  • 31. Data: 2018-04-18 13:32:26
    Temat: Re: Opona w drobny mak
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 18.04.2018 o 11:36, p...@g...com pisze:
    > -- Jednak stawiałbym na gumiarza/nieszczęśliwy splot okoliczności.
    >
    > Aha, jeszcze jedno. Tuż po wyjeździe od wulkanizatora pojechałem na
    > stację ustawić swoje ciśnienie. Oni pompują 2,3 - ja dałem 2,1
    >
    > oraz
    >
    > Odpowiem tutaj zbiorczo. Mam nowe zdjęcia. W oponie nie znaleziono
    > przebicia.
    >
    > czyli wentyl albo fela przepuszcza :-)

    Albo pęknięcie ścianki bocznej, nie?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 32. Data: 2018-04-18 13:34:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-04-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Myslalem o takim sprezystym tworzywie, uzywanym np na podeszwy butow,
    > ktore po ~10 latach lubi nagle popekac w wielu miejscach :-)
    > Co to jest to bez analizy trudno powiedziec, ale mysle ze PU.

    To może być PU ale to nie opona.

    > Reklamowany jako mocniejszy od gumy ... owszem, masz racje, ze raczej
    > w calosci, ale kto wie, co tam przemysl oponowy uzywa - przeciez juz
    > nie tylko naturalny kauczuk ?

    Nie stosuje się PU. Cały czas stosuje się naturalne lub syntetyczne
    nienasycone węglowodory. Kauczuki typu styren-butadien, butylowy,
    butadienowy i nadal kupę naturalnego kauczuku. To z elastomerów rzecz
    jasna bo jest i masa innych składników. Wzmocnienia np. stalowe,
    kewlarowe, nylonowe.

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2018-04-18 14:53:56
    Od: p...@g...com

    -- Albo pęknięcie ścianki bocznej, nie?

    niewykluczone, moze malzonka ma sklonnosci do precyzyjnego parkowania i szlifuje
    krawezniki ? nie lubie runflatow ale takie baloniki o cienkich sciankach tez omijam
    szerokim lukiem, komfort moze i jest ale nie ma to jak niski profil :-)

  • 34. Data: 2018-04-18 16:57:09
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj pueblo, 17 kwi 2018 w
    news:5ad660f2$0$31366$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Taka sytuacja. Pojechałem na zmianę opon. Potem 10km w dwie godziny

    Byłem u gumiarza. Bez samochodu, opony - są w innym mieście - ale ze
    zdjęciami.
    Żałuję że nie potrafię tak z pyskiem i od razu z grubej rury, bo z
    obserwacji wynika, że to działa.
    Kulturalnie powiedziałem, że biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności
    uważam że coś spieprzyli. Zadnych żądań - tylko co on na to.
    Pan gumiarz nie poczuwa się do winy i cześć. Mogła wjechać w dziurę, albo
    przebić. Po prostu są nieomylni. Było do przewidzenia.
    A i powiedział mi, że "nie mają czasu sprawdzać każdej opony przed
    założeniem". Taki zapierdol, że nie ma kiedy taczek załadować -no,
    przecież sezon.

  • 35. Data: 2018-04-18 17:09:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-04-18 o 13:13, J.F. pisze:

    > Nadal trudno wyczuc.
    > A jak nie wyczujesz, to latwo przejechac kilometry.
    >
    > Ale do takiego stanu ... flak chyba musialby byc spory, to juz
    > bardziej wyczuwalne ...

    Gdyby jeszcze była opona niskoprofilowa to można by było gdybać, że
    trudno jest wyczuć, ale tu jest normalna opona wyskoprofilowa i naprawdę
    trudno jest nie wyczuć, że powietrze ucieka, a co dopiero jak opona jest
    już tak rozpieprzona.
    Stawiam, że tu po prostu "była kobita", a kobitki nie scalają się z
    samochodem jak faceci, dla których nierzadko auto to część przyrodzenia :)

  • 36. Data: 2018-04-18 17:34:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Byłem u gumiarza. Bez samochodu, opony - są w innym mieście - ale ze
    >zdjęciami.
    >Żałuję że nie potrafię tak z pyskiem i od razu z grubej rury, bo z
    >obserwacji wynika, że to działa.

    Moze na budowlancow ... oni zawsze cos sp* wiec sie poczuwaja.

> [...]
    >albo
    >przebić. Po prostu są nieomylni. Było do przewidzenia.

    Moze sie po prostu nie poczuwa.

    >A i powiedział mi, że "nie mają czasu sprawdzać każdej opony przed
    >założeniem". Taki zapierdol, że nie ma kiedy taczek załadować -no,
    >przecież sezon.

    A zleciles zmiane, czy zmiane i sprawdzenie ?
    Sprawdzenie to u bieglego, znacznie drozsze i tez bez gwarancji :-)

    No coz, rozne rzeczy mogl sp ... ale cisnienie sam sprawdziles - opona
    napompowana byla.
    Wentylek trzymal.

    J.

  • 37. Data: 2018-04-18 18:09:34
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 18.04.2018 o 16:57, pueblo pisze:
> [...]
    > zdjęciami.
    > Żałuję że nie potrafię tak z pyskiem i od razu z grubej rury, bo z

    nie chcę brać w obronę gumiarza, ale uszkodzenia które nam pokazujesz,
    powstały od jazdy, nie od błędu gumiarza. Co nie znaczy że tego błędu
    nie było. ale jeśli był, gumiarza ma poprawić błąd, nie jego
    konsekwencje. ewentualne konsekwencje to sprawa jego ubezpieczenia.
    ToMasz

    PS oczywiście możecie napisać - a jak niema OC? To znowu sprawa
    gumiarza. TAk. ale to nie jest takie proste, w sensie prawnym i
    handlowo/podatkowym.

  • 38. Data: 2018-04-18 18:11:25
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj J.F., 18 kwi 2018 w news:5ad7658c$0$31354$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Użytkownik "pueblo" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Moze sie po prostu nie poczuwa.

    Po prostu. Nie mam dowodu. Pyta mnie CO źle zrobili. Skąd ja mam widzieć,
    skoro nie jestem wulkanizatorem
    Pan gumiarz najwidoczniej nie rozumie, że statystycznie muszą robić
    błędy.

    > A zleciles zmiane, czy zmiane i sprawdzenie ?
    > Sprawdzenie to u bieglego, znacznie drozsze i tez bez gwarancji :-)

    Ja na wymianę. Nie oczekuję badania pod mikroskopem, ale przejechać ręką
    wewnątrz i obejrzeć stan opony, to chyba powinna być norma. Napisałem o
    tym, bo tak sobie gadaliśmy i ja zażartowałem, że może przywiozłem do
    nich oponę z gwoździem.
    Przy okazji dowiedziałem się, że wymianę wetyli, to trzeba sobie
    zażyczyć, dodatkowo płatne. Gdybym wiedział, to bym sobie zażyczył, bo
    myślałem, że to je po prostu sprawdzają.
    A tu kuźwa jak wszędzie - musisz się na wszystkim znać. Do lekarza to tez
    już najlepiej z diagnozą przychodzić.
    > No coz, rozne rzeczy mogl sp ... ale cisnienie sam sprawdziles - opona
    > napompowana byla.
    Mniej niż 10 min po wymianie - tak. Potem nikt nie wie. Przy czym nie
    wiadomo, czy już nie uciekało. Opony były napompowane od 2,2 do 2,4.
    > Wentylek trzymal.

    Nie wiem. Za to wiem, że kobieta w tym czasie w nic nie wjechała - dziura
    itp. Prawdopodbieństwo przebicia jakieś jest, ale winnego nie znaleziono.
    Zwyczajnie nie wierzę w takie zbiegi okoliczności i już. Akurat tuż po
    wymianie pierwszy raz w życiu przebija koło. No nie wierzę. Gdyby to było
    2 dni później - to co innego.
    Mam nauczkę, nie puszczać auta w trasę bezpośrednio po wymianie opon.

  • 39. Data: 2018-04-18 18:32:07
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj ToMasz, 18 kwi 2018 w news:5ad76dbe$0$31371$65785112
> [...]

    > nie było. ale jeśli był, gumiarza ma poprawić błąd, nie jego
    > konsekwencje. ewentualne konsekwencje to sprawa jego ubezpieczenia.

    Od czego ma to ubezpieczenie? Spotkałeś się z taką sprawą? Jeśli mi
    powietrze ucieka i to w porę zauważę, to wracam i poprawia. Jeśli opona
    pójdzie jak tutaj, to umywa ręce i to ja mam udowadniać, że to jego wina.
    Przecież nie ma możliwości udowodnić, że wina/nie wina. Opona w
    strzępach. Każdą ekspertyzę może podwazyć drugi ekspert.

  • 40. Data: 2018-04-18 19:05:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-18 o 11:00, pueblo pisze:
    > Witaj J.F., 18 kwi 2018 w news:5ad6fc10$0$601$65785112@news.neostrada.pl

    > Już wiem, że 0312, czyli 6 latek.

    > Wypytywałem ją szczegółowo - "normalnie się jechało" Myślę, że jakieś
    > sensacje by ją zaniepokoiły.
    > Zatrzymała się natychmiast, kiedy zaczęło trząść i hałasować.
    > Nie mogę zrozumieć, jak to się stało, że jeśli cały czas uchodziło
    > powietrze, to przejechała autostradę bezpiecznie. Przy tej prędkości chyba
    > powinna opona nie wytrzymać wcześniej. Czy to łut szczęścia, że na
    > autostradę wystarczyło powietrza?
    Jak opona była z prawej z tyłu to sama waga kierowcy i silnika wystarczy
    żeby nawet bez koła jechać :) a jak powietrze zejdzie, to się nie poczuje.

    --
    Pozdr
    Janusz