-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.c138-220.icpnet.pl!not-for-mail
From: W <...@...kom>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Date: Tue, 22 Aug 2023 02:56:28 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <uc113s$j3lj$1@news.icm.edu.pl>
References: <ubo0ae$45ao$2@news.icm.edu.pl> <1snqedhyl092i$.dlg@myjk.org>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Tue, 22 Aug 2023 00:56:28 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="c138-220.icpnet.pl:85.221.138.220";
logging-data="626355"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1snqedhyl092i$.dlg@myjk.org>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716312
[ ukryj nagłówki ]W dniu 19.08.2023 o 13:38, Myjk pisze:
> Fri, 18 Aug 2023 16:47:42 +0200, W
>
>> Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
>> ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
>> ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
>> ...
>
> I tak jest wiele ograniczeń prędkości na autostradach w niemczech, nie
> wszędzie można i w ogóle da się zapierdalać 250+, do tego większość niemców
mi nawet nie chodzi o 250+, choć tam faktycznie robi się grubo.
Żeby poczuć różnicę, trzeba by było objąć "odchudzaniem" dużo większy %
pojazdów. Przecież już dla prędkości 200 i 1.5 tony samochody muszą mieć
już mocno solidną konstrukcję i układy. Gdyby zejść z Vmax do np. 160
(tak, żeby duża większość była w stanie ogarnąć i żeby drastycznie nie
wydłużyć czasu podróży), to chyba dałoby się wrócić przy dzisiejszych
technologiach i materiałach do ok. 1 tony masy co najmniej zachowując
dynamikę, bezpieczeństwo, komfort i pewność prowadzenia. Oszczędności
dotyczyłyby zasobów potrzebnych do produkcji oraz eksploatacji pojazdów,
ale też np. dróg, mostów.
> i tak jeździ spokojnie, czytaj oszczędnie -- to raczej mocno pragmatyczny
> naród. Gdyby to ogłosili to pewnie nikt nawet szczególnie by nie
> protestował.
>
skoro większość Niemców jeździ spokojnie (Czy da się to wyrazić
prędkością? Bo są tacy, dla których 230 to spokojnie) to dlaczego
wprowadzenie limitu jest problemem?
Kilka lat temu niemiecki parlament odrzucił projekt ogr. do 130 km/h
dość dużą większością (ok. 4x), chociaż wtedy wprowadzenie limitu chyba
bardziej motywowano względami bezpieczeństwa komunikacyjnego, hasło
"ekologia" może jeszcze nie miało takiej siły jak dzisiaj.
> Zatem z jednej strony to bez sensu, skoro tylko wyjątki jeżdżą szybko, z
jw. skoro to wyjątki, to dlaczego bez sensu?
Mówi się, że marnujemy zasoby bo jeździmy w pojedynkę pięcioosobowymi
samochodami, to jaki sens używać samochodu, który jest zaprojektowany na
200+ do jeżdżenia 150? Toż to marnotrawstwo.
No i właśnie próbuję wyobrazić sobie jak ten niemiecki wyjątek obciąża
środowisko - przecież wszyscy (Francuzi, Japończycy, Amerykanie, ...)
równają "w górę" (choć u siebie mają ograniczenia), bo inaczej stracą
kawałek rynku.
Tutaj
https://www.deutschland.de/pl/topic/zycie/limit-pred
kosci-w-niemczech-za-i-przeciw
piszą, że ok. 70% autostrad jest bez limitu (na takie dane trafiałem w
artykułach z lat 2019-2021, nie wiem jak bardzo się to mogło ostatnio
zmienić):
i piszą jeszcze to:
"Jakie jest stanowisko rządu federalnego w sprawie limitu prędkości?
Ministerstwo Środowiska i Transportu są zdania, że limit prędkości nie
wystarcza do ochrony klimatu. Federalny minister transportu, Andreas
Scheuer (CSU), ocenia redukcję emisji CO2 na mniej niż 0,5 procent."
Kurde, tutaj:
https://www.dw.com/pl/niemieckie-autostrady-z-limite
m-pr%C4%99dko%C5%9Bci-nowa-debata/a-61505898
piszą, że:
"Z danych Federalnego Urzędu Środowiska wynika, że wprowadzenie limitu
wynoszącego 130 km/h pozwoliłoby zaoszczędzić rocznie ok. 600 milionów
litrów paliw. Oznaczałoby to spadek ogólnego zużycia paliw w Niemczech o
zaledwie 1,5 procent."
Poddaję się. Nie wiem, jak oni to liczyli, ale myślałem, że zobaczę
wyższe %.
Pozdrawiam
--
W.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.08.23 13:20 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=