-
101. Data: 2010-12-21 22:05:34
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-12-21 09:14, omega_fan pisze:
>> Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie należy
>> demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
>> którego dobre egzemplarze są jak Yeti.
>
> Nie pier..., sam mam 1.9 TDI i zlego slowa na niego nie dam powiedziec.
No dobra - masz. I oczywiście nic mu nie dolega, a Ty chcesz go
sprzedać. Po obecnej cenie rynkowej, rzecz jasna. ;)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
102. Data: 2010-12-21 22:08:05
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-12-21 10:10, Robert_J pisze:
> i miesiąc
> temu padł czujnik temperatury paliwa (nawet nie wiedziałem że takowy
> jest, podobnie zresztą jak chłodnica paliwa).
Chłodnica paliwa? To nie błąd? Z reguły diesle mają podgrzewacze ON.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
103. Data: 2010-12-21 22:09:13
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-12-21 11:46, Artur Frydel pisze:
> Day Tue, 21 Dec 2010 10:10:46 +0100, Robert_J wrote:
>
>>> Mam nadzieje, że mój TDI nie czyta grup i się nie wnerwi
>>
>> Ja też swojemu muszę odciąć net ;-))).
>
> Bo Wy to w ogóle dziwni jesteście :)
> Przecież wszem i wobec wiadomo, że nie da się kupić zdrowego 1.9TDI.
>
Da się. Ale nie w Polsce, nie ARL'a i nie za polską "cenę rynkową".
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
104. Data: 2010-12-21 22:17:45
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-12-21 11:54, Artur Frydel pisze:
> To ja doprecyzuję;
> Jak ma się sprawa z wtryskami w Renault Clio 1.5Cdi? Ile to kosztuje, i czy
> da się regenerować?
>
W 2.0HDi/90 lepiej mieć system wtryskowy Boscha niż Siemensa. W 1.5dci
podobno lepiej mieć Siemensa niż Delphi. Sęk w tym, że większość (o ile
nie wszystkie) Siemensów w 1.5dci to wersje 100-105KM. A tych w Clio II
nie było ztcw.
Na allegro widziałem aukcje dotyczące usługi regeneracji wtrysków
Delphi. Chcieli coś koło 1,5 tysia złotówek za komplet (4 sztuki).
Z używką jest generalnie ten problem, że nie wiesz co, tak naprawdę
wyprawiał, poprzedni właściciel. Ale sporo da się sprawdzić. Przy kupnie
zalecałbym obejrzenie auta przez kompetentny serwis dysponujący CLIPem
(interfejs i soft serwisowy Renault) i wiedzą do posługiwania się nim.
Jeśli nic nie skreśli auta na wstępie to pokusiłbym się o próbę
przelewową wtryskiwaczy. Kumatemu mechanikowi powie ona wiele o kondycji
układu wtryskowego.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
105. Data: 2010-12-21 22:37:54
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 21 Dec 2010 12:29:32 +0000 (UTC), wrote:
>a objezdzalem juz mase aut, od 126p po Avalona i nie ma idealnego, no dobra
>sa, ale nie kazdego na nie stac... najlepsze sa nowe z salonu, kupujesz,
>jezdzisz nimi 8-10 lat i nic, tylko przeglady i eksploatacja,
I lawetowania :-)
>a z uzywanymi to
>mega loteria, nawet 3-latki potrafia byc kaprysne, nie wiem czy auto uczy sie
>stylu poprzesniego wlasciciela, czy prawda jest, iz "dobrych samochodow sie
>nie sprzedaje"
No wlasnie - chcialem sie spytac jak auto rozpoznaje zmiane
wlasciciela, ze wie ze juz sie powinno psuc :-)
J.
-
106. Data: 2010-12-22 08:19:14
Temat: Re: Oplacalnosc diesla raz jeszcze.
Od: szymo <s...@w...pl>
Artur(m) pisze:
>
> Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:iepo84$14u$2@news.man.bydgoszcz.pl...
>
>> No to strzeli pompa albo inny pasek o którym kolega zapomniał :) Stary
>> diesel to skarbonka, a patrząc na ceny ON to coraz bardziej pękata ta
>> skarbonka się robi.
>
> ...a na dodatek " marsjański latający tależ" spowoduje awarię
> elektroniki...
Sarkazm sarkazmem a życie swoje scenariusze pisze....
-
107. Data: 2010-12-22 08:19:57
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: omega_fan <o...@n...org>
On 12/21/2010 10:05 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
> W dniu 2010-12-21 09:14, omega_fan pisze:
>
>>> Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Ogólny obraz wyłania się taki; nie
>>> należy
>>> demonizować starszych diesli, mam rację? No chyba że jest to VW 1,9TDI
>>> którego dobre egzemplarze są jak Yeti.
>>
>> Nie pier..., sam mam 1.9 TDI i zlego slowa na niego nie dam powiedziec.
>
> No dobra - masz. I oczywiście nic mu nie dolega, a Ty chcesz go
> sprzedać. Po obecnej cenie rynkowej, rzecz jasna. ;)
Tego nie powiedzialem :)
Pewnie kiedys bede chcial go sprzedac, ale... na razie nic mi w tym
aucie nie brakuje, wiec jezdze.
-
108. Data: 2010-12-22 08:23:43
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: omega_fan <o...@n...org>
On 12/21/2010 10:08 PM, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:
> W dniu 2010-12-21 10:10, Robert_J pisze:
>> i miesiąc
>> temu padł czujnik temperatury paliwa (nawet nie wiedziałem że takowy
>> jest, podobnie zresztą jak chłodnica paliwa).
>
> Chłodnica paliwa? To nie błąd? Z reguły diesle mają podgrzewacze ON.
Diesle maja czesto podgrzewacz _filtra_ paliwa, maja tez czasem
chlodnice paliwa powracajacego do zbiornika. Ma ona za zadanie
zapobiegac zbytniemu nagrzaniu paliwa w zbiorniku.
-
109. Data: 2010-12-22 08:31:41
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:xn0h35dpnyfeisv000_myjk_@news.onet.pl...
> hehe, i kiedy się kapnąłeś że ruszasz z trójki, albo kiedy Ci
> instruktor podpowiedział? Jak zjarałeś sprzęgło, czy jak zgasiłeś
> silnik? Jak już to raz zrobiłeś, to ile razy jeszcze musiałeś powtórzyć
> by kapnąć się, że masz zły bieg? Daj spokój. Na siłę próbujesz udowdnić
> swoją teorię, popadając w jakieś chore skrajności.
>
>> A tu kierowca zmienia sie co godzinę i ciągle
>> świeżaki i kazdy robi te same błędy.
>
> Zakładając, że auto pracuje 14h dziennie, to ma świeżaka średnio co 2-3
> dni. Takich pacjentów jak ta blondi z TVN nie ma raczej wielu. Nawet
> moja szwagrowa, której nigdy bym nie posądził o to, że będzie w stanie
> kierować samochodem, robi to bez "żaby" i nie gasi auta. Po prostu 5x
> się zastanowi zanim coś zrobi.
Chyba kupiłeś auto z "L" ki i chcesz sobie udowodnić, że masz super autko,
albo sam masz szkołę i nie chcesz psuć swojego rynku bo za chwilę
będziesz musiał je sprzedać.
Cokolwiek powiesz nie kupiłbym takiego samochodu.
Każdy ma swój rozum. Jeżeli chcesz to kup. Ja - nie kupię.
Artur(m)
-
110. Data: 2010-12-22 09:08:01
Temat: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>
2010-12-22 08:31:41 Artur(m)
> Chyba kupiłeś auto z "L" ki i chcesz sobie udowodnić,
> że masz super autko,
Nie kupuję używanych aut. Do tej pory jeździłem tylko
nowymi samochodami i nie zapowiada się, aby to miało
się zmienić.
> albo sam masz szkołę i nie chcesz psuć swojego rynku
> bo za chwilę będziesz musiał je sprzedać.
Bujną masz wyobraźnię. :P
Nie, zajmuję się czymś zupełnie innym.
> Cokolwiek powiesz nie kupiłbym takiego samochodu.
Ja nie kupiłbym zajechanego samochodu.
> Każdy ma swój rozum. Jeżeli chcesz to kup. Ja - nie kupię.
To nie było przedmiotem dyskusji.
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl