  • 11. Data: 2013-11-27 07:42:14
    Temat: Re: Olej do 2T
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-11-26 22:46, Yorick pisze:
    > to do kupienia na jedynym w okolicy CPN-ie, był tylko Mixol... I szczerze
    > mówiąc, za cholerę nie mogę sobie po trzydziestu paru latach przypomnieć,
    > jaki miał kolor...
    Faktem jest, że z kupnem oleju w PRL nie zawsze było łatwo (Selektol
    spod lady). Olej butelkowany zawsze jednak wyglądał jak olej. Nawet do
    niedawna miałem wiekowy Lux 10, który używałem głównie do smarowania
    łańcucha (piły) i mimo lat i swojej historii wyglądał i działał, jak
    olej. W tamtych czasach trzeba było unikać oleju luzem, bo tu inwencja
    sprzedawców była duża ;-)
    Jacek

  • 12. Data: 2013-11-27 08:06:58
    Od: J_K_K <j...@i...poczta.fm>

    > Wygląda, że niektórym to się kiedyś powodziło :-) Ze stolicy jesteś, czy
    > jak? Bo u mnie, w latach siedemdziesiątych, na tzw. "ziemiach odzyskanych",
    > to do kupienia na jedynym w okolicy CPN-ie, był tylko Mixol...

    No to mieliście dobre zaopatrzenie, bo z tej trójki najlepszy był
    właśnie mixol :)
    Jak sama nazwa wskazuje, mieszał się (jakoby) z paliwem "sam z siebie",
    podczas gdy pozostałe trzeba było potraktować mieszadłem z ryjkiem
    i kwadratem w środku ;)

    Wydaje mi się, że był ciut jaśniejszy od Luxa dw (od - dw-usów ;) )
    i oba ciemniejsze od np. obecnego półsyntetyka Orlenu.

    Pzdr

    JKK

  • 13. Data: 2013-11-27 09:02:59
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2013-11-27 08:06, J_K_K pisze:

    > Jak sama nazwa wskazuje, mieszał się (jakoby) z paliwem "sam z siebie",
    > podczas gdy pozostałe trzeba było potraktować mieszadłem z ryjkiem
    > i kwadratem w środku ;)
    Na początku lat 90 na jakiejś stacji na głębokim zadupiu gość nie
    przyjmował do wiadomości że motocykl
    może być czterotaktem i z wielkim uporem wciskał mi tą bańkę powołując
    się na stosowne wymyślone przepisy"Motocykle tankuje się tylko z
    mieszalnika":-)

    --
    Tomek

    Ducati 900SS
    Dniepr z wozem
    BMW R1100S

  • 14. Data: 2013-11-27 10:06:04
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2013-11-26 22:46, Yorick pisze:
    > jaki miał kolor...

    http://allegro.pl/olej-mixol-s-stary-cpn-prl-komar-s
    yrena-wsk-125-i3636091469.html
    :)

  • 15. Data: 2013-11-27 10:07:51
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    Jacek <s...@o...pl> wrote:

    >W PRL chodziła legenda o pienieniu się zmieszanych olejów silnikowych,
    >ale nikt tego nie widział na własne oczy.

    Moze nie tyle legenda co oficjalna informacja CPN przestrzegajaca
    mieszania olejow typu regular z olejami HD, poniewaz tym ostatnim
    wszelkie obce domieszki mialy bardzo szkodzic na wlasnosci smarne.
    Z pienieniem to nie mialo zwiazku, Ponadprzecietnie pienil sie tylko
    Mixol, moze ciut ciut Ludwika dodawali dla polepszenia wlasnosci
    pioracych?
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 16. Data: 2013-11-27 10:18:01
    Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>

    krak <s...@g...pl> wrote:

    >http://allegro.pl/olej-mixol-s-stary-cpn-prl-komar-
    syrena-wsk-125-i3636091469.html

    Kolor jak kolor, no przeciez tam nie ma litra? Wyparowal?

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 17. Data: 2013-12-01 15:42:45
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 26-11-2013 12:10, Piotr Klimek pisze:
    > Nigdy się tym nie przejmowałem i jak mi się kończył jeden olej to wlewałem
    > kolejny (nie mam dozownika). Moim zdaniem dla świętego spokoju możesz po
    > prostu dojeździć ten co masz w miarę do końca i zalać nowym.

    Ja się przejmowałem jeszcze mniej. Lałem półsyntetyczny Motul za 40-45
    zł. Zaczął się kończyć, na wachę brakowało, a co dopiero na olej, to
    wlałem olej Husqvarna do pilarki. Na chłopski rozum, powinien być chyba
    nawet lepszy, a jednak zaczęły się problemy. A właściwie jeden -
    toczydełko traciło moc, wręcz stawało i tylko przeczyszczenie świecy
    pomagało. Poszedłem po najmniejszej linii oporu, odłączyłem dozownik, do
    baku wlałem mieszankę i po problemie.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 18. Data: 2013-12-01 16:04:32
    Od: J_K_K <j...@i...poczta.fm>

    W dniu 2013-12-01 15:42, Zakonspirowany pisze:

    > wlałem olej Husqvarna do pilarki. Na chłopski rozum, powinien być chyba
    > nawet lepszy, a jednak zaczęły się problemy.

    A który olej wlałeś - do silnika pilarki, czy do łańcucha ?

    Pzdr

    JKK

  • 19. Data: 2013-12-01 16:51:13
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 01-12-2013 16:04, J_K_K pisze:

    > A który olej wlałeś - do silnika pilarki, czy do łańcucha ?

    Taki z napisem 2T i 1:50. Pewnie po prostu inna lepkość czy coś w tym
    stylu i dozownik podawał za dużo oleju. Po odłączeniu dozownika
    kilkakrotnie lałem mieszankę z tym olejem i było ok.

    A tak bardziej w temacie: krążyła/krąży opinia, że syntetyczny można
    zmienić na mineralny, lecz gdy od początku używa się mineralnego i
    silnik ma już za sobą połowę swego zakładanego żywota (do pierwszego
    remontu), to zamiana na syntetyk spowoduje wymycie nagarów,
    rozszczelnienie i spadek mocy (ze względu na właściwości myjące
    syntetyków). Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia.

    --

  • 20. Data: 2013-12-02 00:12:30
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Sun, 01 Dec 2013 16:51:13 +0100, Zakonspirowany napisał(a):

> [...]
    > rozszczelnienie i spadek mocy (ze względu na właściwości myjące
    > syntetyków). Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia.

    I tego właśnie bardziej się można obawiać. Skuter ma 12kkm przebiegu i
    czort wie czy coś wymieniane. Chyba zdecyduję się na mineralny, tylko jakiś
    markowy, bo widziałem w jakimś dykoncie po 10zł/l marki "olej do dwusówa".