eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaOpodatkowanie fotografĂłw – czarne chmury nad rynkiem sprzedaĹźy zdjęćRe: Opodatkowanie fotografów - czarne chmury nad rynkiem sprzedaży zdjęć
    From: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Opodatkowanie fotografów - czarne chmury nad rynkiem sprzedaży zdjęć
    Date: Thu, 1 Oct 2009 18:03:46 +0200

    > Reasumując, mając na uwadze przepisy prawa podatkowego oraz
    > przedstawione zdarzenie przyszłe należy uznać, iż przychody uzyskiwane z
    > tytułu sprzedaży zdjęć stanowić będą przychody z pozarolniczej
    > działalności gospodarczej.

    Reasumujac jest to klasyczny strzal w kolano tyle,
    ze samemu sobie (przez "panstwo").

    Mlodzi z aparatem mogliby zamiast stac w bramie
    i pic belty, czy sluchac hip-hopu mogli robic cos
    zeby zarobic kilka stowek miesiecznie wlasna praca,
    a nierzadko i talentem.

    Od zarobionych pieniedzy zaplaciliby podatek dochodowy,
    kwote netto bohatersko przepili zasilajac skarb panstwa
    wplywem z akcyzy...

    A tak bedzie guzik. Skarb panstwa dostanie fige, mlodzi
    zamiast placic podatki wyciagna lapke po zasilek.
    Wypada tylko pogratulowac lotnosci ustawodawcy...

    Ps. Ciekaw jestem czy interpretacja bylaby inna gdyby
    fotograf dostarczyl jednorazowo wykonane uprzednio
    zdjecia a pozniej czerpal tylko profity.
    Na moje oko nie powinno to zostac zakwalifikowane jako
    prowadzenie DG, a tylko czyste czerpanie z praw autorskich...

    Gotfryd? :)