http://vtech.pl/katalog/logo/power-box-Mercedes-E-W2
    13-220-2.0-CDI-195-KM-143-kW.png

    i dziwne benzynki
    http://vtech.pl/katalog/logo/Chip-tuning-Audi-A5-2.0
    -TFSI-252KM-185kW.png

    >No nie wiem. W epoce turbo-benzynowych jakoś tego nie potrafię sobie
    >wyobrazić. Oczywiście nie jeździłem wszystkimi możliwymi autami. Ale

    spojrz na ten TFSI - od 2200 do 6400 - prawie 3x.
    Diesel tyle nie osiaga :-)

    >nawet w nie - turbo jakie miałem i jakie zastępcze dostawałem (na
    >czas napraw), to poniżej 3000 w ogóle nie dawało się jeździć.

    Nie mowie nie - ale 3000 w benzynie, to jak 2000 w dieslu.

    >Tak. W dodatku najwyższy model.

    Ten silnik potrafi :-)

    >To wcale tak nie wyglądało.

    Jakos tak zapamietalem - 180 bardzo glosno, 100 - tez bardzo glosno
    :-)

    >Tego nie zauważyłem. Ahhh. bo tam był nie tyle szyber, co metalowy.
    >Może miało to znaczenie.

    Raczej nie. Po prostu samochod szumi, i przez kazda dziure szum wnika.

    >A czy nie mantrowałem o tym, że dobre opony mają znaczenie?

    Ale przy oszczedniejszym silniku ma mniejsze znaczenie :-)

    >Nie ślizgają się ani trochę. Mam w kabinie komunikat o zadziałaniu,
    >choćby w minimalnym systemów.

    Moze masz dobra elektronike i ogranicza,
    a moze jedynke tak dobrana, ze do tych 50 starcza i moment na kolach
    jest w sam raz ... przy dobrych oponach i suchym asfalcie.

    Ta moc teoretycznie wymaga wspolczynnika tarcia ponad 1 ponizej
    50km/h, ale moze nie ma takiego przelozenia, zeby te moc osiagnac.

    >U znajomego, który ma identyczne auto lecz nie podrasowane i z
    >napędem na tył - ślizgają się. Przy 4x4 nie ma czegoś takiego.

    Kup mocniejszy silnik :)

    >Jest bardzo szybka. Trybu sport nie ma po Mercu to "standard", to co
    >u innych "sport".

    Czy to jakis model S ? :-)

    No to nie wlaczac trybu eco :-)

    >Eeee... że niby w dieslu nie ma przepustnicy????

    Nie ma.

    Choc u mnie sa klapki na polowie zaworow :-)

    >Nie ma czegoś takiego w cennikach. Przynajmniej przy klasie E i C.

    A ktos w tym watku cene podawal.

    >Automat jest tak oprogramowany by dać największego kopa w trybie
    >standard. Nie oznacza to, że skacze do 4000.

    A powinien, jesli kop ma byc najwiekszy :-)

    No dobra, nie 4000, bo silnik juz zdycha, 3000.

    A moze jednak daje sie doplacic do trybu sport w skrzyni ? :-)

    J.

  • 120. Data: 2019-02-08 10:29:45
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 08 Feb 2019 09:36:48 +0100, J.F. wrote:
    > Bo przypominam, ze zastanawiamy sie, co w mietku wazy te 400kg wiecej
    > niz innych, porownywalnych wielkoscia pojazdach.

    A z właścicielem w środku było ważone?

    Mateusz