  • 51. Data: 2015-08-19 09:09:39
    Temat: Re: Olek Stylus XZ-2
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > To może napisz, z jakich ustawień korzystasz (które są inne niż "ustawione
    > przez fabrykę"). Sprawdziłem trzy tryby pracy (S, P, Auto) i różne karty
    > pamięci, zawsze jest źle.

    To był raczej żart, bo dziwi mnie, że nie mam tego ))) Nie pamiętam,
    jakie były ustawienia defaultowe. Korzystam głównie z P i A, ISO
    najczęściej Auto, stabilizacja typ 1, brak podświetlania autofokusa,
    JPEG Super Fine (przyznaję się bez bicia, nie chce mi się bawić w RAW-y)...

    Piotr

  • 52. Data: 2015-08-19 14:19:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotrne" <p...@p...onet.pl> wrote in message

    > Ale porzucanie użytkowników sprzętu nie aż tak bardzo starego
    > (sprzedawanego jeszcze w ubiegłym roku) może budzić obawy,
    > że to samo spotka użytkowników nowych modeli. Nagle wycofują
    > model z produkcji i likwidują wsparcie (usuwanie błędów)?

    Dodajmy, że generalnie model niepopularny, być może od początku jakiś błąd
    fabryki, zły pomysł no i ubili całą linię bo okazało się że w świecie
    stawiającym na jakieś aparaty z androidem na pokładzie albo z jakimś
    nienaturalnie dużymi zoomami ten nasz XZ-2 wygląda bardzo blado na takim
    tle.

    Gdy ja miałem swoje oko na ten aparat to właściwie tylko jedna jego cecha mi
    się podobała: jasny obiektyw. A reszta raczej moim zdaniem mierna: zero
    zooma, szerokikąt też nie zaszeroki. Kupiłem z myślą o nurkowaniu i foto bez
    lampy, bo z G9 nie było zbyt dobrze nurkować, ale jeszcze niestety nie
    wypróbowałem czy dobra decyzja czy nie.

    > Przypuszczam, że ten błąd nie jest trudny do usunięcia.

    Jak pracowałbyś kiedyś w dużej korporacji, a mam osobiście taką wątpliwą
    przyjemność, to wiedziałbyś że niezależnie od nakładu potrzebnej pracy albo
    linii kodu do poprawienia, samo otwarcie takiego mini-projektu to taki ból w
    tyłku i tyle godzin biurokratycznej pracy że mało komu będzie się to chciało
    bez wyraźnej przyczyny i kilku godziń spotkań, debat i walk z ludźmi
    rzucającym kłody pod nogi.

> [...]
    > zdjęcie wykafelkowanej na biało ściany, z ciemnymi
    > fugami między kafelkami. Zoom taki, żeby w polu ustawiania
    > ostrości mieścił się tylko fragment fugi. Przy pionowej
    > linii ostrość ustawia się, przy poziomej - nie ustawia...
    >
    > - Problemy z automatycznym balansem bieli w oświetleniu sztucznym.
    > Często ustawia się na bardzo wysoką "temperaturę" i zdjęcie
    > wychodzi całkowicie pomarańczowe. Co ciekawe, chwilowe pokazanie
    > czegoś białego zmienia to ustawienie.
    >
    > - W ręcznym trybie ustawiania ostrości nieskończoność jest bliżej
    > niż na końcu skali - brak możliwości dokładnego, szybkiego

    Czyli jak się okazuje, nie mamy tylko błędu RTC ale też inne rzeczy do
    poprawienia... To będzie 3 tygodnie roboty, panie managerze, plus 2 tygodnie
    testowania, a departament Josepha jest zajęty testowaniem lustrzanek, więc
    trzeba będzie czekać... :-))) Odpowiedź z nacialstwa: przecież mówiliśmy że
    ubijamy całą linię, dlaczego Wy jeszcze nad tym złomem pracujecie -
    kazaliśmy Wam skupić się na lustrzankach!!!!

  • 53. Data: 2015-08-20 09:29:00
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Pszemol napisał:

> [...]
    > świecie stawiającym na jakieś aparaty z androidem na pokładzie albo z
    > jakimś nienaturalnie dużymi zoomami ten nasz XZ-2 wygląda bardzo blado

    I dlatego kupiłem Panasonica LX-7. Olympus wyglądał mi na jakąś
    składankę z różnych pomysłów, bez dopracowania szczegółów. W poprzednim
    XZ-1 zaskoczył mnie brak pamięci pomiaru, czyli naciskam spust do
    połowy, potem przekadrowuję i robię zdjęcie z zapamiętanymi parametrami.
    Na to nie pozwalał. W XZ-2 jest chyba możliwość pyknięcia palcem w
    miejsce na ekranie, które ma być prawidłowo naświetlone, wyostrzone ale
    ja jestem przyzwyczajony do innego sposobu fotografowania. Poza tym
    zniechęciła mnie w XZ-1 mocna niebieska dioda, sygnalizująca włączenie.
    Ogólnie segment kompaktów dla entuzjastów rozwija sie całkiem nieźle ale
    Olympus XZ faktycznie był dziwny.

  • 54. Data: 2015-08-20 12:39:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2015-08-20 09:29, Maciek wrote:

> [...]
    > miejsce na ekranie, które ma być prawidłowo naświetlone, wyostrzone ale
    > ja jestem przyzwyczajony do innego sposobu fotografowania.

    W XZ-2 pamięć pomiaru działa klasycznie - przez naciśnięcie spustu do
    połowy.

    > Poza tym
    > zniechęciła mnie w XZ-1 mocna niebieska dioda, sygnalizująca włączenie.

    VXZ-2 dioda jest nadal niebieska, ale nie wali po oczach. Gdyby
    problemem tego aparatu była tylko ta dioda... )))

    > Ogólnie segment kompaktów dla entuzjastów rozwija sie całkiem nieźle ale
    > Olympus XZ faktycznie był dziwny.

    XZ-2 jest faktycznie jakiś niedopracowany, z dziwnymi bugami, których
    nie spodziewałem się spotkać w aparacie z górnej półki w swojej klasie.
    Ergonomię też ma dziwną, ale to akurat innym też się zdarza. Natomiast
    kiedy go kupowałem, wydawało mi się, że najlepiej ze wszystkich
    kompaktów z takimi wymiarami matrycy radził sobie przy słabym
    oświetleniu, a na tym mi zależało najbardziej. I generalnie nadal
    uważam, że z uwagi na jakość zdjęć jest wart zachodu.

    Piotr

  • 55. Data: 2015-08-20 14:22:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Uncle Pete" <4...@g...com> wrote in message
> [...]
    > mi zależało najbardziej. I generalnie nadal uważam, że z uwagi na jakość

    To było powodem również mojego zakupu.