eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOlej - ciśnienie co jest nie tak ? [film] i airbagRe: Olej - ciśnienie co jest nie tak ? [film] i airbag
  • Data: 2011-05-31 23:57:55
    Temat: Re: Olej - ciśnienie co jest nie tak ? [film] i airbag
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > W dniu 2011-05-31 23:21, scob pisze:
    > > W dniu 2011-05-31 23:09, Michał pisze:
    > >
    > > Ile to już wałkujesz, od kiedy kupiłeś? zrób wreszcie!
    > >
    > > Mechanicznie może zdychać pompa oleju albo mogą być pozatykane kanały
    > > olejowe w silniku/głowicy - na wyższych obrotach jeszcze napompuje
    > > sensownie, na jałowych - takse.
    >
    > Jak by się pozatykały, to ciśnienie oleju jedynie mogłoby rosnąć.
    > Spadek ciśnienia oleju raczej będzie spowodowany tym że gdzieś się
    > zbytnio poprawił przepływ - pęknięcie, wypadła jakaś końcówka
    > natryskująca olej itp.
    >
    > Albo problem z pompą oleju - niewystarczająca jej wydajność (bo zawór
    > jest w porządku skoro na wyższych obrotach ciśnienie rośnie poprawnie).
    >
    > > Tylko nie rozumiem wpływu obciążenia
    > > sprężarką klimy na reakcję ciśnienie oleju na obroty silnika..
    >
    > To tam jakiś szum tylko - może silnik się dopiero nagrzewał?
    >
    > > albo elektrycznie - czujniki mogą się być popier***ić, skoro przy
    > > właściwym na bagnecie stanie, BC melduje niski stan oleju.
    >
    > Po pierwsze należy sprawdzić co ten wskaźnik pokazuje i jakie parametry
    > są oczekiwane.
    > To że na wolnych obrotach ciśnienie oleju spada, to normalne.
    > Pytanie jeszcze jakiemu ciśnieniu oleju odpowiada początek skali - bo
    > być może normalnemu dla wolnych obrotów?
    >
    > Kolejna sprawa to diagnoza samego czujnika - należy podłączyć
    > mechaniczny manometr i sprawdzić tym manometrem czy faktycznie ciśnienie
    > spada, czy może to problem czujnika/wskaźnika.
    >

    było naprawione :) tz. po wymianie filtra i dolaniu oleju było
    od 1/4 do 3/4 skali (w zależności od obrotów), tylko "się popsuło".

    Generalnie zaczął się konkurs: nie dołożyć nic do auta ;) na razie
    koło 70pln dołożone (filtr i nowe dywaniki).


    Tu są (chyba) 2 sprawy, tylko ja wsiadłem w to auto po ~2 tyg:

    -chyba zjadło 1.5litra oleju w 500km, ale spaliny super czyste
    (raczej nie wykapał bo by była plama, tylko tam jest płyta to
    może się wylewa z niej podczas jazdy).
    hmmmm może za mało dolałem ???

    -ciśnienie w bardziej sprawnym safrane jest na środku skali
    i się mniej więcej trzyma równo, tutaj od "zera" do 3/4.

    autostradą chciałem szybko jechać (można?), a w mieście co najwyżej
    nacisnę na gaz jak by spadło, klima pomaga bo trzyma obroty
    delikatnie wyżej.

    pozdrawiam!

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: