-
Data: 2023-08-22 02:56:28
Temat: Re: Ograniczenie prędkości w Niemczech a ekologia
Od: W <...@...kom> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 19.08.2023 o 13:38, Myjk pisze:
> Fri, 18 Aug 2023 16:47:42 +0200, W
>
>> Czy nie sądzicie, że gdyby przycisnąć Niemcy aby wprowadziły
>> ograniczenie prędkości na autostradach, to mogłoby korzystnie wpłynąć na
>> ekologię i to nie tylko w tym dość dużym kraju?
>> ...
>
> I tak jest wiele ograniczeń prędkości na autostradach w niemczech, nie
> wszędzie można i w ogóle da się zapierdalać 250+, do tego większość niemców
mi nawet nie chodzi o 250+, choć tam faktycznie robi się grubo.
Żeby poczuć różnicę, trzeba by było objąć "odchudzaniem" dużo większy %
pojazdów. Przecież już dla prędkości 200 i 1.5 tony samochody muszą mieć
już mocno solidną konstrukcję i układy. Gdyby zejść z Vmax do np. 160
(tak, żeby duża większość była w stanie ogarnąć i żeby drastycznie nie
wydłużyć czasu podróży), to chyba dałoby się wrócić przy dzisiejszych
technologiach i materiałach do ok. 1 tony masy co najmniej zachowując
dynamikę, bezpieczeństwo, komfort i pewność prowadzenia. Oszczędności
dotyczyłyby zasobów potrzebnych do produkcji oraz eksploatacji pojazdów,
ale też np. dróg, mostów.
> i tak jeździ spokojnie, czytaj oszczędnie -- to raczej mocno pragmatyczny
> naród. Gdyby to ogłosili to pewnie nikt nawet szczególnie by nie
> protestował.
>
skoro większość Niemców jeździ spokojnie (Czy da się to wyrazić
prędkością? Bo są tacy, dla których 230 to spokojnie) to dlaczego
wprowadzenie limitu jest problemem?
Kilka lat temu niemiecki parlament odrzucił projekt ogr. do 130 km/h
dość dużą większością (ok. 4x), chociaż wtedy wprowadzenie limitu chyba
bardziej motywowano względami bezpieczeństwa komunikacyjnego, hasło
"ekologia" może jeszcze nie miało takiej siły jak dzisiaj.
> Zatem z jednej strony to bez sensu, skoro tylko wyjątki jeżdżą szybko, z
jw. skoro to wyjątki, to dlaczego bez sensu?
Mówi się, że marnujemy zasoby bo jeździmy w pojedynkę pięcioosobowymi
samochodami, to jaki sens używać samochodu, który jest zaprojektowany na
200+ do jeżdżenia 150? Toż to marnotrawstwo.
No i właśnie próbuję wyobrazić sobie jak ten niemiecki wyjątek obciąża
środowisko - przecież wszyscy (Francuzi, Japończycy, Amerykanie, ...)
równają "w górę" (choć u siebie mają ograniczenia), bo inaczej stracą
kawałek rynku.
Tutaj
https://www.deutschland.de/pl/topic/zycie/limit-pred
kosci-w-niemczech-za-i-przeciw
piszą, że ok. 70% autostrad jest bez limitu (na takie dane trafiałem w
artykułach z lat 2019-2021, nie wiem jak bardzo się to mogło ostatnio
zmienić):
i piszą jeszcze to:
"Jakie jest stanowisko rządu federalnego w sprawie limitu prędkości?
Ministerstwo Środowiska i Transportu są zdania, że limit prędkości nie
wystarcza do ochrony klimatu. Federalny minister transportu, Andreas
Scheuer (CSU), ocenia redukcję emisji CO2 na mniej niż 0,5 procent."
Kurde, tutaj:
https://www.dw.com/pl/niemieckie-autostrady-z-limite
m-pr%C4%99dko%C5%9Bci-nowa-debata/a-61505898
piszą, że:
"Z danych Federalnego Urzędu Środowiska wynika, że wprowadzenie limitu
wynoszącego 130 km/h pozwoliłoby zaoszczędzić rocznie ok. 600 milionów
litrów paliw. Oznaczałoby to spadek ogólnego zużycia paliw w Niemczech o
zaledwie 1,5 procent."
Poddaję się. Nie wiem, jak oni to liczyli, ale myślałem, że zobaczę
wyższe %.
Pozdrawiam
--
W.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.08.23 13:20 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo