  • Data: 2016-12-21 11:58:13
    Temat: Re: Ogrzewanie przedniej szyby
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-21 o 11:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    > Przy odpowiedniej konstrukcji moglaby pompowac w druga strone i grzac.
    > Sa takie klimatyzatory ... domowe, bo w samochodzie to nie slyszalem.

    Stacjonarne owszem, ale w samochodzie raczej nie, skoro jest w pobliżu
    dosyć spore źródło ogrzanej cieczy, czyli silnik.

    > Klimy sie uzywa do odraszania szyby - przy okazji chlodzenia parownik
    > wykrapla wode, wiec leci suchsze powietrze.
    > Co prawda ono ma wtedy 100% wilgotnosci, ale jak je troche podrzac, to
    > sie robi np 30% i "para" znika.

    Tak, włączenia klimy pomaga w szybszym pozbyciu się pary z wewnętrznej
    części szyby.

    > Tylko czym podgrzac, jak silnik jeszcze zimny ? Elektryczna grzalka ?

    Można pomóc silnikowi się rozgrzać, czyli grzałka elektryczna w bloku,
    albo "farelka" jako dodatkowa elektryczna nagrzewnica, gdy ta z wodą
    silnikową jeszcze zimna.
    Jeszcze webasto, czyli grzejemy "w piecyku" ciecz chłodzącą silnik, mamy
    niezależną od silnika pompę wody, wykorzystujemy istniejącą nagrzewnicę.
    Przy czym webasto włącza się zwykle bez uruchamiania silnika, czyli nie
    bedzie mandatu za prace powyżej minuty ;)

    > Tak czy inaczej - elekrycznie podgrzewana szyba lepsza jest.
    > I pomaga takze na lod.

    Drucików nie widać, na tej samej zasadzie, co nie widzimy własnego nosa.
    Włączasz silnik, grzałkę w szybie, skrobiesz boczne, przednia
    automagicznie sama przerabia szron w wode, albo masz łatwo zdejmowalną
    warstwę lodu.
    Fordy fajna sprawa ;)

    --
    viktorius