  • 11. Data: 2016-12-21 09:17:39
    Temat: Re: Ogrzewanie przedniej szyby
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 20 Dec 2016 21:04:42 +0100
    "Ghost" <n...@d...pl> wrote:

    > Na ile skuteczniejsze od zwykłego nadmuchu klimą, i czy widać jakieś druty w
    > szybie?

    Jeśli chodzi o zamrożenie to skuteczne tylko przy niskich temperaturach, tak do około
    -5, potem coraz gorzej, aż pałeczkę przejmuje nawiew.

    Natomiast bardzo skuteczne przy parowaniu szyb jak nielubisz nadużywać klimy, to
    super sprawa.

    Co do widoczności ja na codzień nie zauważam, dopiero jak zaczynasz się przyglądać i
    ogniskować wzrok na szybie to zaczynasz zauważać.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 12. Data: 2016-12-21 09:17:42
    Od: szerszen <s...@t...pl>

  • 13. Data: 2016-12-21 10:05:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości
    >Na ile skuteczniejsze od zwykłego nadmuchu klimą,

    Klima ci szyby nie odmrozi, a prad tak.
    Bardzo skuteczne (w mondeo) - odpalam silnik, wlaczam, skrobie boczne
    szyby, tylna, ... i przedniej juz skrobac nie trzeba, bo lod odchodzi
    platami.

    > i czy widać jakieś druty w szybie?

    Praktycznie nie.
    Jak sie przyjrzysz to widac, pod latatniami daja minimalne refleksy,
    ale praktycznie nie przeszkadzaja.

    J.

  • 14. Data: 2016-12-21 10:57:06
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    pl...

    W dniu 2016-12-20 o 21:59, ąćęłńóśźż pisze:

> [...]

    Źle zacytowałeś.

    >Tego nie rozumiem, masz webasto które dostarcza klimie od razu ciepło,
    >konieczne do ogrzania szyby aby lód odszedł bez pracy silnika?

    Klima produkuje ciepło z momentu obrotowego silnika (podobnie chłodzi), a
    nie z jego ciepła, więc nie czeka aż się silnik nagrzeje.

  • 15. Data: 2016-12-21 11:28:42
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 10:57, Ghost pisze:

    > Klima produkuje ciepło z momentu obrotowego silnika (podobnie chłodzi),
    > a nie z jego ciepła, więc nie czeka aż się silnik nagrzeje.

    O ile wiem, to sprężarka pobiera moc z silnika paskiem klinowym w celu
    sprężenia gazu.
    Sprężony gaz jest ochładzany w chłodnicy z przodu pojazdu, a rozprężany
    w kabinie, w parowniku. Przez parownik przepływa powietrze do kabiny,
    masz wtedy zimniejsze powietrze niż wlotowe do pojazdu. Zasada działania
    dokładnie jak lodówka no-frost (z wentylatorem)

    To jak ma grzać?
    Rozwiń temat sposobu przetwarzania momentu obrotowego na ciepło.

    --
    viktorius

  • 16. Data: 2016-12-21 11:40:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >To jak ma grzać?
    >Rozwiń temat sposobu przetwarzania momentu obrotowego na ciepło.

    Przy odpowiedniej konstrukcji moglaby pompowac w druga strone i grzac.
    Sa takie klimatyzatory ... domowe, bo w samochodzie to nie slyszalem.

    Klimy sie uzywa do odraszania szyby - przy okazji chlodzenia parownik
    wykrapla wode, wiec leci suchsze powietrze.
    Co prawda ono ma wtedy 100% wilgotnosci, ale jak je troche podrzac,
    to sie robi np 30% i "para" znika.

    Tylko czym podgrzac, jak silnik jeszcze zimny ? Elektryczna grzalka ?

    Tak czy inaczej - elekrycznie podgrzewana szyba lepsza jest.
    I pomaga takze na lod.

    J.

  • 17. Data: 2016-12-21 11:54:17
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 10:05, J.F. pisze:
    > Praktycznie nie.

    Widać, ale jak masz na co dzień to zapominasz i tylko cieszysz się
    czystą szybą :)

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 18. Data: 2016-12-21 11:58:13
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 11:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    > Przy odpowiedniej konstrukcji moglaby pompowac w druga strone i grzac.
    > Sa takie klimatyzatory ... domowe, bo w samochodzie to nie slyszalem.

    Stacjonarne owszem, ale w samochodzie raczej nie, skoro jest w pobliżu
    dosyć spore źródło ogrzanej cieczy, czyli silnik.

> [...]
    > wykrapla wode, wiec leci suchsze powietrze.
    > Co prawda ono ma wtedy 100% wilgotnosci, ale jak je troche podrzac, to

    Tak, włączenia klimy pomaga w szybszym pozbyciu się pary z wewnętrznej
    części szyby.

    > Tylko czym podgrzac, jak silnik jeszcze zimny ? Elektryczna grzalka ?

    Można pomóc silnikowi się rozgrzać, czyli grzałka elektryczna w bloku,
    albo "farelka" jako dodatkowa elektryczna nagrzewnica, gdy ta z wodą
    silnikową jeszcze zimna.
    Jeszcze webasto, czyli grzejemy "w piecyku" ciecz chłodzącą silnik, mamy
    niezależną od silnika pompę wody, wykorzystujemy istniejącą nagrzewnicę.
    Przy czym webasto włącza się zwykle bez uruchamiania silnika, czyli nie
    bedzie mandatu za prace powyżej minuty ;)

    > Tak czy inaczej - elekrycznie podgrzewana szyba lepsza jest.
    > I pomaga takze na lod.

    Drucików nie widać, na tej samej zasadzie, co nie widzimy własnego nosa.
    Włączasz silnik, grzałkę w szybie, skrobiesz boczne, przednia
    automagicznie sama przerabia szron w wode, albo masz łatwo zdejmowalną
    warstwę lodu.
    Fordy fajna sprawa ;)

    --
    viktorius

  • 19. Data: 2016-12-21 12:12:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    >Widać, ale jak masz na co dzień to zapominasz i tylko cieszysz się
    >czystą szybą :)

    Sa bardzo cienkie (rzedu 0.1mm) i jak patrzysz daleko, to nie widac.
    Jak sie uwaznie przyjrzysz szybie, to zobaczysz ... ale po co sie
    przygladac ?

    I tylko przez te odbicia "czystosc szyby" juz nie jest taka idealna
    ... ale po przyjrzeniu to ja widze jakies drobne pecherzyki.
    I mam wrazenie, ze to w folii miedzy szybami sa ... czyzby kiedys rosa
    sie na szybach zrobila, a potem sloneczko przygrzalo przez soczewki
    kropelek wody ?

    J.

  • 20. Data: 2016-12-21 12:23:16
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 12:12, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > Sa bardzo cienkie (rzedu 0.1mm) i jak patrzysz daleko, to nie widac.
    > Jak sie uwaznie przyjrzysz szybie, to zobaczysz ... ale po co sie
    > przygladac ?

    Mam szybę ogrzewaną i wiem jak to wygląda, w normalnym użytkowaniu nie
    zwracasz na to uwagi.

> [...]
    > I mam wrazenie, ze to w folii miedzy szybami sa ... czyzby kiedys rosa
    > sie na szybach zrobila, a potem sloneczko przygrzalo przez soczewki

    Na rantach szyby mogło tak być, wada fabryczna. Ale jak masz na środku
    to nie wiem, ja nic takiego nie mam.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl