-
11. Data: 2010-10-29 10:28:37
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Thu, 28 Oct 2010 13:06:31 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za amos
wyklawiaturowal co nastepuje:
> Witajcie,
> Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6?
> Czy to auto z tym silnikiem jest warte zainteresowania?
Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.
> Szukam czegos rodzinnego z silnikiem powyzej 150KM. Silniki Diesla,
> mimo, ze bardziej popularne jakos mnie nie przekonuja. Zreszta w ogole
> do ropniaka nie moge.
Nie jest tak zle, chociaz drugi raz kupilbym benzyne jednak. Poza tym
jesli chcesz miec okolo 150KM to w gre wchodzi tylko 2.2HDi a to podobno
nie jest zbyt udany wynalazek.
> Interesuje mnie tylko automat.
To doczytaj, ktory tam montowali i sprawdz opinie na jego temat. Skrzynia
AL4 nie ma zbyt dobrych opinii. Z punktu widzenia uzytkownika brakuje
wiekszej ilosci biegow i szybszego dzialania. Od strony serwisu to po
pierwsze malo kto sie na tym zna, a po drugie podobno sa bardziej awaryjne
niz ZF, czy 6 biegowe. Moja ma przejechane okolo 250kkm i przymierzam sie
do serwisu elektrozaworow.
> Czy modele do 2003 r juz mialy 6 biegowt automat? Jak w ogole z
> trwaloscia automatow w tych autach?
Poczytaj na forum klubu cytynki. http://www.klub.citroen.triger.com.pl/
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
12. Data: 2010-10-29 11:07:14
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: "Mac" <3...@b...com.pl>
> Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.
Ile biegów ma AL4 w C5? W C4 z TU5JP miala cztery.
> To doczytaj, ktory tam montowali i sprawdz opinie na jego temat. Skrzynia
> AL4 nie ma zbyt dobrych opinii. Z punktu widzenia uzytkownika brakuje
> wiekszej ilosci biegow i szybszego dzialania.
A to potwierdzam.
--
Mac
-
13. Data: 2010-10-29 11:57:45
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 29 Oct 2010 08:28:37 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):
>> Witajcie,
>> Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6?
>> Czy to auto z tym silnikiem jest warte zainteresowania?
>
> Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.
>
to masz zupełnie inne auto - ani ten silnik, ani ta skrzynia.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
14. Data: 2010-10-29 12:01:29
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 29 Oct 2010 00:21:47 -0700 (PDT), amos napisał(a):
> W ktorych rocznikach to wystepowalo?
Od wypuszczenia do czasu przejścia na skrzynię Aisin-Warner (pięciobiegową)
- tyle, że w pierwszym C5 jej nie było na pewno, mam wątpliwości co do C5
II, z pewnością była/jest montowana w C5 III. A wspomniane lata 01-03 to C5
jedynka, czyli wyłącznie skrzynia ZF
Tyle, że nic nie wskazuje, żeby ona miała lepszą trwałość.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
15. Data: 2010-10-29 12:47:56
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: Przemek V <p...@g...com>
On 28 Paź, 23:42, p0li <p...@p...onet.pl> wrote:
> O->Dnia 2010-10-28 23:02:28 niejaki DoQ napisał:
>
> > Automat niezawodny, choc dosc leniwy -
> > kto co lubi ;)
>
> jeśli piszesz o (niemieckim) 4hp20 to jego niezawodność kończy się padem w
> okolicach 180tys km
>
> każdego
Te automaty ZF to jakaś porażka. W E60 530d skrzynia 6hp26 po mniej
więcej 150 tys km przestała redukować przy przyspieszaniu. W F10 teraz
mam cud miód ośmiobiegowy ZF automat, który może jest niezły w
porównaniu do jakiejś 3 biegowej skrzyni z lat 70tych ale pech chce,
że mam porównanie do 7biegowej skrzyni Mercedesa z poprzedniego modelu
E-klasy i różnica w płynności przełączania i dopasowywania zmian do
tego czego oczekuje kierowca jest porażająca na korzyść Mesia. Dziwię
się, że nie piszą o tym w testach ale w trybie sportowym ten ośmiobieg
szarpie strasznie przy zmianach a przy zatrzymywaniu czuć przez całe
nadwozie lekkie wibracje jak pracują i mielą bebechy skrzyni. W W211
to nie występuje. W przyszłym tygodniu auto idzie do ASO na próby
leczenia (nowy soft...bo inaczej już się nie naprawia dzisiaj
samochodów).
-
16. Data: 2010-10-29 13:05:05
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 29 Oct 2010 03:47:56 -0700 (PDT), Przemek V napisał(a):
> Te automaty ZF to jakaś porażka. W E60 530d skrzynia 6hp26 po mniej
> więcej 150 tys km przestała redukować przy przyspieszaniu. W F10 teraz
> mam cud miód ośmiobiegowy ZF automat, który może jest niezły w
> porównaniu do jakiejś 3 biegowej skrzyni z lat 70tych ale pech chce,
> że mam porównanie do 7biegowej skrzyni Mercedesa z poprzedniego modelu
Ty nie marudź, bo i tak masz lepiej, automaty mocowane wzdłużnie mają
więcej miejsca, żeby być solidniejsze (i przeważnie są).
Teraz się wczuj w tych co się muszą męczyć z tymi mocowanymi poprzecznie...
Taka AL4 ma maksymalny dopuszczalny moment obrotowy 210 Nm, 4HP20 ma już
szalone 330 Nm, co jeszcze na dwulitrowe silniki i benzynową V6 wystarcza,
ale zapas jest nieduży.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
17. Data: 2010-10-29 13:09:30
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
> Dnia Fri, 29 Oct 2010 00:21:47 -0700 (PDT), amos napisał(a):
>
>> W ktorych rocznikach to wystepowalo?
>
> Od wypuszczenia do czasu przejścia na skrzynię Aisin-Warner (pięciobiegową)
> - tyle, że w pierwszym C5 jej nie było na pewno, mam wątpliwości co do C5
> II, z pewnością była/jest montowana w C5 III. A wspomniane lata 01-03 to C5
> jedynka, czyli wyłącznie skrzynia ZF
> Tyle, że nic nie wskazuje, żeby ona miała lepszą trwałość.
autopoprawka - C5 II miał skrzynię AW - sześcio- a nie pięciobiegową od
2004 roku, trzeba sprawdzać po ilości biegów właśnie.
Informacja, że wcale nie jest uważana za specjalnie trwalszą od ZF
pozostaje.
Może spróbuj poszukać modelu ze skrzynią MCP, niestety dopiero montowaną od
końcówki 2005 roku. To jest skrzynia "ręczna" z nałożoną elektroniką,
całość obsługuje się jak automat. Nie rusza tak płynnie jak automat, reszta
jest dosyć podobna. Za to trwałość sporo wyższa. Należy dopilnować
aktualizacji softu w skrzyni, bo pierwszy był nędzny, w zasadzie teraz auta
powinny mieć już to wymienione (jeżeli normalnie serwisowane).
Niestety, obawiam się, że kupno C5 II z MCP w Polsce będzie równie łatwe
jak zakup nieklepanego Golfa z oryginalnym przebiegiem.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
18. Data: 2010-10-29 13:32:18
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: amos <g...@g...com>
On 29 Paź, 10:28, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
> Nie jest tak zle, chociaz drugi raz kupilbym benzyne jednak. Poza tym
> jesli chcesz miec okolo 150KM to w gre wchodzi tylko 2.2HDi a to podobno
> nie jest zbyt udany wynalazek.
>
No i chyba filtr czasteczek stalych, ktory mnie mocno zniecheca.
> Poczytaj na forum klubu cytynki.http://www.klub.citroen.triger.com.pl/
>
Dzieki, tego szukalem.
--
pozdrawiam
amos
-
19. Data: 2010-10-29 13:35:15
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: amos <g...@g...com>
On 29 Paź, 12:01, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:
> Od wypuszczenia do czasu przejścia na skrzynię Aisin-Warner (pięciobiegową)
> - tyle, że w pierwszym C5 jej nie było na pewno, mam wątpliwości co do C5
> II, z pewnością była/jest montowana w C5 III. A wspomniane lata 01-03 to C5
> jedynka, czyli wyłącznie skrzynia ZF
> Tyle, że nic nie wskazuje, żeby ona miała lepszą trwałość.
>
W moim zasiegu to wlasnie ten przelom, czyli 2003-2004.
I tutaj tez mam watpliwosci - o ile ostatnie roczniki powinny miec
poprawione typowe choroby wieku dzieciecgo, to nowsza wersja pomimo
potencjalnie lepszych skrzyn, moze owe choroby miec.
--
amos
-
20. Data: 2010-10-29 13:38:33
Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
Od: amos <g...@g...com>
On 29 Paź, 12:47, Przemek V <p...@g...com> wrote:
> Te automaty ZF to jakaś porażka. W E60 530d skrzynia 6hp26 po mniej
> więcej 150 tys km przestała redukować przy przyspieszaniu. W F10 teraz
> mam cud miód ośmiobiegowy ZF automat, który może jest niezły w
> porównaniu do jakiejś 3 biegowej skrzyni z lat 70tych ale pech chce,
> że mam porównanie do 7biegowej skrzyni Mercedesa z poprzedniego modelu
> E-klasy i różnica w płynności przełączania i dopasowywania zmian do
> tego czego oczekuje kierowca jest porażająca na korzyść Mesia. Dziwię
> się, że nie piszą o tym w testach ale w trybie sportowym ten ośmiobieg
> szarpie strasznie przy zmianach a przy zatrzymywaniu czuć przez całe
> nadwozie lekkie wibracje jak pracują i mielą bebechy skrzyni. W W211
> to nie występuje. W przyszłym tygodniu auto idzie do ASO na próby
> leczenia (nowy soft...bo inaczej już się nie naprawia dzisiaj
> samochodów).
Z ciekawosci: jakie automaty montuje Mercedes?
AW?
--
amos