eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. › Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali
    wyniki pomiarow.
    Date: Sun, 29 Apr 2018 19:34:50 +0200

    W dniu 2018-04-29 o 08:35, ToMasz pisze:

    > nie wiem czy Ty czytasz coś innego czy ja coś innego widzę. Z tego co
    > tam wycztałem wynika:
    > akapit 1: jak jest gorąco to marna letnia hamuje jak dobra zimówka
    > (czyli można jeździć na zimówkach latem)

    hahaha
    Można pójść dalej i kupować marne zimówki na cały rok bo wyjdzie, że
    mają najlepszy przelicznik ceny do jakości :-D

    Coś źle czytasz - głównie moje wypowiedzi. Ja nie kwestionuję testów w
    artykule lecz uzupełniam je moimi obserwacjami. W dużej mierze się z
    nimi zgadzam ale zaznaczyłem iż nie są one kompletne.

    A teraz konkretnie. Czy ja gdziekolwiek wspominałem o marnej letniej lub
    zimowej oponie? Czy zachęcałem do ich stosowania??? Dlaczego więc
    wspominasz o marnych oponach w kontekście mojej wypowiedzi?

    Napisałem dokładnie odwrotnie: że latem istnieją DRASTYCZNE różnice
    pomiędzy marną, a nawet średniej jakości letnią oponą a dobrą letnią
    oponą. Zimą natomiast te różnice się zacierają w zimowych oponach i
    średniej jakości zimówka nie będzie raczej gorsza od topowej. Nie wiem
    po co mam to powtarzać skoro jest napisane.

    Co do jazdy latem to jest też w artykule napisane:

    Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na suchej nawierzchni przy temp. Od 30 do
    36 stopni Celsjusza:

    Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Michelin): 27,3 m
    Najgorsza z testowanych opon całorocznych (Firestone): 31 m
    Dobrej jakości opona letnia: 25,9 m
    Dobrej jakości opona zimowa: 31 m

    Ewidentnie widać, że autorzy testów mają podobne spostrzeżenia co do
    letnich warunków jazdy. Nie testowałem "na sobie" całorocznej ale i tak
    z tego testu wynika, że latem dobra letnia jest (zdecydowanie) najlepsza.

    Jest jeszcze jedna rzecz, o której nie napisano, a która w/g mnie jest
    bardzo ważna - jak zachowuje się opona na zakrętach czy gwałtownych
    manewrach unikowych. Z moich doświadczeń wynika, że najlepsza zimówka w
    żadnych warunkach atmosferycznych (powyżej 0 i bez śniegu/błota
    pośniegowego) nie poradzi sobie tak jak dobra letnia. Napisałem też, że
    przy lekkich autach faktycznie różnice się szybko zacierają między
    letnią i zimową.

    > Akapit2
    > w okolicach 10-15 stopni różnice pomiędzy zimówkami i letnimi się
    > zacierają, a wielosezonowe - zależy od jakości. mogą być podobne lub
    > mocno gorsze.

    Znów nie doczytałeś mojej wypowiedzi. Kompletnie się nie zgadzam z tą
    tezą w przypadku cięższego auta. Przy lekkim wsio ryba.

    > ciekawostka dotycząca opon CAŁOROCZNYCH:
    > jak jest ciepło - wygrywa michelin.
    > jak jest zima - michelin jest najgorsza.

    Też zauważyłem. Niedawno któryś z kolegów na forum też takie
    spostrzeżenia zebrał dla ich letnich opon. Tam chodziło o to, że chyba
    na mokrym drastycznie traciły do konkurencji. Coś z Michelinem się stało
    niedobrego.

    > uważam że lepiej się sprawdzą dobre zimówki w lecie, niż marne
    > całoroczne zimą. (ewentualnie takie całoroczne, które lepiej spisują się
    > zimą)

    Twierdzenie - jak zaznaczyłem na wstępie - mocno wyszukane, a nawet
    absurdalne. Bo zaraz będziemy debatować, czy dobra opona letnia ze
    zjechanym do połowy bieżnikiem jest lepsza niż zimowa składowana na boku
    3 lata zimówka w warunkach gdy kropi jesienny deszcz o poranku
    poprzedzonym wieczorną mgłą. :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek