  • Data: 2010-02-24 08:45:10
    Temat: Re: Olympus to go completely mirrorless!
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał;

    > [...]
    > Przy mieszku wyciagnietym na 15-20cm i f11 w wizjerze typowego
    > sSLRa NIC nie widac. I nie kituj mi tu o jakims przyzwyczajaniu
    > czy poziomie oswietlenia.
    > [...]

    Cóż... nie wiem jaki masz wzrok. Robiłem w zamierzchłych analogowych czasach
    zdjecia Pentaxem MZ-5n z dołączonymi dwoma wyciagniętymi na pełna długość
    mieszkami od Zenita i obiektywem przymykanym nawet i do przysłony 16 na
    końcu (stosowałem ogniskowe 50 i 28mm). Ostrość ustawiałem przy przymknietej
    przysłonie - przy mikroskopijnej głębi ostrosci jaką uzyskiwałem minimalne
    poruszenia spzretu podczas przymykania przysłony wpływały wyraźnie na
    ostrość. Na którymś z plenerów pl.rec.foto gdzieś tak ok. 10 lat temu
    pokazywałem zdjęcia mikrodruków na banknotach wykonywanych taką
    konfiguracją. Zatem wbrew temu, co twierdzisz - jednak widać. Oczywiście
    wymaga to odpowiednio silnego oswietlenia motywu (w moim przypadku
    reflektorek halogenowy 50W z odległosci kilkunastu cm).

    > Na tem sam mieszek zakladam G1 i widze WSZYSTKO.
    > Fakt, ze z szumem, ale widze i moge kadrowac bez problemow.

    Czy w G1 widać gorzej czy lepiej - nie podejmuję się oceniać - G1 miałem w
    ręku przez 10 minut a po tak krótkim czasie nie sposób wyrobić sobie
    jednoznacznej opinii. Często do makrofotografii używam Minolty A2 z wizjerem
    o rozdzielczości porównywalnej do G1 i ostrość daje się już w miarę dobrze
    na tym ustawić, aczkolwiek do dobrej matówki jeszcze trochę brakuje. Wizjer
    belektroniczny bije natomiast w moich zastosowaniach na głowę wizjer
    lustzranki pod jednym względem (unikalnym zresztą dla niektorych dawnych
    modeli Minolty) - można go sobie odchylić w górę (wizjer nie ekranik) pod
    dowolnym kątem aż do 90 stopni. Przy makro to bardzo wygodne - nie rozumiem,
    dlaczego we wspólczesnych konstrukcjach nikt tego nie stosuje.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)