-
11. Data: 2013-11-27 07:42:14
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Jacek <s...@o...pl>
W dniu 2013-11-26 22:46, Yorick pisze:
> to do kupienia na jedynym w okolicy CPN-ie, był tylko Mixol... I szczerze
> mówiąc, za cholerę nie mogę sobie po trzydziestu paru latach przypomnieć,
> jaki miał kolor...
Faktem jest, że z kupnem oleju w PRL nie zawsze było łatwo (Selektol
spod lady). Olej butelkowany zawsze jednak wyglądał jak olej. Nawet do
niedawna miałem wiekowy Lux 10, który używałem głównie do smarowania
łańcucha (piły) i mimo lat i swojej historii wyglądał i działał, jak
olej. W tamtych czasach trzeba było unikać oleju luzem, bo tu inwencja
sprzedawców była duża ;-)
Jacek
-
12. Data: 2013-11-27 08:06:58
Temat: Re: Olej do 2T
Od: J_K_K <j...@i...poczta.fm>
W dniu 2013-11-26 22:46, Yorick pisze:
> Dnia 26 - 11 - 2013 (wtorek) o godzinie 20:14, Hinek napisał(a):
>
>> A o który olej konkretnie Ci chodzi? Mixol, Lux dw, zwykłego Luxa?
>
> Wygląda, że niektórym to się kiedyś powodziło :-) Ze stolicy jesteś, czy
> jak? Bo u mnie, w latach siedemdziesiątych, na tzw. "ziemiach odzyskanych",
> to do kupienia na jedynym w okolicy CPN-ie, był tylko Mixol...
No to mieliście dobre zaopatrzenie, bo z tej trójki najlepszy był
właśnie mixol :)
Jak sama nazwa wskazuje, mieszał się (jakoby) z paliwem "sam z siebie",
podczas gdy pozostałe trzeba było potraktować mieszadłem z ryjkiem
i kwadratem w środku ;)
Wydaje mi się, że był ciut jaśniejszy od Luxa dw (od - dw-usów ;) )
i oba ciemniejsze od np. obecnego półsyntetyka Orlenu.
Pzdr
JKK
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
13. Data: 2013-11-27 09:02:59
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Monster <a...@o...pl>
W dniu 2013-11-27 08:06, J_K_K pisze:
> Jak sama nazwa wskazuje, mieszał się (jakoby) z paliwem "sam z siebie",
> podczas gdy pozostałe trzeba było potraktować mieszadłem z ryjkiem
> i kwadratem w środku ;)
Na początku lat 90 na jakiejś stacji na głębokim zadupiu gość nie
przyjmował do wiadomości że motocykl
może być czterotaktem i z wielkim uporem wciskał mi tą bańkę powołując
się na stosowne wymyślone przepisy"Motocykle tankuje się tylko z
mieszalnika":-)
--
Tomek
Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S
-
14. Data: 2013-11-27 10:06:04
Temat: Re: Olej do 2T
Od: krak <s...@g...pl>
W dniu 2013-11-26 22:46, Yorick pisze:
> jaki miał kolor...
http://allegro.pl/olej-mixol-s-stary-cpn-prl-komar-s
yrena-wsk-125-i3636091469.html
:)
-
15. Data: 2013-11-27 10:07:51
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>
Jacek <s...@o...pl> wrote:
>W PRL chodziła legenda o pienieniu się zmieszanych olejów silnikowych,
>ale nikt tego nie widział na własne oczy.
Moze nie tyle legenda co oficjalna informacja CPN przestrzegajaca
mieszania olejow typu regular z olejami HD, poniewaz tym ostatnim
wszelkie obce domieszki mialy bardzo szkodzic na wlasnosci smarne.
Z pienieniem to nie mialo zwiazku, Ponadprzecietnie pienil sie tylko
Mixol, moze ciut ciut Ludwika dodawali dla polepszenia wlasnosci
pioracych?
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/
-
16. Data: 2013-11-27 10:18:01
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Jacot <jacot@bez_riders.pl>
krak <s...@g...pl> wrote:
>http://allegro.pl/olej-mixol-s-stary-cpn-prl-komar-
syrena-wsk-125-i3636091469.html
Kolor jak kolor, no przeciez tam nie ma litra? Wyparowal?
--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://stokrotka.grejt.pl/
-
17. Data: 2013-12-01 15:42:45
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Zakonspirowany <x...@g...com>
W dniu 26-11-2013 12:10, Piotr Klimek pisze:
> Nigdy się tym nie przejmowałem i jak mi się kończył jeden olej to wlewałem
> kolejny (nie mam dozownika). Moim zdaniem dla świętego spokoju możesz po
> prostu dojeździć ten co masz w miarę do końca i zalać nowym.
Ja się przejmowałem jeszcze mniej. Lałem półsyntetyczny Motul za 40-45
zł. Zaczął się kończyć, na wachę brakowało, a co dopiero na olej, to
wlałem olej Husqvarna do pilarki. Na chłopski rozum, powinien być chyba
nawet lepszy, a jednak zaczęły się problemy. A właściwie jeden -
toczydełko traciło moc, wręcz stawało i tylko przeczyszczenie świecy
pomagało. Poszedłem po najmniejszej linii oporu, odłączyłem dozownik, do
baku wlałem mieszankę i po problemie.
--
?(??_?)? ? ???
-
18. Data: 2013-12-01 16:04:32
Temat: Re: Olej do 2T
Od: J_K_K <j...@i...poczta.fm>
W dniu 2013-12-01 15:42, Zakonspirowany pisze:
> wlałem olej Husqvarna do pilarki. Na chłopski rozum, powinien być chyba
> nawet lepszy, a jednak zaczęły się problemy.
A który olej wlałeś - do silnika pilarki, czy do łańcucha ?
Pzdr
JKK
--- news://freenews.netfront.net/ - complaints: n...@n...net ---
-
19. Data: 2013-12-01 16:51:13
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Zakonspirowany <x...@g...com>
W dniu 01-12-2013 16:04, J_K_K pisze:
> W dniu 2013-12-01 15:42, Zakonspirowany pisze:
>
>> wlałem olej Husqvarna do pilarki. Na chłopski rozum, powinien być chyba
>> nawet lepszy, a jednak zaczęły się problemy.
>
> A który olej wlałeś - do silnika pilarki, czy do łańcucha ?
Taki z napisem 2T i 1:50. Pewnie po prostu inna lepkość czy coś w tym
stylu i dozownik podawał za dużo oleju. Po odłączeniu dozownika
kilkakrotnie lałem mieszankę z tym olejem i było ok.
A tak bardziej w temacie: krążyła/krąży opinia, że syntetyczny można
zmienić na mineralny, lecz gdy od początku używa się mineralnego i
silnik ma już za sobą połowę swego zakładanego żywota (do pierwszego
remontu), to zamiana na syntetyk spowoduje wymycie nagarów,
rozszczelnienie i spadek mocy (ze względu na właściwości myjące
syntetyków). Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia.
--
?(??_?)? ? ???
-
20. Data: 2013-12-02 00:12:30
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Iglo <i...@o...pl>
Dnia Sun, 01 Dec 2013 16:51:13 +0100, Zakonspirowany napisał(a):
>
> A tak bardziej w temacie: krążyła/krąży opinia, że syntetyczny można
> zmienić na mineralny, lecz gdy od początku używa się mineralnego i
> silnik ma już za sobą połowę swego zakładanego żywota (do pierwszego
> remontu), to zamiana na syntetyk spowoduje wymycie nagarów,
> rozszczelnienie i spadek mocy (ze względu na właściwości myjące
> syntetyków). Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia.
I tego właśnie bardziej się można obawiać. Skuter ma 12kkm przebiegu i
czort wie czy coś wymieniane. Chyba zdecyduję się na mineralny, tylko jakiś
markowy, bo widziałem w jakimś dykoncie po 10zł/l marki "olej do dwusówa".