  • 11. Data: 2012-09-18 19:01:23
    Temat: Re: Okrojona implementacja ext3 na uC
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Everyone falls the first time, right, Sebastian Biały?

    > Googlowanie składa się z 99.9% szumu o tym jak zamontować w linuxie
    > ext3/4. A ja tego nie chcę - chce minimalistyczną implementację. Czy
    > ktoś takową widział?

    Może udałoby Ci się wydłubać i dostosować procedury z tego?
    < http://sourceforge.net/projects/ext2read/ >
    Jeśli C++ jest akceptowalne...

    Sławek
    --
    ________ WinErr: 020
    _/ __/ __/ Error recording error codes - Remaining errors will be lost.

  • 12. Data: 2012-09-18 20:25:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-18 09:22, Tomasz M. wrote:
    > W mini2440 instalowali emdebiana dzieląc kartę SD na dwie partycje -
    > kernel na vfat, właściwy system na ext3. Takie rozwiązanie odpada?

    Idealne rozwiązanie jest takie:

    a) system szuka fs na mmc
    b) system szuka fs na usb
    c) system szuka fs na sieci
    d) robi to w/g ustalonej kolejności
    e) fs to ext2,vfat,ntfs

    Kernel w pliku. Parametry dla jajka w pliku.

    W ten sposób (toretycznie) nigdy nie bedę musiał flashować urzadzenia,
    bo zawsze mogę zapodać nowy kernel i bootparams z zewnatrz. A docelowo
    przy urządzeniu nie będzie osoby mającej pojęcie o czymkolwiek poza
    wsadzaniem karty w dziurkę.

    Tymczasem uboot dysponuje wszystkim tylko nie tym co potrzebuje :/

  • 13. Data: 2012-09-18 20:26:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-18 19:01, Sławomir Szczyrba wrote:
    > Może udałoby Ci się wydłubać i dostosować procedury z tego?
    > < http://sourceforge.net/projects/ext2read/>
    > Jeśli C++ jest akceptowalne...

    Gdybym pisał bootloader to nawet wskazane - na złość reszcie świata :P

  • 14. Data: 2012-09-19 01:25:03
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.09.2012 20:25, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > d) robi to w/g ustalonej kolejności
    > e) fs to ext2,vfat,ntfs
    >
    > Kernel w pliku. Parametry dla jajka w pliku.
    A nie wchodzi w grę 2 stage boot?
    Dorzucasz jakiś DATA FLASH po SPI (16Mb kosztuje piątaka) a na nim
    minimalny kernel. Bootloader w takiej sytuacji ładuje tego okrojonego
    kernela a on już "cywilizowanie" może załadować z dowolnego uradzenia i
    kexec.

    Michoo

  • 15. Data: 2012-09-19 01:27:37
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

> [...]
    > wsadzaniem karty w dziurkę.
    >
    > Tymczasem uboot dysponuje wszystkim tylko nie tym co potrzebuje :/

    Ej facet a ty w ogole poczytales manuala do uboota ? Chyba raczej w
    bardzo wielkim skrocie !

    http://www.denx.de/wiki/U-Boot/Documentation

  • 16. Data: 2012-09-19 01:29:16
    Od: ZeNek <p...@p...pl>

    > Gdybym pisał bootloader to nawet wskazane - na złość reszcie świata :P

    u-boot bez problemu obsluguje ext2 i ext3 wystarczy zerknac do manuala.

  • 17. Data: 2012-09-19 09:36:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-09-17 21:22, J.F wrote:

    >W ogolnym przypadku tak nie działa :) Przypadki szczególne mnie nie
    >interesuja. Plik z kernelem jest normalnym plikiem w fs z dowolna
    >fragmentacją. Musze mieć pełny support, ale z drugiej strony
    >wystarczy samo read-only, nawet niewydajnie.

    Odkad pamietam to tak sie bootowalo systemy, ale to dawno bylo, byc
    moze nowe czasy stawiaja nowe wymagania.

    A zrodelka do boot sektora (raczej bloku) do linuxa nie ma ? Przeciez
    on ma ten sam problem ...

    J.

  • 18. Data: 2012-09-20 19:12:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-19 01:25, Michoo wrote:
> [...]
    > minimalny kernel. Bootloader w takiej sytuacji ładuje tego okrojonego
    > kernela a on już "cywilizowanie" może załadować z dowolnego uradzenia i

    Abosultnie żadnego zabijania dechami kernela w pamięci. Ja tam mam masę
    pamięci i zamierzam ją cała zmarnować. Chcę ladować kernel z zewnątrz.
    Nie dalej jak w zeszłym tygodniu w kernelu zabraklo mi nagle sterownika
    do serial portu na usb - z powodu że zapomniałem. Nie ma i już. Mam
    reflashować wszystkie urządzenia za pomocą niekumatej osoby zdalnie po
    drugiej stronie globu? Lepiej jednak wrzucić kilka plików na sd i jazda.

  • 19. Data: 2012-09-20 19:16:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-09-19 09:36, J.F wrote:
    > A zrodelka do boot sektora (raczej bloku) do linuxa nie ma ? Przeciez on
    > ma ten sam problem ...

    Ależ są. Tylko że:

    a) zainicjuj cpu
    b) zainicjij mmc
    c) zainicjij usb
    d) zainicjij sieć
    e) zaladuj jajko
    f) odpal jajko

    To jest roboty na kilka miesięcy aby to napisać od zera poprawnie. Z
    drugiej strony mogę wiąść fragmenty uboota czy innego armboota, ale one
    tez wymagają niesłychanej dłubaniny. Tak źle i tak niedobrze. Miałem
    nadzieie ja poprawienie uboota ale po zaponaniu się ze źrodłami to ja
    dziekuje - postoje, już wole sam napisać prymitywny bootloader.

  • 20. Data: 2012-09-20 20:06:47
    Od: "Tomasz M." <j...@n...klaster.spamer.net>

    Sebastian Biały napisal 2012-09-20 19:12:
> [...]
    > reflashować wszystkie urządzenia za pomocą niekumatej osoby zdalnie po
    > drugiej stronie globu? Lepiej jednak wrzucić kilka plików na sd i jazda.

    Tylko ten pierwszy kernel byłby na sztywno. Zawierał by wszystkie
    potrzebne moduły potrzebne do aktualizacji - obsługę kart, sieć, lokalne
    i zdalne systemy plików. Jeśli aktualizacja nie jest potrzebna, to przez
    wspomniany wcześniej kexec wczytujesz docelowy kernel i się na niego
    przełączasz.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz M.