  • 31. Data: 2010-08-17 17:57:59
    Temat: Re: Oplaty za autostrady - mapka
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 17:02:34 +0200, PaPi wrote:
    >Ale podatek wydawany na jakis cel - jesli mowa o podatku drogowym.

    Nie wiadomo. Nie wiem jak w Holandii, ale u nas z tym bywa roznie :-)

    >1500 euro rocznie.
    >Jakie to ma znaczenie czy go uwiera czy nie.
    >Jak ktos chce jezdzic po drogach o jaksci drog holenderskich jakim cudem
    >moze placic za nie czy to w podatku czy przy bramce mniej niz w tejze
    >Holandii ?

    Jak sam widzisz nie placi sie przy bramce, a w tym momencie podizal
    budzetu moze byc rozny.
    Holandia niby tez kraj socjalny i ma komu doplacac :-)

    >IMVHO winiety dla ciezarowek sa w Polsce o wiele, wiele za niskie.
    >Przy projektowaniu nawierzchni drogowych w ogole nie bierze sie pod
    >uwage ruchu samochodow osobowych.

    Ale ciezarowki autostrad nie potrzebuja, im wystarcza dwa pasy, nawet
    przez wies :)

    J.

  • 32. Data: 2010-08-17 18:24:50
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 16:47:42 +0200, PaPi wrote:

    >To juz nie Buzek ?

    No widac nie, choc jakos zapamietalem ze to on jest sprawca burdelu.
    Nie bylo za niego jakis renegocjacji ?

    >A moze jakostak SLD bardziej, bo Pawlak to g. mial do powiedzenia w temacie.

    Bylo sie mocno odciac od takich pomyslow. Wtedy, nie teraz :-P

    >Nie bylo mowy o sposobie platnosci za autostrady jedynie o tym, ze beda
    >one prywatne.

    Nie bylo ? To co - w ciemno mieli biznesmeni inwestowac ?

    >Alez zainteresowanie bylo.

    A pamietasz moze ile bylo odcinkow oferowanych, a ilu chetnych ?
    Cos mi chodzi po glowie ze w sumie na styk.
    Nastepnych odcinkow juz w kazdym badz razie nie koncesjonowano.

    >Tyle tylko, ze Ministerstwo Transportu
    >sporzadzilo FALSZYWA prognoze ruchu, na podstawie ktorej wynikalo ze
    >autostrady zwroca sie w ~ 15 lat.
    >Jak przyszlo co to czego okazalo sie, ze rzetelnie sporzadzone prognozy
    >nie zapewnia rentownosci w calym okresie koncesjonowania - czyli w ciagu
    >30 lat.
    >Dlatego przez kilka lat zupelnie nic sie nie dzialo w Polsce w sprawie
    >wywiazywanie sie z koncesji.

    Zaraz - Kulczyk przeciez swoja zrobil. Owszem - moze 2-3 lata zwlekal,
    ale w 2003 pierwszy odcinek byl juz gotowy.

    A tak z ciekawosci - jak sie ma ta prognoza do ruchu z lat 2005-10 ?
    Choc tego wtedy chyba nikt nie mogl przewidziec

    >I ? Gdzie tutaj naruszenie prawa ?

    Prawa moze i nigdzie, ale to widac zla koncesja byla, skoro GTC mogla
    przez 8 lat nic nie robic, a wrecz blokowac budowe przez innych.

    >Na jakiej podstawie zabrac ta koncesje ?
    >Wydane w 1997r. dokumenty nie okreslaly terminu oddania autostrad.

    Cos by sie pewnie znalazlo, tylko trzeba dobrze poszukac.
    Zawsze tez mozna napuscic UKS na kontrole :-)

    >Poza tym, sprawa nie dotyczy opieszalosci w realizacji ile ceny. Calosc
    >dziala sie w 2006 i 2007 roku gdy GTC konczylo budowe odcinka Tczew -
    >Nowe Marzy (Grudziadz) a przygotowywalo sie - tj. zlecilo opracowanie
    >dokumentacji na budowe odcinka Grudziadz - Torun.
    >To o jakiej opieszalosci mowa ?

    Ale jaka w koncu byla tresc koncesji ? Bo mnie sie to zasadniczo
    dziwne wydaje ze panstwo w ogole interesuja koszta budowy "prywatnej"
    autostrady :-)
    No, ale pozniejsze wypadki pokazuja ze to jednak dosc istotne, wrecz
    najistotniejsze.

    J.

  • 33. Data: 2010-08-17 18:59:06
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    W dniu 2010-08-17 16:00, PaPi pisze:

    > Dlaczego mam porownywac dochody ?
    > Chcesz jezdzic drogami o europejskim standardzie, wykonanymi z dobrych
    > materialow to jakim cudem moga one kosztowac mniej niz w Holandii czy
    > Niemczech ?
    A ja chce jak w Czechach.
    190zl na rok.

    Chyba nie napiszesz, ze czeskie drogi nie sa na europejskim poziomie

    Czeskie autostrady imo niewiele sie roznia od NIemieckich a momentami sa
    lepsze.

    Ba, ja chce, ceny jak w austrii:
    300zl na rok.
    A zobacz jakie warunki Austriacy maja do budowy tych drog (hint: kraj
    alpejski)

    --
    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

    "Nie lubisz ty bratku swojej repliki,
    gdy patrzysz na mnie w oczach masz kurwiki"

  • 34. Data: 2010-08-17 19:05:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 18:59:06 +0200, topek wrote:
    >W dniu 2010-08-17 16:00, PaPi pisze:
    >A ja chce jak w Czechach.
    >190zl na rok.
    >Chyba nie napiszesz, ze czeskie drogi nie sa na europejskim poziomie

    Nie sa.

    >Czeskie autostrady imo niewiele sie roznia od NIemieckich a momentami sa
    >lepsze.

    Ale malo ich.

    >Ba, ja chce, ceny jak w austrii:
    >300zl na rok.
    >A zobacz jakie warunki Austriacy maja do budowy tych drog (hint: kraj
    >alpejski)

    A zrobili juz autostrade z Wiednia do Brna ?

    J.

  • 35. Data: 2010-08-17 19:34:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "topek" <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o

    napisał w wiadomości news:

    > A ja chce jak w Czechach.
    > 190zl na rok.

    Każdy by chciał.
    Ale oni mają tych autostrad co kot napłakał, zwłaszcza dobrych.

    > Chyba nie napiszesz, ze czeskie drogi nie sa na europejskim poziomie

    Nie są.
    Odcinek z Brna do Ołomuńca wygląda jak Wrocław-Krzyżowa, ale przed remontem
    (może nie bezpośrednio, ale powiedzmy tak w latach 70-tych).

    > Czeskie autostrady imo niewiele sie roznia od NIemieckich a momentami sa
    > lepsze.

    Może te oddane w ostatnich 5 latach.

  • 36. Data: 2010-08-17 20:44:27
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-17 19:05, J.F. pisze:

    > Ale malo ich.

    Fakt - daleko im do nas brakuje. Za 10 lat może będą mieć połowę
    tego co my :)
    6008

  • 37. Data: 2010-08-17 20:44:50
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Aug 2010 17:57:59 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale ciezarowki autostrad nie potrzebuja, im wystarcza dwa pasy, nawet
    > przez wies :)
    Te pasy tez sie zuzywaja. Wiecej niz na autostrazdradzie

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 38. Data: 2010-08-17 21:20:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 20:44:50 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >Te pasy tez sie zuzywaja. Wiecej niz na autostrazdradzie

    Ale kosztuja znacznie taniej :-)

    J.

  • 39. Data: 2010-08-17 21:35:44
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    Przejazd autostradą wzdłuż wybrzeża Chorwacji, mniej więcej 450 km, jak
    opisywana w tekście A2 W-wa - Świecko, kosztuje około 25 euro. Więc
    praktycznie tyle samo.

    Pozdro
    Marek

  • 40. Data: 2010-08-17 22:18:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcus" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Przejazd autostradą wzdłuż wybrzeża Chorwacji, mniej więcej 450 km, jak
    > opisywana w tekście A2 W-wa - Świecko, kosztuje około 25 euro.

    Na całym chorwackim odcinku, tj. od granicy węgierskiej do Ravcy płaciłem
    ostatnio ponad 140 zł.