  • 11. Data: 2010-10-29 10:28:37
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Thu, 28 Oct 2010 13:06:31 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za amos
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Witajcie,
    > Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6?
    > Czy to auto z tym silnikiem jest warte zainteresowania?

    Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.

    > Szukam czegos rodzinnego z silnikiem powyzej 150KM. Silniki Diesla,
    > mimo, ze bardziej popularne jakos mnie nie przekonuja. Zreszta w ogole
    > do ropniaka nie moge.

    Nie jest tak zle, chociaz drugi raz kupilbym benzyne jednak. Poza tym
    jesli chcesz miec okolo 150KM to w gre wchodzi tylko 2.2HDi a to podobno
    nie jest zbyt udany wynalazek.

    > Interesuje mnie tylko automat.

    To doczytaj, ktory tam montowali i sprawdz opinie na jego temat. Skrzynia
    AL4 nie ma zbyt dobrych opinii. Z punktu widzenia uzytkownika brakuje
    wiekszej ilosci biegow i szybszego dzialania. Od strony serwisu to po
    pierwsze malo kto sie na tym zna, a po drugie podobno sa bardziej awaryjne
    niz ZF, czy 6 biegowe. Moja ma przejechane okolo 250kkm i przymierzam sie
    do serwisu elektrozaworow.

    > Czy modele do 2003 r juz mialy 6 biegowt automat? Jak w ogole z
    > trwaloscia automatow w tych autach?

    Poczytaj na forum klubu cytynki. http://www.klub.citroen.triger.com.pl/

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 12. Data: 2010-10-29 11:07:14
    Od: "Mac" <3...@b...com.pl>

    > Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.

    Ile biegów ma AL4 w C5? W C4 z TU5JP miala cztery.

    > To doczytaj, ktory tam montowali i sprawdz opinie na jego temat. Skrzynia
    > AL4 nie ma zbyt dobrych opinii. Z punktu widzenia uzytkownika brakuje
    > wiekszej ilosci biegow i szybszego dzialania.

    A to potwierdzam.

    --
    Mac

  • 13. Data: 2010-10-29 11:57:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 08:28:37 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):

    > Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.

    to masz zupełnie inne auto - ani ten silnik, ani ta skrzynia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 14. Data: 2010-10-29 12:01:29
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 00:21:47 -0700 (PDT), amos napisał(a):

    > W ktorych rocznikach to wystepowalo?

    Od wypuszczenia do czasu przejścia na skrzynię Aisin-Warner (pięciobiegową)
    - tyle, że w pierwszym C5 jej nie było na pewno, mam wątpliwości co do C5
    II, z pewnością była/jest montowana w C5 III. A wspomniane lata 01-03 to C5
    jedynka, czyli wyłącznie skrzynia ZF
    Tyle, że nic nie wskazuje, żeby ona miała lepszą trwałość.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 15. Data: 2010-10-29 12:47:56
    Od: Przemek V <p...@g...com>

    On 28 Paź, 23:42, p0li <p...@p...onet.pl> wrote:

    > jeśli piszesz o (niemieckim) 4hp20 to jego niezawodność kończy się padem w
    > okolicach 180tys km
    >
    > każdego

    Te automaty ZF to jakaś porażka. W E60 530d skrzynia 6hp26 po mniej
    więcej 150 tys km przestała redukować przy przyspieszaniu. W F10 teraz
    mam cud miód ośmiobiegowy ZF automat, który może jest niezły w
    porównaniu do jakiejś 3 biegowej skrzyni z lat 70tych ale pech chce,
    że mam porównanie do 7biegowej skrzyni Mercedesa z poprzedniego modelu
    E-klasy i różnica w płynności przełączania i dopasowywania zmian do
    tego czego oczekuje kierowca jest porażająca na korzyść Mesia. Dziwię
    się, że nie piszą o tym w testach ale w trybie sportowym ten ośmiobieg
    szarpie strasznie przy zmianach a przy zatrzymywaniu czuć przez całe
    nadwozie lekkie wibracje jak pracują i mielą bebechy skrzyni. W W211
    to nie występuje. W przyszłym tygodniu auto idzie do ASO na próby
    leczenia (nowy soft...bo inaczej już się nie naprawia dzisiaj
    samochodów).

  • 16. Data: 2010-10-29 13:05:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 03:47:56 -0700 (PDT), Przemek V napisał(a):

> [...]
    > porównaniu do jakiejś 3 biegowej skrzyni z lat 70tych ale pech chce,
    > że mam porównanie do 7biegowej skrzyni Mercedesa z poprzedniego modelu

    Ty nie marudź, bo i tak masz lepiej, automaty mocowane wzdłużnie mają
    więcej miejsca, żeby być solidniejsze (i przeważnie są).
    Teraz się wczuj w tych co się muszą męczyć z tymi mocowanymi poprzecznie...
    Taka AL4 ma maksymalny dopuszczalny moment obrotowy 210 Nm, 4HP20 ma już
    szalone 330 Nm, co jeszcze na dwulitrowe silniki i benzynową V6 wystarcza,
    ale zapas jest nieduży.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 17. Data: 2010-10-29 13:09:30
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

> [...]
    > jedynka, czyli wyłącznie skrzynia ZF
    > Tyle, że nic nie wskazuje, żeby ona miała lepszą trwałość.

    autopoprawka - C5 II miał skrzynię AW - sześcio- a nie pięciobiegową od
    2004 roku, trzeba sprawdzać po ilości biegów właśnie.
    Informacja, że wcale nie jest uważana za specjalnie trwalszą od ZF
    pozostaje.
    Może spróbuj poszukać modelu ze skrzynią MCP, niestety dopiero montowaną od
    końcówki 2005 roku. To jest skrzynia "ręczna" z nałożoną elektroniką,
    całość obsługuje się jak automat. Nie rusza tak płynnie jak automat, reszta
    jest dosyć podobna. Za to trwałość sporo wyższa. Należy dopilnować
    aktualizacji softu w skrzyni, bo pierwszy był nędzny, w zasadzie teraz auta
    powinny mieć już to wymienione (jeżeli normalnie serwisowane).
    Niestety, obawiam się, że kupno C5 II z MCP w Polsce będzie równie łatwe
    jak zakup nieklepanego Golfa z oryginalnym przebiegiem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 18. Data: 2010-10-29 13:32:18
    Od: amos <g...@g...com>

    On 29 Paź, 10:28, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    > Nie jest tak zle, chociaz drugi raz kupilbym benzyne jednak. Poza tym
    > jesli chcesz miec okolo 150KM to w gre wchodzi tylko 2.2HDi a to podobno
    > nie jest zbyt udany wynalazek.

    No i chyba filtr czasteczek stalych, ktory mnie mocno zniecheca.

    > Poczytaj na forum klubu cytynki.http://www.klub.citroen.triger.com.pl/

    Dzieki, tego szukalem.

    --
    pozdrawiam
    amos

  • 19. Data: 2010-10-29 13:35:15
    Od: amos <g...@g...com>

    On 29 Paź, 12:01, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]
    > jedynka, czyli wyłącznie skrzynia ZF
    > Tyle, że nic nie wskazuje, żeby ona miała lepszą trwałość.

    W moim zasiegu to wlasnie ten przelom, czyli 2003-2004.

    I tutaj tez mam watpliwosci - o ile ostatnie roczniki powinny miec
    poprawione typowe choroby wieku dzieciecgo, to nowsza wersja pomimo
    potencjalnie lepszych skrzyn, moze owe choroby miec.

    --
    amos

  • 20. Data: 2010-10-29 13:38:33
    Od: amos <g...@g...com>

    On 29 Paź, 12:47, Przemek V <p...@g...com> wrote:
> [...]
    > to nie występuje. W przyszłym tygodniu auto idzie do ASO na próby
    > leczenia (nowy soft...bo inaczej już się nie naprawia dzisiaj

    Z ciekawosci: jakie automaty montuje Mercedes?
    AW?

    --
    amos