  • 51. Data: 2009-09-11 13:34:04
    Temat: Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. świetlówki?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > A przeciez to juz powoli decyzja na przyszlosc czy w pokoju wiercic
    > dziure na srodku czy dwie w odpowiednim rozstawie :-)

    > Naprawde ?
    >
    > Za to przez dlugie lata hale oswietlaly rteciowki, mimo ze
    > parametry maja gorsze od rur.

    > Za jasno by bylo .. ale swoja droga ciekaw jestem jaki bylby efekt
    > estetyczny, i czy naprawde wiele osob by uznalo ze "biuro sobie z
    > domu zrobil" :-)
    >
    > Tak czy inaczej - ty twierdzisz ze rury sie nie wszedzie nadaja, to
    > ja sie dopytuje czy to opinia bardzo subiektywna :-)

    Oczywiście ze subiektywna. U siebie w mieszkaniu nie widzę możliwości
    zainstalowania zwykłych świetlówek w pokojach ze względów estetycznych. Pod
    względem technicznym nie ma żadnych przeciwwskazań. Użycie opraw zasłaniających
    świetlówkę mija się z celem. Idea oszczędności nie polega na tym że źródło
    pobiera mało prądu. A na tym że daje dużo światła pobierając mało prądu.

  • 52. Data: 2009-09-11 14:02:56
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    (ciap)

    > Widzisz tam energooszczędność bo ja nie. Pozasłaniane, ledwo to świeci a
    prądu
    > bierze normalnie. Może to i jakoś wygląda. Zależy co się komu podoba.

    Mi tylko o "salonowe" zastosowanie chodziło ....

    Włodek

  • 53. Data: 2009-09-11 14:49:46
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Thu, 10 Sep 2009 21:01:34 +0200, mk <r...@m...remove>
    wrote:

    >Lampy rtęciowe wysokoprężne mają temperaturę barwową w okolicach Twoich
    >preferowanych 3200 K i CRI na poziomie 60% - niezbyt dobre to światło
    >chociażby do oglądania zdjęć.

    Czy w ogóle jest sens mówić o CRI dla lamp zdecydowanie nie nadających
    się do oświetlenia, co więcej wysoce szkodliwych dla oczu tak jak
    wysokociśnieniowe lampy rtęciowe emitujące głównie w UV?
    Tu masz przykładowe widmo: http://www.msscientific.de/hpk125wlamp.htm

    >Ciekawe jak przypadła by Ci do gustu wysokoprężna sodówka (o bardzo
    >fajnej sprawności) o "cieplutkiej" temperaturze 2000 K i CRI < 20% :)

    Jeszcze wyższe sprawności osiągają lampy sodowe niskociśnieniowe. Ale
    w tym przypadku w ogóle nie da się mówić o rozróżnianiu kolorów, świat
    jest czarnobiały, a właściwie czarnożółty. Piękny efekt pojawia się w
    chwili włączenia normalnego światła, świat znów staje sie kolorowy :-)

    >ps. Do pracy z monitorem pracującym w najbardziej popularnej przestrzeni
    >odwzorowania barw sRGB zalecane jest oświetlenie otoczenia światłem o
    >temperaturze barwowej 5000 K (dokładniej D50).

    Ja używam świetlówek Osram Color Proof 950.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 54. Data: 2009-09-11 19:40:07
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 23:57:12 -0700 (PDT), willy napisał(a):

    > Nie ma i nie będzie. Do takiego trzonka nie zmieści się elektronika

    Pozostaje użycie właściwego ściemniacza, o ile chodzi o jakąś oprawę
    stałą. Takowe ściemniacze nadające się do każdej kompaktówki produkuje
    jakaś firma z Torunia.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 55. Data: 2009-09-13 18:39:32
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Temperatura barwowa to jedno, a poprawność odwzorowania kolorów to
    > drugie! (się znowu powtarzam się)

    Co nie zmienia tego o czym napisałem, że świetlówki Phillips serii 827
    mają 2700K i dobrze odwzorowują kolory nie dla tego że mają 2700K tylko
    dla tego że są produkowane i zalecane do sklepów z odzieżą i mają w tym
    celu specjalny luminofor. I za to je lubię a nie za barwę światła bo
    zazwyczaj nie patrzę wprost na świetlówki tylko na oświetlone nimi
    otoczenie. Twoja analogia do wysokoprężnych lamp sodowych i oglądania
    przy nich zdjęć jest za przeproszeniem z czapy..

  • 56. Data: 2009-09-13 18:52:58
    Od: Padre <P...@n...net>

    badworm pisze:

    > Pozostaje użycie właściwego ściemniacza, o ile chodzi o jakąś oprawę
    > stałą. Takowe ściemniacze nadające się do każdej kompaktówki produkuje
    > jakaś firma z Torunia.

    Nie byłbym taki pewny co do tego ściemniacza. Są dwa rodzaje
    ściemnianych świetlówek, te z elektroniką pozwalająca regulować ich
    jasność zwykłym włącznikiem ściennym i te nieco tańsze które dają się
    ściemniać dedykowanym ściemniaczem.

  • 57. Data: 2009-09-13 20:10:41
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    rnetia.pl
    *Padre* napisał(-a):

    > Są dwa rodzaje
    > ściemnianych świetlówek, te z elektroniką pozwalająca regulować ich
    > jasność zwykłym włącznikiem ściennym i te nieco tańsze które dają się
    > ściemniać dedykowanym ściemniaczem.

    Jest jeszcze trzeci. Jeden z rodzajów wspomnianej wcześniej firmy
    Govena, które dają się ściemniać _dowolnym_ ściemniaczem, a nie
    dedykowanym

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 58. Data: 2009-09-14 07:13:34
    Od: willy <m...@i...pl>

    On 11 Wrz, 21:40, badworm <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > jakaś firma z Torunia.
    > --
    > Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl

    Firma EMC, ale konfiguracja dokładnie odwrotna, czyli produkują
    świetlówki, które współpracują z każdym ściemniaczem.
    Żadnej tradycyjnej świetlówki nie da się ściemnić.

  • 59. Data: 2009-09-14 07:16:27
    Od: willy <m...@i...pl>

    On 13 Wrz, 22:10, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
> [...]
    > ////// GG: 660675
    > ( o o) Wiadomość niesprawdzona przez ESET NOD32 Antivirus
    > --ooO-( )-Ooo- ani żaden inny antywirus :P

    są trzy modele ściemniane
    Govena Dimm - którą można ściemniać każdym ściemniaczem
    Govela Switch, którą ściemnia się tradycyjnym włącznikiem
    Govena Aslo - sterowana z pilota radiowego

    + standardowe nieściemniane świetlówki

  • 60. Data: 2009-09-14 07:47:28
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    0...@3...googlegroups.com
    *willy* napisał(-a):

    > Govena Dimm - którą można ściemniać każdym ściemniaczem

    Właśnie te miałem na myśli.