  • Data: 2009-11-08 19:59:33
    Temat: Re: Oowiadczyny
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Janko Muzykant" hd771b$ntu$...@n...onet.pl

    > 50mA to nie jest ''b maly prad'' i takie ładowanie nieograniczone
    > czasem grozi zniszczeniem większości akumulatorów NiMH.

    : Kiedyś (na początku świata akumulatorkowego) AA miały 500 mAh i ładowarki
    : dawały 50 mA -- ja mam takie dwie. Mają w sumie tyle lat, co ja. ;)

    : Ładują 1 lub 2 lub 3 lub 4 akumulatorki -- każdy prądem 50 mA niezależnie.
    : Gdy na którymś napięcie zaczyna spadać, ładowanie tego zostaje zatrzymane,
    : to znaczy ładowarka przechodzi w ładowanie podtrzymujące dla tego akumulatorka.

    Niestety nigdy nie mierzyłem tego prądu, ani nie sprawdzałem, jak długo ładowarka
    ładuje, ani nie mierzyłem prądu podtrzymującego... Faktem jest, że akumulatorki
    tam ładowane wytrzymywały u mnie ponad 18 lat. :)

    Same ładowarki z rzadka były odłączane od gniazdek w ścianach i rzadko nie były
    obsadzone na fÓl. ;) Niestety nie dawały informacji o stanie akumulatorka, a ten
    mógł być bardzo zły pomimo ładowania kilkudniowego lub nawet kilkutygodniowego. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'