    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Date: Fri, 29 Oct 2010 12:09:30 +0100

    > Od wypuszczenia do czasu przejścia na skrzynię Aisin-Warner (pięciobiegową)
    > - tyle, że w pierwszym C5 jej nie było na pewno, mam wątpliwości co do C5
    > II, z pewnością była/jest montowana w C5 III. A wspomniane lata 01-03 to C5
    > jedynka, czyli wyłącznie skrzynia ZF
    > Tyle, że nic nie wskazuje, żeby ona miała lepszą trwałość.

    autopoprawka - C5 II miał skrzynię AW - sześcio- a nie pięciobiegową od
    2004 roku, trzeba sprawdzać po ilości biegów właśnie.
    Informacja, że wcale nie jest uważana za specjalnie trwalszą od ZF
    pozostaje.
    Może spróbuj poszukać modelu ze skrzynią MCP, niestety dopiero montowaną od
    końcówki 2005 roku. To jest skrzynia "ręczna" z nałożoną elektroniką,
    całość obsługuje się jak automat. Nie rusza tak płynnie jak automat, reszta
    jest dosyć podobna. Za to trwałość sporo wyższa. Należy dopilnować
    aktualizacji softu w skrzyni, bo pierwszy był nędzny, w zasadzie teraz auta
    powinny mieć już to wymienione (jeżeli normalnie serwisowane).
    Niestety, obawiam się, że kupno C5 II z MCP w Polsce będzie równie łatwe
    jak zakup nieklepanego Golfa z oryginalnym przebiegiem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel