eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. › Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow.
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali
    wyniki pomiarow.
    Date: Sun, 29 Apr 2018 10:24:39 +0200

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:6b1354b2-dec8-444e-9cad-629195c972f7@go
    oglegroups.com...
    >A jeszcze niedawno mantra brzmiala: "nie masz zimowek tos dupek,
    >glupek i samobojca".

    No nie tak calkiem, bo jednak od lat ADAC testowal.
    Ciekawe co spowodowalo zmiany u producentow ... klienci zaczeli
    odchodzic i kupowac u konkurencji ?

    Szczegolnie odkad pojawil sie wymog zimowek ?

    https://autokult.pl/31206,test-opon-calorocznych-ada
    c-ogumienie-w-rozmiarze-175-65-r14
    >Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na suchej nawierzchni przy temp. Od 30
    >do 36 stopni Celsjusza
    >Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Michelin): 27,3 m
    >Najgorsza z testowanych opon całorocznych (Firestone): 31 m
    >Dobrej jakości opona letnia: 25,9 m

    >Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp.
    >powyżej 15 stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza
    >Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Goodyear): 37,6 m

    Jest tu maly niuans ... przeciez nie po to kupuje caloroczne, zeby
    zmieniac Nokiany na GY i potem na Michelina :-)

    >Najgorsza z testowanych opon całorocznych (Firestone): 48,2 m

    Znaczy sie Firestone nie ..

    >Dobrej jakości opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7
    >Dobrej jakości opona letnia przy temp. powyżej 15 st. Celsjusza: 37,6
    >Dobrej jakości opona zimowa przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 36,2
    >Dobrej jakości opona zimowa przy temp. powyżej 15 st. Celsjusza: 41 m

    A to mnie ciekawi. Skad takie roznice ?
    Miekkosc gumy az taki wplyw ma ? Na mokrym ?
    Czy wlasnie dlatego, ze na mokrym ?

    >Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3
    >stopni Celsjusza
    >Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Nokian): 29,4 m
    >Najgorsza z testowanych opon całorocznych (Michelin): 35,5 m

    Takie dobre to te Crossclimate nie sa ...

    >Dobrej jakości opona zimowa: 29,1 m
    >Dobrej jakości opona letnia: 63,1 m

    Taaa, "dobrej jakosci".

    Tak swoja droga - Nokian WR zniosly lato bardzo dobrze i bez ekscesow.
    W USA sa sprzedawane jako caloroczne/bezprzymiotnikowe ... ale moze to
    inne opony, niz te w Europie.

    J.