eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Opinie nt C5 3.0 V6
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 21. Data: 2010-10-29 13:45:38
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 04:35:15 -0700 (PDT), amos napisał(a):

    > W moim zasiegu to wlasnie ten przelom, czyli 2003-2004.
    >
    > I tutaj tez mam watpliwosci - o ile ostatnie roczniki powinny miec
    > poprawione typowe choroby wieku dzieciecgo, to nowsza wersja pomimo
    > potencjalnie lepszych skrzyn, moze owe choroby miec.

    Prawie dobra koncepcja, szkoda, że zupełnie nietrafiona :-)
    To nie jest tak, że Citroen skonstruował sobie zupełnie nową skrzynię,
    tylko zakupił już istniejącą od innego znanego producenta.
    Co więcej - Aisin-Warner ma bardzo dobrą opinię, nawet lepszą niż ZF.
    Problem w tym, że wygląda na to, że skrzynie sobie nic z tej opinii nie
    robią i wciąż się psują. Ale ciężko powiedzieć, czy na skutek fatalnej
    obsługi, czy po prostu tak mają.
    Przy czym fatalna obsługa może również oznaczać obsługę w ASO - słynne są
    normy Citroena na któreś ze skrzyń ZF właśnie (nie pamiętam, czy w C5,
    niestety), które nie przewidywały wymiany oleju w skrzyni.
    Przy czym jeżeli weźmiesz konkretne dane skrzyni i sprawdzisz u producenta,
    czyli ZF, okaże się, że producent jak najbardziej wymianę oleju przewiduje,
    jak w każdej swojej skrzyni.
    Faktem jest, że w serwisach automatów stoi sporo sztuk ze skrzyniami AW,
    dosyć często po przebiegach około 100 kkm.

    Może po prostu albo jeżeli cię stać, weź taki egzemplarz, który będzie w
    dobrym stanie, niezależnie od tego czy ma skrzynię ZF czy AW i zacznij
    odkładać na ewentualną naprawę, albo dołóż do nowszego modelu z MCP (jak go
    znajdziesz oczywiście)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.


  • 22. Data: 2010-10-29 14:01:01
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: amos <g...@g...com>

    On 29 Paź, 13:45, Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

    > Może po prostu albo jeżeli cię stać, weź taki egzemplarz, który będzie w
    > dobrym stanie, niezależnie od tego czy ma skrzynię ZF czy AW i zacznij
    > odkładać na ewentualną naprawę, albo dołóż do nowszego modelu z MCP (jak go
    > znajdziesz oczywiście)
    >

    Skrzynia MCP mnie nie przekonuje, rozumiem, ze jesli to
    zautomatyzowany manual, to w ramach eksploatacji trzeba raz na pare
    lat wymienic sprzeglo?

    Jakie zalety przemawiaja na korzysc C5II poza moim zdaniem lepszym
    wygladem?

    Czy cos znaczaco usprawnili aby wart byl szczegolnego zainteresowania?

    Obeserwujac to co sie sprzedaje, to raczej skonczy sie na koncowce
    procukcji C5 I w dobrym stanie.
    Ewentualnie moim pierwotnym planie - saabie 95. C5 jest dla niego
    alternatywa ze wzgledu glownie na hydro zawieszenie, choc nie ukrywam,
    ze o tych autach bardzo malo wiem.

    --
    amos


  • 23. Data: 2010-10-29 14:01:38
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-10-29 08:56:58 niejaki DoQ napisał:
    > W dniu 2010-10-28 23:42, p0li pisze:
    >> jeśli piszesz o (niemieckim) 4hp20 to jego niezawodność kończy się padem w
    >> okolicach 180tys km
    >> każdego
    >
    > Bez przesady znam wiele takich z przebiegiem grubo ponad 200kkm gdzie
    > wszystko dziala OK.

    ale to jest chwilowy stan
    moja padła przy 242kkm
    rozmawiałem z automaciarzem który naprawiał takich ponad setkę
    mają usterkę fabryczną i kończą się w okolicach 180kkm - a lżej
    eksploatowane mogą dojeździć do 250kkm
    a potem naprawa
    po taniości ~3kzł
    porządna ~5kzł


    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl
    gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny
    opera(RU), miranda, dialog(RU)...- dziwny jestem...
    prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki


  • 24. Data: 2010-10-29 14:02:26
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2010-10-29 09:21:47 niejaki amos napisał:
    > p0li napisał(a):
    >> O->Dnia 2010-10-28 23:02:28 niejaki DoQ napisaďż˝:
    >>> Automat niezawodny, choc dosc leniwy -
    >>> kto co lubi ;)
    >>
    >> je�li piszesz o (niemieckim) 4hp20 to jego niezawodno�� ko�czy si� padem
    w
    >> okolicach 180tys km
    >
    > W ktorych rocznikach to wystepowalo?

    mówię o wszystkich skrzyniach zf 4hp20

    --
    P0zdrawiam
    p0li
    hydro rulez ;)
    prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki


  • 25. Data: 2010-10-29 14:12:15
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 05:01:01 -0700 (PDT), amos napisał(a):

    > Skrzynia MCP mnie nie przekonuje, rozumiem, ze jesli to
    > zautomatyzowany manual, to w ramach eksploatacji trzeba raz na pare
    > lat wymienic sprzeglo?
    >

    niby tak, ale to i tak o wiele taniej niż wymiana płyty sterującej w
    automacie :-)

    > Jakie zalety przemawiaja na korzysc C5II poza moim zdaniem lepszym
    > wygladem?

    wnętrze też miało trochę zmian, oprócz tego ma usunięte większość
    istniejących i potencjalnych problemów jedynki.
    Pod koniec dostał też nowe silniki, choć to tyczy się głównie
    czterocylindrowych - 2.HDI 136 KM zamiast starego 110, 2.2HDI Biturbo 170
    KM zamiast starego 136 KM itp

    > Ewentualnie moim pierwotnym planie - saabie 95.

    czyli droższej odmianie Opla Vectry, ze wszystkimi jego wadami? No daj
    spokój..


    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.


  • 26. Data: 2010-10-29 14:21:15
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 29 Oct 2010 04:32:18 -0700 (PDT)) ktos podajacy sie za amos
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >> Nie jest tak zle, chociaz drugi raz kupilbym benzyne jednak. Poza tym
    >> jesli chcesz miec okolo 150KM to w gre wchodzi tylko 2.2HDi a to podobno
    >> nie jest zbyt udany wynalazek.
    >>
    > No i chyba filtr czasteczek stalych, ktory mnie mocno zniecheca.

    Mozliwe, ze kazdy 2.2 ma to ustrojstwo, moj 2.0 fabrycznie go nie mial.


    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 27. Data: 2010-10-29 14:22:06
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 29 Oct 2010 10:57:45 +0100) ktos podajacy sie za Waldek Godel
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >>> Witajcie,
    >>> Moze ktos mial okazje uzytkowac Cytryne C5 z silnikiem V6?
    >>> Czy to auto z tym silnikiem jest warte zainteresowania?
    >>
    >> Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.
    >>
    >
    > to masz zupełnie inne auto - ani ten silnik, ani ta skrzynia.

    No tak, ale rozmyslalem nad 3.0 i badalem temat automatow (nawet tutaj) wiec
    napisalem
    co wiedzialem :)

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 28. Data: 2010-10-29 14:23:44
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 29 Oct 2010 11:07:14 +0200) ktos podajacy sie za Mac
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >
    >> Mam 2.0HDi z automatem AL4, ale troche poczytalem przed zakupem.
    >
    > Ile biegów ma AL4 w C5? W C4 z TU5JP miala cztery.

    4. Szczegolnie upierdliwe jest to podczas jazdy miejskiej bo w okolicach
    50km/h przerzuca wciaz pomiedzy 2 i 3 biegiem.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 29. Data: 2010-10-29 14:33:00
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 29 Oct 2010 12:45:38 +0100) ktos podajacy sie za Waldek Godel
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Dnia Fri, 29 Oct 2010 04:35:15 -0700 (PDT), amos napisał(a):
    >
    >> W moim zasiegu to wlasnie ten przelom, czyli 2003-2004.
    >>
    >> I tutaj tez mam watpliwosci - o ile ostatnie roczniki powinny miec
    >> poprawione typowe choroby wieku dzieciecgo, to nowsza wersja pomimo
    >> potencjalnie lepszych skrzyn, moze owe choroby miec.
    >
    > Prawie dobra koncepcja, szkoda, że zupełnie nietrafiona :-)
    > To nie jest tak, że Citroen skonstruował sobie zupełnie nową skrzynię,
    > tylko zakupił już istniejącą od innego znanego producenta.
    > Co więcej - Aisin-Warner ma bardzo dobrą opinię, nawet lepszą niż ZF.
    > Problem w tym, że wygląda na to, że skrzynie sobie nic z tej opinii nie
    > robią i wciąż się psują. Ale ciężko powiedzieć, czy na skutek fatalnej
    > obsługi, czy po prostu tak mają.
    > Przy czym fatalna obsługa może również oznaczać obsługę w ASO - słynne są
    > normy Citroena na któreś ze skrzyń ZF właśnie (nie pamiętam, czy w C5,
    > niestety), które nie przewidywały wymiany oleju w skrzyni.
    > Przy czym jeżeli weźmiesz konkretne dane skrzyni i sprawdzisz u producenta,
    > czyli ZF, okaże się, że producent jak najbardziej wymianę oleju przewiduje,
    > jak w każdej swojej skrzyni.
    > Faktem jest, że w serwisach automatów stoi sporo sztuk ze skrzyniami AW,
    > dosyć często po przebiegach około 100 kkm.
    >
    > Może po prostu albo jeżeli cię stać, weź taki egzemplarz, który będzie w
    > dobrym stanie, niezależnie od tego czy ma skrzynię ZF czy AW i zacznij
    > odkładać na ewentualną naprawę, albo dołóż do nowszego modelu z MCP (jak go
    > znajdziesz oczywiście)

    Potwierdzam. Kupilem samochod od pierwszego wlasciciela z ksiazka
    serwisowa. Ani razu nie byl przez 200kkm wymieniany olej w skrzyni, a w
    kazdym razie nie bylo po tym sladu w ksiazce.

    2 na 3 ASO citroena w trojmiescie twierdzily, ze nie podejmuja sie wymiany
    oleju i ze sie go nie wymienia. U jednego automaciarza chcieli mi zalac
    olej niezgodny z norma producenta (mineralny, zamiast syntetycznego). W
    koncu znalazlem rozsadny serwis, gdzie wymienilem olej za niecale 300zl.

    Teraz skrzynia daje mi znac, ze powiniennem sie zainteresowac
    elektrozaworami, ale jak sobie pomysle ze znowu bede musial wertowac
    serwisowke do niej i weryfikowac to co mowia serwisanci to mi sie
    odechciewa :(

    Jest to moj pierwszy samochod z automatem, bardzo mi sie podoba ten typ
    zmiany biegow, ale niestety serwisowanie tego jesli nie ma sie na prawde
    zaufanego mechanika moze odebrac radosc z automatycznej zmiany biegow.

    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02


  • 30. Data: 2010-10-29 14:40:39
    Temat: Re: Opinie nt C5 3.0 V6
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 29 Oct 2010 12:22:06 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):

    > No tak, ale rozmyslalem nad 3.0 i badalem temat automatow (nawet tutaj) wiec
    napisalem
    > co wiedzialem :)

    tylko, że to nie bardzo ma odniesienie - np. AL4 w ogóle nie powinno być
    montowane z HDI 110 KM bo jego moment obrotowy sporo przekracza
    dopuszczalne obciążenie skrzyni. 4HP20 ma dopuszczalny moment obrotowy o
    połowę większy niż AL4, co teoretycznie powinno skutkować znacznie wyższą
    żywotnością

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: