-
51. Data: 2018-04-30 20:47:26
Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 30-04-2018 o 20:41, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .04.2018 o 20:29 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>
>
>> I jesteś gotów na codzienne zmiany?
>> Zwłaszcza jak 16 marca, dzień po tym jak zmieniłeś opony na letnie,
>> się obudzisz i zobaczysz za oknem śnieg?
>>
>> Jakoś nie wierzę....
>
> Prognozy pogody co prawda są kiepskie, ale jakiś trend da się wyłapać.
To znaczy co, jak 15 marca będzie prognozowane +15, a 16 deszcz to nie
zmienisz?
Ale zimowych na letnie, czy letnich na zimowe?
Przecież 2 m decyduje o życiu, a Ty ryzykujesz 20 metrami różnicy....
> Skrajnymi przykładami
To nie są skrajne przykłady, tylko czysta praktyka.
Skrajne przykłady to są warunki, o których piszesz Ty.
Czyli takie, w których całoroczna sobie nie poradzi, a zimowa czy letnia
tak.
Zdarzają się u nas na tyle rzadko, że można ich w ogóle nie brać pod uwagę.
-
52. Data: 2018-04-30 20:57:54
Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .04.2018 o 20:31 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
> To chyba je źle czytasz.
> Te statystyki pokazują głównie, że takim ogumieniem są całoroczne.
> Bo statystycznie dni zimowych zimą jest tak może 1%.
"Operuję" w PL głownie na wschód od A1. Poznań, Wrocław może ze dwa razy w
zimie. Statystycznych dni zimowych w zimie mam na pewno więcej jak 20%.
Albo nie jeździsz codziennie (i dlatego takie masz wrażenie) albo na
zachodzie jest sporo cieplej.
TG
-
53. Data: 2018-04-30 21:46:01
Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 30.04.2018 o 20:26, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Przed tym problemem tak (to jedyna zaleta całorocznych). Ale w
> awaryjnych sytuacjach, jak pokazują te statystyki lepiej mieć opony
> odpowiednie do sezonu.
Nieprawda. W mieście (a podajesz przykład Warszawy) najlepiej mieć
letnie w lato i całoroczne w zimę. Zimówki będą lepsze tylko przez kilka
godzin w okresie od jesieni do wiosny kiedy jeżdzisz po śniegu. W całej
reszcie tego okresu lepsze będą całoroczne, bo lepiej sprawdzaja sie w
deszczu i błocie pośniegowym, a kto wie czy nawet przez większość zimy
nie będą lepsze letnie (ale to już ryzykowna teza, więc ze sporym
znakiem zapytania).
Ponadto należy sobie zadać pytanie jak dobrych opon potrzebujesz, żeby
dynamicznie stać w korku;)
Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja. Bardziej mnie
martwi, że w lato oddstają od dobrych letnich.
Shrek
-
54. Data: 2018-04-30 21:49:36
Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 30.04.2018 o 20:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> Masz rację, za mocno to napisałem.
>
> Dzięki, pozdrawiam
Spoko - nie ma się co unosić, to tylko grupa _dyskusyjna_ ;)
Shrek
-
55. Data: 2018-04-30 21:59:03
Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Od: Marek S <p...@s...com>
W dniu 2018-04-29 o 20:29, s...@g...com pisze:
>
> Oj, oczywiscie :) ale ile by wtedy bylo sprzeczek gdyby te informacje
> probowac zinterpretowac :)
>
No tak, ale z drugiej strony kosztowne jest eksperymentowanie na sobie i
sprzedawanie opon po pół roku używania, co mi się przytrafiło.
Faktem natomiast jest, że klasa przyczepności w różnych warunkach jest
obecnie niezdefiniowana. Każdy producent po swojemu może oznaczenia
nanosić. Dopóki UE tego nie uporządkuje (a zrobią to), to też te
kryteria są słabe.
--
Pozdrawiam,
Marek
-
56. Data: 2018-04-30 22:26:51
Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .04.2018 o 21:46 Shrek <...@w...pl> pisze:
> W dniu 30.04.2018 o 20:26, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>
>> Przed tym problemem tak (to jedyna zaleta całorocznych). Ale w
>> awaryjnych sytuacjach, jak pokazują te statystyki lepiej mieć opony
>> odpowiednie do sezonu.
> Nieprawda. W mieście (a podajesz przykład Warszawy) najlepiej mieć
> letnie w lato i całoroczne w zimę. Zimówki będą lepsze tylko przez kilka
> godzin w okresie od jesieni do wiosny kiedy jeżdzisz po śniegu. W całej
> reszcie tego okresu lepsze będą całoroczne, bo lepiej sprawdzaja sie w
> deszczu i błocie pośniegowym, a kto wie czy nawet przez większość zimy
> nie będą lepsze letnie (ale to już ryzykowna teza, więc ze sporym
> znakiem zapytania).
Ja odnoszę się do statystyk z pierwszego postu, a Ty?
Tam stoi:
Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp. powyżej 15
stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza
Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Goodyear): 37,6 m
Dobrej jakości opona zimowa przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 36,2 m
Dobrej jakości opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7 m
Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni
Celsjusza
Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Nokian): 29,4 m
Dobrej jakości opona zimowa: 29,1 m
Dobrej jakości opona letnia: 63,1 m
> Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja.
Może i zbytek - ale czemu nie najlepsza opcja?
Kluczowe jest to co Budzik napisał:
"Pytanie jest inne: czy zima lepsza bedzie nowa zimowka czy wielosezonowa
jezdzona przez całe lato?
Wydaje sie, ze jednak nowa zimowa."
I drugie pytanie - czy "dobrej jakości opona letnia/zimowa" oznacza, że
testowano dobre opony ale nie najlepsze? - bo "Najlepsza z testowanych
opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma. Jak weźmiemy
"najlepszą" oponę zimową/letnią to te statystyki będą jeszcze bardziej
wykazywały wyższość zimowych/letnich nad całorocznymi.
TG
-
57. Data: 2018-04-30 22:48:20
Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 30 Apr 2018 20:57:54 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> W dniu .04.2018 o 20:31 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>> To chyba je źle czytasz.
>> Te statystyki pokazują głównie, że takim ogumieniem są całoroczne.
>> Bo statystycznie dni zimowych zimą jest tak może 1%.
>
> "Operuję" w PL głownie na wschód od A1. Poznań, Wrocław może ze dwa razy w
> zimie. Statystycznych dni zimowych w zimie mam na pewno więcej jak 20%.
> Albo nie jeździsz codziennie (i dlatego takie masz wrażenie) albo na
> zachodzie jest sporo cieplej.
Jest cieplej. Czy tak sporo ...
http://www.pogodynka.pl/polska/daneklimatyczne/
srednia temperatura:
sty -0.7, luty 0.3, marzec 4.0 - Wroclaw
-2.9, -2.0, marzec 1.9 - Lublin
Niby niewielkie, ale przy 0.3C snieg sie topi, a przy -2.0 nie ..
Opady podobne ... ale przy 0.3 mamy deszcz, a przy -2.0 - snieg lub
gololedz.
J.
-
58. Data: 2018-04-30 23:12:48
Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 30 Apr 2018 20:22:02 +0200, RadoslawF napisał(a):
> Kretynizm ludzi nie zna granic. A wystarczy zamiast letnich
> założyć całoroczne i jeździć spokojnie cały rok, na Puławską
> w wawie również.
> A może wzorem USA dla tych nie myślących wprowadzić obowiązek
> sprzedaży nowych aut z oponami całorocznymi?
A chcecie, zebysmy u was zainwestowali w nowa fabryke ? :-)
> Co do wolnej jazdy to nie tylko zimą, ostatnio zaobserwowałem
> że lekki deszcz i nagle wszyscy jadą dwadzieścia kilometrów wolniej.
Ale to w zasadzie pozytywny zwyczaj.
Co mi u Szkopow przeszkadza - deszcz wcale nie lekki, a oni nadal zap*
140.
No ale wypadkow nie widac - moze oni maja racje ?
J.
-
59. Data: 2018-04-30 23:22:13
Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .04.2018 o 23:12 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
> Ale to w zasadzie pozytywny zwyczaj.
> Co mi u Szkopow przeszkadza - deszcz wcale nie lekki, a oni nadal zap*
> 140.
> No ale wypadkow nie widac - moze oni maja racje ?
Na ich betonówkach nie ma kolein, spadki też spore - woda nie zalega to i
zap* można. Jedynie dystans do poprzednika trzeba zwiększyć. Inna sprawa,
że te ich "bei nasse" też nie jest jakieś drastyczne - o 10-20km/h mniej
niż dopuszczalna.
TG
-
60. Data: 2018-05-01 05:38:58
Temat: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 30-04-2018 o 20:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .04.2018 o 20:31 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>
>
>> To chyba je źle czytasz.
>> Te statystyki pokazują głównie, że takim ogumieniem są całoroczne.
>> Bo statystycznie dni zimowych zimą jest tak może 1%.
>
> "Operuję" w PL głownie na wschód od A1. Poznań, Wrocław może ze dwa razy
> w zimie. Statystycznych dni zimowych w zimie mam na pewno więcej jak 20%.
> Albo nie jeździsz codziennie (i dlatego takie masz wrażenie) albo na
> zachodzie jest sporo cieplej.
To drugie nie ulega żadnych wątpliwości, czasem mam wrażenie że to inna
strefa klimatyczna.
Bardziej oceaniczna niż kontynentalna.