  • 41. Data: 2009-09-10 20:21:57
    Temat: Re: Opłacalnośćświecenia: żarówki vs. świetlówki?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > A czemu nie w salonie ?
    > Bo w stylowym salonie powinien zwisac zyrandol ?
    > Czy moze jednak stylowe kandelabry na scianach ?
    >
    > Maja okazje plastycy zarobic - zaprojektowac stylowa oprawe na
    > swietlowki. :-)
    > A moze nie musi byc stylowa i wystarczy plafon na suficie.

    > No ale jak piszesz to za jasno jest.
    > I tu nie ma problemow - sa swietlowki dlugie, krotkie, 40W, 18W - jest
    > wybor.
    >

    > J.

    I co radzisz? Może żebym flexem skrócił oprawy?

  • 42. Data: 2009-09-10 20:32:54
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Ale nie
    > żyrandola
    > Jak
    > niejednym

    > http://knaufblog.pl/wp-content/uploads/2009/01/sufit
    -swietlowka-70.jpg

    > Włodek

    Widzisz tam energooszczędność bo ja nie. Pozasłaniane, ledwo to świeci a prądu
    bierze normalnie. Może to i jakoś wygląda. Zależy co się komu podoba.

  • 43. Data: 2009-09-11 06:15:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Sep 2009 21:47:03 +0200, kogutek wrote:

    >Wyobrażasz sobie salę balową w odrestaurowanym pałacu oświetloną oprawami
    >przemysłowymi wiszącymi na łańcuszkach. Bo ja jakoś nie mogę sobie tego
    >wyobrazić. Konserwator zabytków też sobie tego nie wyobrazi.

    Ale przeciez tego nie proponuje.

    Moze jakis pseudozyrandol z rur umieszczonych stozkowo.

    Moze cos takiego
    http://www.springer.home.pl/lunatic//wisz/pages/arse
    nele.htm
    http://www.springer.home.pl/lunatic//wisz/pages/feni
    ce_ve.htm
    Nawet jesli sa na zarowki, to na rury tez by sie zmiescily.

    http://www.targetti.com.pl/download/programy.htm
    moze taki krag na suficie jak proponuje MLE, albo konstrukcja
    zblizonego Louis Poulsen - choc to raczej do nowoczesnych wnetrz

    A moze nie od gory tylko na scianach
    http://www.springer.home.pl/lunatic//wisz/pages/turn
    er2.htm
    http://www.springer.home.pl/lunatic//wisz/pages/dna%
    20chandalier%2002.htm
    - to juz pasuje do wszystkiego :-)

    A moze i przemyslowe ? Taka "swietlista krate" jak w supermarketach
    zainstalowac. Jesli nie ma jakiegos ciekawego fresku na suficie, to po
    co tam patrzec ? :-)

    J.

    P.S. http://www.springer.home.pl/lunatic//wisz/pages/e61.
    htm
    Cos podobnego mozna by i na rurach - tzn rury w srodku i na to taki
    bulbiasty klosz .. ale .. czyzby jednak z natury kule byly ladniejsze
    niz prostokaty ?

  • 44. Data: 2009-09-11 06:57:12
    Od: willy <m...@i...pl>

    On 10 Wrz, 21:48, "Big Jack" <a...@b...zz> wrote:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Przejrzałem ich katalog i nie zuważyłem "ściemnialnych" świetlówek z
    > trzonkiem E14, a takimi byłbym zainteresowany. Widziałem te świetlówki w
    > Castoramie i sprawdzę czy rzeczywiście takich nie ma.
    >
    > --
    > Big Jack
    > ////// GG: 660675
    > ( o o) Wiadomość niesprawdzona przez ESET NOD32 Antivirus
    > --ooO-( )-Ooo- ani żaden inny antywirus :P

    Nie ma i nie będzie. Do takiego trzonka nie zmieści się elektronika

  • 45. Data: 2009-09-11 07:29:46
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Cos podobnego mozna by i na rurach - tzn rury w srodku i na to taki
    > bulbiasty klosz .. ale .. czyzby jednak z natury kule byly ladniejsze

    Mnie by się nie chciało szukać w internecie obrazków żeby pokazać że różni
    ludzie mają rożny gust. O gustach się przecież nie dyskutują. Są sytuacje że
    świetlówki się sprawdzają. Nikt normalny na hali fabrycznej nie założy
    świetlówek kompaktowych bo liniowe biją je na głowę wszystkimi parametrami. Po
    prostu w tej chwili są najlepsze i już. Nikt Ci nie zabroni założenia
    świetlistej kraty w dużym pokoju bo to wolny kraj.

  • 46. Data: 2009-09-11 09:29:21
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Poruszyłeś bardzo ważną sprawę na typowo męskiej grupie. Jak facet budzi
    > się w
    > nocy żeby zrobić siku to powinien nie martwić się ilością światła a stanem
    > prostaty.

    Chcesz mi powiedzieć, że jeśli wypijesz np. litr płynu przed snem i obudzisz
    sie w nocy żeby oddać mocz to masz prostatę ?

  • 47. Data: 2009-09-11 10:31:10
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    partners.pl
    *William Bonawentura* napisał(-a):

    > Chcesz mi powiedzieć, że jeśli wypijesz np. litr płynu przed snem i
    > obudzisz sie w nocy żeby oddać mocz to masz prostatę ?

    Ja tam protatę mam tak czy owak :P Ale jak wypiję dużo płynów na noc,
    to bez względu na jej stan do rana nie dociągnę.

  • 48. Data: 2009-09-11 10:31:18
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz mi powiedzieć, że jeśli wypijesz np. litr płynu przed snem i
    obudzisz
    > sie w nocy żeby oddać mocz to masz prostatę ?

    Jeśli płyn nie jest jakoś "dodatkowo" moczopędny, powinieneś spokojnie
    dojechać do rana :)

    e.

  • 49. Data: 2009-09-11 11:39:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello William,

    Friday, September 11, 2009, 11:29:21 AM, you wrote:

    > Chcesz mi powiedzieć, że jeśli wypijesz np. litr płynu przed snem i
    > obudzisz sie w nocy żeby oddać mocz to masz prostatę ?

    Wydaje mi się, że każdy zdrowy facet ma prostatę bez względu na ilość
    płynów jakie wypija lub nie przed snem...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 50. Data: 2009-09-11 12:06:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > że różni
    > ludzie mają rożny gust. O gustach się przecież nie dyskutują. Są

    Ale my nie o tym czy sie sprawdzaja, tylko czy sa inne oprawy niz
    "zwykle przemyslowe".
    Sam z ciekawosci sprawdzilem czy sa .. na razie kiepsko.
    A przeciez to juz powoli decyzja na przyszlosc czy w pokoju wiercic
    dziure na srodku czy dwie w odpowiednim rozstawie :-)

    > Nikt normalny na hali fabrycznej nie założy
    > świetlówek kompaktowych bo liniowe biją je na głowę wszystkimi
    > parametrami.

    Naprawde ?

    Za to przez dlugie lata hale oswietlaly rteciowki, mimo ze
    parametry maja gorsze od rur.

    > Nikt Ci nie zabroni założenia świetlistej kraty w dużym pokoju bo
    > to wolny kraj.

    Za jasno by bylo .. ale swoja droga ciekaw jestem jaki bylby efekt
    estetyczny, i czy naprawde wiele osob by uznalo ze "biuro sobie z
    domu zrobil" :-)

    Tak czy inaczej - ty twierdzisz ze rury sie nie wszedzie nadaja, to
    ja sie dopytuje czy to opinia bardzo subiektywna :-)

    J.