    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Oly XZ-1
    Date: Mon, 10 Jan 2011 19:03:09 +0100

    W dniu 2011-01-10 13:48, Anonymouse pisze:

    > I vice versa, bowiem niezależnie od jakiejkolwiek metodologi
    > klasyfikacji aparatów trudno nazwać A1/2 mianem aparatu kompaktowego,
    > a już szczególnie przy porównaniu z aparatami wielkości ZX-1, LX5 .....
    >
    > Poza tym w czasach A1/2, Olka 8080, oraz podobnych im Canonów,
    > Nikonów, Fuji, Panasonic był bardzo wyraźny podział na kompakty i
    > hybrydy, i naprawdę A1/A2 nie była nigdy nazywana kompaktem lecz
    > zawsze hybrydą. Tak więc i w tym świetle twój przykład (A1 vs ZX-1)
    > jest co najmniej taki se ...
    >
    > Ale oczywiście zanając psychikę tobie podobnych będziesz szedł dalej w
> [...]

    Cóż... twierdzisz, ze nigdy nie była nazywana kompaktem? Zatem
    poszukajmy paru przykładów.

    Nie ma w polskiej Wikipedii hasła Konica Minolta A2, ale już pod hasłem
    'stabilizator obrazu' -
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Stabilizator_obrazu - jest wymieniana jako
    przykład kompakta z taką stabilizacją.

    Również twórcy strony dpreview też określają A2 jako kompakt -
    http://www.dpreview.com/reviews/specs/Konica_Minolta
    /konicaminolta_dimagea2.asp

    Na stronie www.optyczne.pl A2 nie testowano, ale jej następca -
    Konica-Minolta A200 jest jednoznacznie określana jako 'kompakt' -
    http://www.optyczne.pl/18.1-Test_aparatu-Konica_Mino
    lta_DiMAGE_A200.html

    Na Allegro cyfrowe aparaty fotograficzne podzielone są na 3 działy -
    kompaktowe, kompaktowe z wymienna optyką i lustrzanki. Jak sądzisz, w
    którym dziale sprzedawane są takie aparaty jak Konica-Minolta A2?

    Ale... Allegro to może niezbyt poważne źródło, zobaczmy jak to jest w
    renomowanych sklepach fotograficznych. Chyba w miarę reprezentatywnymi
    są B&H i Amazon. Minoltą A2 już od dawna nie handlują, ale aparaty o
    podobnych cechach (daleko nie szukając FujiFilm HS-10) są w obu tych
    sklepach sprzedawane w dziale "Point and Shoot Digital Cameras' - czyli
    aparaty kompaktowe.

    a może... Twój idol - Olympus? Zajrzyjmy na ich polską stronę. Produkują
    w końcu aparaty porównywalne funkcjonalnie ze staruszką A2 - choćby
    SP-800UZ.
    Sprawdzamy zatem pod adresem
    http://www2.olympus.pl/consumer/29_digital-camera_sp
    -800uz_22715.htm
    i czytamy: 'SP-800UZ 30x zoom w kompaktowym aparacie fotograficznym.'

    Chyba wystarczy?

    Zbyt dobrze cię znam by oczekiwać, ze odszczekasz swoje słowa o braku
    umiejętności czytania ze zrozumieniem. Niestety od czasu gdy pisałeś
    jako Jacek Kowalski niewiele się zmieniłeś.

    --
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)