-
21. Data: 2013-12-02 09:10:21
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Zakonspirowany <x...@g...com>
W dniu 02-12-2013 00:12, Iglo pisze:
> Skuter ma 12kkm przebiegu i
> czort wie czy coś wymieniane.
Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez
żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu,
według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się
dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką
6x6 benzynę, więc stała).
--
?(??_?)? ? ???
-
22. Data: 2013-12-02 09:17:49
Temat: Re: Olej do 2T
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-12-01, Iglo <i...@o...pl> wrote:
>>
>> A tak bardziej w temacie: krążyła/krąży opinia, że syntetyczny można
>> zmienić na mineralny, lecz gdy od początku używa się mineralnego i
>> silnik ma już za sobą połowę swego zakładanego żywota (do pierwszego
>> remontu), to zamiana na syntetyk spowoduje wymycie nagarów,
>> rozszczelnienie i spadek mocy (ze względu na właściwości myjące
>> syntetyków). Ile w tym prawdy - nie mam pojęcia.
>
> I tego właśnie bardziej się można obawiać. Skuter ma 12kkm przebiegu i
> czort wie czy coś wymieniane. Chyba zdecyduję się na mineralny, tylko jakiś
> markowy, bo widziałem w jakimś dykoncie po 10zł/l marki "olej do dwusówa".
>
Bez przesady... Lej syntetyk i sie niczym nie przejmuj, dwusuw jednak
potrzebuje dobrego smarowania.
--
Artur
ZZR 1200
-
23. Data: 2013-12-02 09:44:03
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2013-12-02 09:10, Zakonspirowany pisze:
> W dniu 02-12-2013 00:12, Iglo pisze:
>> Skuter ma 12kkm przebiegu i
>> czort wie czy coś wymieniane.
>
> Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez
> żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu,
> według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
> Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się
> dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką
> 6x6 benzynę, więc stała).
>
>
Ale co ma benzyna olowiowa do dwusuwa ?
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X
-
24. Data: 2013-12-02 10:16:09
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Zakonspirowany <x...@g...com>
W dniu 02-12-2013 09:44, Kuczu pisze:
> W dniu 2013-12-02 09:10, Zakonspirowany pisze:
>> W dniu 02-12-2013 00:12, Iglo pisze:
>>> Skuter ma 12kkm przebiegu i
>>> czort wie czy coś wymieniane.
>>
>> Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez
>> żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu,
>> według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
>> Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się
>> dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką
>> 6x6 benzynę, więc stała).
>>
>>
>
> Ale co ma benzyna olowiowa do dwusuwa ?
Nie tyle, że ołowiowa, co przestana w baku ciężarówki min. 10 lat.
Przefiltrowana przez szmatkę, bo w beczce nie prezentowała się ciekawie.
Czy naklejka przy wlewie z przekreślonym "Pb" była tam tylko ze względu
na środowisko?
--
?(??_?)? ? ???
-
25. Data: 2013-12-02 11:17:41
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Iglo <i...@o...pl>
Dnia Mon, 02 Dec 2013 09:10:21 +0100, Zakonspirowany napisał(a):
> Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez
> żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu,
> według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
> Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się
> dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką
> 6x6 benzynę, więc stała).
Silnik Piaggio, chłodzony cieczą. Ładnie pracuje:
http://www.youtube.com/watch?v=753zXyQ2cA4
-
26. Data: 2013-12-02 17:34:18
Temat: Re: Olej do 2T
Od: TaDzik <t...@B...pl>
W dniu 02-12-2013 09:44, Kuczu pisze:
> W dniu 2013-12-02 09:10, Zakonspirowany pisze:
>> W dniu 02-12-2013 00:12, Iglo pisze:
>>> Skuter ma 12kkm przebiegu i
>>> czort wie czy coś wymieniane.
>>
>> Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez
>> żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu,
>> według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
>> Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się
>> dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką
>> 6x6 benzynę, więc stała).
>>
>>
>
> Ale co ma benzyna olowiowa do dwusuwa ?
>
Jako, że osobnik "Zakonspirowany" to "Szejk laha szah" więc u niego
różne rzeczy się z ołowiem w jego minarelli dzieją :)
Na szczęście po przefiltrowaniu tej benzyny przez frotke wszystko
wróciło do normy.
--
Pozdro
tadzik
-
27. Data: 2013-12-04 15:50:07
Temat: Re: Olej do 2T
Od: "maverik" <b...@o...pl>
tak bez cytatu, bo nie w temacie, ale zalewaj tylko tym, jeśli chcesz aby
długo jeździło
http://www.quakerstate.com/#/products/small-engine-l
ubricants/universal-2-cycle-engine-oil
-
28. Data: 2013-12-04 15:53:59
Temat: Re: Olej do 2T
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-12-04, maverik <b...@o...pl> wrote:
> tak bez cytatu, bo nie w temacie, ale zalewaj tylko tym, jeśli chcesz aby
> długo jeździło
> http://www.quakerstate.com/#/products/small-engine-l
ubricants/universal-2-cycle-engine-oil
>
Pytanie czy koszt zakupu + import tego oleju przez powiedzmy 25 kkm nie
przekroczy ceny remontu (tlok, cylinder, wal).
--
Artur
ZZR 1200
-
29. Data: 2013-12-04 16:28:38
Temat: Re: Olej do 2T
Od: "maverik" <b...@o...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:l7nfm7$e0v$2@node2.news.atman.pl...
> On 2013-12-04, maverik <b...@o...pl> wrote:
>> tak bez cytatu, bo nie w temacie, ale zalewaj tylko tym, jeśli chcesz aby
>> długo jeździło
>> http://www.quakerstate.com/#/products/small-engine-l
ubricants/universal-2-cycle-engine-oil
>>
> Pytanie czy koszt zakupu + import tego oleju przez powiedzmy 25 kkm nie
> przekroczy ceny remontu (tlok, cylinder, wal).
gdy jeździłem 2t był dostępny w pl, nawet na stacjach bp, ale jakość
nieporównywalna do motuli itp
-
30. Data: 2013-12-05 08:16:36
Temat: Re: Olej do 2T
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Wed, 4 Dec 2013 16:28:38 +0100) ktos podajacy sie za maverik
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>> tak bez cytatu, bo nie w temacie, ale zalewaj tylko tym, jeśli chcesz aby
>>> długo jeździło
>>> http://www.quakerstate.com/#/products/small-engine-l
ubricants/universal-2-cycle-engine-oil
>>>
>> Pytanie czy koszt zakupu + import tego oleju przez powiedzmy 25 kkm nie
>> przekroczy ceny remontu (tlok, cylinder, wal).
>
> gdy jeździłem 2t był dostępny w pl, nawet na stacjach bp, ale jakość
> nieporównywalna do motuli itp
Zawsze mnie ciekawi w jaki sposób w warunkach domowych porównuje się oleje
między sobą. Miałeś dwa identyczne silniki, jeździłeś na dwóch różnych
olejach i po przejechaniu 10kkm rozebrałeś je żeby zmierzyć zużycie?
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/