  • 21. Data: 2012-09-21 00:22:54
    Temat: Re: Okrojona implementacja ext3 na uC
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.09.2012 19:12, Sebastian Biały wrote:

    > Abosultnie żadnego zabijania dechami kernela w pamięci.
    Potraktuj go jako bardzo rozbudowany bootloader.

    > Ja tam mam masę
    > pamięci i zamierzam ją cała zmarnować.
    No to podaję Ci na to możliwość.

    > Chcę ladować kernel z zewnątrz.
    [...]
    > Lepiej jednak wrzucić kilka plików na sd i jazda.
    No i prawidłowo. Debian installer składa się z:
    -r--r--r-- 1 root root 4,2M maj 12 22:41 initrd.gz
    -r--r--r-- 2 root root 2,4M maj 12 22:41 vmlinuz
    Dalej on montuje płytę/NFS/whatever i przeprowadza instalację.

    Tobie wystarczy znacznie mniej - przy dobrych lotach kilkaset kb kernela
    i sam jeden BusyBox w initrd. Resztę cywilizowanie załadujesz z
    dowolnego medium i kexekniesz. A najpiękniejsze jest to, że twój kod
    sprowadzi się do najprymitywniejszego bootloadera (załaduj ciągły obszar
    danych z flash) i kilku skryptów.

    Michoo

  • 22. Data: 2012-09-21 21:12:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-21 00:22, Michoo wrote:
    > kexekniesz

    Michoo, Tomasz M.

    Dziekuję za oświecenie, to rzeczywiście może być rozwiązanie
    najwygodniejsze. Oczywiście o ile kexec wspiera mój procesor :)