-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Oplaty za autostrady - mapka
Date: Tue, 17 Aug 2010 18:24:50 +0200
Organization: -
Lines: 76
Message-ID: <v...@4...com>
References: <i4dcp5$o3m$1@inews.gazeta.pl>
<4...@4...com>
<4c6a6ca9$1@news.home.net.pl>
<n...@4...com>
<4c6a8aaf$1@news.home.net.pl>
<o...@4...com>
<4c6aa11f$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news.onet.pl 1282062284 3181 82.143.187.50 (17 Aug 2010 16:24:44 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Aug 2010 16:24:44 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2304504
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 17 Aug 2010 16:47:42 +0200, PaPi wrote:
>> Czekaj czekaj, moge sie mylic, ale o ile pamietam to wygladalo jakos
>> tak, sprostuj w miare potrzeby:
>> - dawno dawno temu, w poprzednim wieku, autostrad sie narodowi
>> zachcialo, a kiesa byla pusta. Wiec Pawlak z SLD
>
>To juz nie Buzek ?
No widac nie, choc jakos zapamietalem ze to on jest sprawca burdelu.
Nie bylo za niego jakis renegocjacji ?
>A moze jakostak SLD bardziej, bo Pawlak to g. mial do powiedzenia w temacie.
Bylo sie mocno odciac od takich pomyslow. Wtedy, nie teraz :-P
>> wymyslil prywatne
>> autostrady, i w tym momencie w zasadzie sie zdecydowalismy na model
>> wlosko-francuski, platnosc na bramkach, i nie bedzie zadnych tanich
>> rocznych winietek.
>Nie bylo mowy o sposobie platnosci za autostrady jedynie o tym, ze beda
>one prywatne.
Nie bylo ? To co - w ciemno mieli biznesmeni inwestowac ?
>> -konkursy rozpisano, wielkiego zainteresowania nie bylo, ale [kawalki]
>> A2 i A1 udalo sie wykoncesjonowac.
>Alez zainteresowanie bylo.
A pamietasz moze ile bylo odcinkow oferowanych, a ilu chetnych ?
Cos mi chodzi po glowie ze w sumie na styk.
Nastepnych odcinkow juz w kazdym badz razie nie koncesjonowano.
>Tyle tylko, ze Ministerstwo Transportu
>sporzadzilo FALSZYWA prognoze ruchu, na podstawie ktorej wynikalo ze
>autostrady zwroca sie w ~ 15 lat.
>Jak przyszlo co to czego okazalo sie, ze rzetelnie sporzadzone prognozy
>nie zapewnia rentownosci w calym okresie koncesjonowania - czyli w ciagu
>30 lat.
>Dlatego przez kilka lat zupelnie nic sie nie dzialo w Polsce w sprawie
>wywiazywanie sie z koncesji.
Zaraz - Kulczyk przeciez swoja zrobil. Owszem - moze 2-3 lata zwlekal,
ale w 2003 pierwszy odcinek byl juz gotowy.
A tak z ciekawosci - jak sie ma ta prognoza do ruchu z lat 2005-10 ?
Choc tego wtedy chyba nikt nie mogl przewidziec
>> -i gdzies w tym momencie GTC sie obudzilo, ze oni tez maja koncesje.
>I ? Gdzie tutaj naruszenie prawa ?
Prawa moze i nigdzie, ale to widac zla koncesja byla, skoro GTC mogla
przez 8 lat nic nie robic, a wrecz blokowac budowe przez innych.
>> Mowiac szczerze to uwazam ze ten ruch byl w dobra strone. Skorzystac z
>> nieruchawosci GTC i zabrac im koncesje. Tylko trzeba bylo staranniej
>> wykonac - zeby nie przegrac w sadzie.
>Na jakiej podstawie zabrac ta koncesje ?
>Wydane w 1997r. dokumenty nie okreslaly terminu oddania autostrad.
Cos by sie pewnie znalazlo, tylko trzeba dobrze poszukac.
Zawsze tez mozna napuscic UKS na kontrole :-)
>Poza tym, sprawa nie dotyczy opieszalosci w realizacji ile ceny. Calosc
>dziala sie w 2006 i 2007 roku gdy GTC konczylo budowe odcinka Tczew -
>Nowe Marzy (Grudziadz) a przygotowywalo sie - tj. zlecilo opracowanie
>dokumentacji na budowe odcinka Grudziadz - Torun.
>To o jakiej opieszalosci mowa ?
Ale jaka w koncu byla tresc koncesji ? Bo mnie sie to zasadniczo
dziwne wydaje ze panstwo w ogole interesuja koszta budowy "prywatnej"
autostrady :-)
No, ale pozniejsze wypadki pokazuja ze to jednak dosc istotne, wrecz
najistotniejsze.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.08.10 18:59 topek
- 17.08.10 19:05 J.F.
- 17.08.10 19:34 Cavallino
- 17.08.10 20:44 Rafał \"SP\" Gil
- 17.08.10 20:44 Jaroslaw Berezowski
- 17.08.10 21:20 J.F.
- 17.08.10 21:35 Marcus
- 17.08.10 22:18 Cavallino
- 17.08.10 22:24 Marcus
- 17.08.10 22:36 Cavallino
- 17.08.10 22:45 jerzu
- 17.08.10 22:48 Rafał \"SP\" Gil
- 17.08.10 22:50 Adam Płaszczyca
- 17.08.10 23:34 Marcin Stankiewicz
- 17.08.10 23:37 Rafał \"SP\" Gil
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi