-
Data: 2023-08-22 02:56:28
Temat: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: W <...@...kom> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 19.08.2023 o 13:38, Myjk pisze:
> Fri, 18 Aug 2023 16:47:42 +0200, W
>
>> Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
>> ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
>> ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
>> ...
>
> I tak jest wiele ograniczeń prędkości na autostradach w niemczech, nie
> wszędzie można i w ogóle da się zapierdalać 250+, do tego większość niemców
mi nawet nie chodzi o 250+, choć tam faktycznie robi się grubo.
Żeby poczuć różnicę, trzeba by było objąć "odchudzaniem" dużo większy %
pojazdów. Przecież już dla prędkości 200 i 1.5 tony samochody muszą mieć
już mocno solidną konstrukcję i układy. Gdyby zejść z Vmax do np. 160
(tak, żeby duża większość była w stanie ogarnąć i żeby drastycznie nie
wydłużyć czasu podróży), to chyba dałoby się wrócić przy dzisiejszych
technologiach i materiałach do ok. 1 tony masy co najmniej zachowując
dynamikę, bezpieczeństwo, komfort i pewność prowadzenia. Oszczędności
dotyczyłyby zasobów potrzebnych do produkcji oraz eksploatacji pojazdów,
ale też np. dróg, mostów.
> i tak jeździ spokojnie, czytaj oszczędnie -- to raczej mocno pragmatyczny
> naród. Gdyby to ogłosili to pewnie nikt nawet szczególnie by nie
> protestował.
>
skoro większość Niemców jeździ spokojnie (Czy da się to wyrazić
prędkością? Bo są tacy, dla których 230 to spokojnie) to dlaczego
wprowadzenie limitu jest problemem?
Kilka lat temu niemiecki parlament odrzucił projekt ogr. do 130 km/h
dość dużą większością (ok. 4x), chociaż wtedy wprowadzenie limitu chyba
bardziej motywowano względami bezpieczeństwa komunikacyjnego, hasło
"ekologia" może jeszcze nie miało takiej siły jak dzisiaj.
> Zatem z jednej strony to bez sensu, skoro tylko wyjątki jeżdżą szybko, z
jw. skoro to wyjątki, to dlaczego bez sensu?
Mówi się, że marnujemy zasoby bo jeździmy w pojedynkę pięcioosobowymi
samochodami, to jaki sens używać samochodu, który jest zaprojektowany na
200+ do jeżdżenia 150? Toż to marnotrawstwo.
No i właśnie próbuję wyobrazić sobie jak ten niemiecki wyjątek obciąża
środowisko - przecież wszyscy (Francuzi, Japończycy, Amerykanie, ...)
równają "w górę" (choć u siebie mają ograniczenia), bo inaczej stracą
kawałek rynku.
Tutaj
https://www.deutschland.de/pl/topic/zycie/limit-pred
kosci-w-niemczech-za-i-przeciw
piszą, że ok. 70% autostrad jest bez limitu (na takie dane trafiałem w
artykułach z lat 2019-2021, nie wiem jak bardzo się to mogło ostatnio
zmienić):
i piszą jeszcze to:
"Jakie jest stanowisko rządu federalnego w sprawie limitu prędkości?
Ministerstwo Środowiska i Transportu są zdania, że limit prędkości nie
wystarcza do ochrony klimatu. Federalny minister transportu, Andreas
Scheuer (CSU), ocenia redukcję emisji CO2 na mniej niż 0,5 procent."
Kurde, tutaj:
https://www.dw.com/pl/niemieckie-autostrady-z-limite
m-pr%C4%99dko%C5%9Bci-nowa-debata/a-61505898
piszą, że:
"Z danych Federalnego Urzędu Środowiska wynika, że wprowadzenie limitu
wynoszącego 130 km/h pozwoliłoby zaoszczędzić rocznie ok. 600 milionów
litrów paliw. Oznaczałoby to spadek ogólnego zużycia paliw w Niemczech o
zaledwie 1,5 procent."
Poddaję się. Nie wiem, jak oni to liczyli, ale myślałem, że zobaczę
wyższe %.
Pozdrawiam
--
W.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.08.23 13:20 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
Najnowsze wątki
- 2025-03-19 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-19 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-19 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-19 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => Programista MS Dynamics 365BC/NAV <=
- 2025-03-19 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-19 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-19 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-03-19 Aresztowany na rok "powinien podziękować za to, że miał możliwość przebywania w zakładzie karnym, bo tam jego stan zdrowia się poprawił"
- 2025-03-19 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-03-19 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-19 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-19 Prezydent Duda śmie szkalować bodnaturę niepokalanie poczętą, dwóch pełnomocników Geralda B. i "standardy Tuskie"
- 2025-03-18 Tesla na złom