  • 1. Data: 2010-06-24 09:13:02
    Temat: Ogólne pytanie o płytę główną
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Z uwagi na ograniczenia sprzętowe ( PCI-E x 4 ) zastanawiam się nad
    wymianą płyty głównej w *domowym* pececie. Jakoś tak się zdarzyło że
    nigdy PG nie musiałem kupować solo, stąd wątpliwości na co zwrócić uwagę
    ? Naturalnie wypadało by żeby płyta obsłużyła procesor który jest (
    E7400 na LGA 775 ) i pamięci. Grafika zewnętrzna raczej. Na co jeszcze
    popatrzeć ? Sprawdzone modele/firmy ? Zastosowanie - domowy pecet "do
    wszystkiego".

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-06-24 14:45:55
    Temat: Re: Ogólne pytanie o płytę główną
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z uwagi na ograniczenia sprzętowe ( PCI-E x 4 )

    > Grafika zewnętrzna raczej.

    Jakiego rodzaju ograniczeniem jest dla ciebie to PCI-E x4? Wizualnie jest to
    gniazdo długości x16, czy jest to "prawdziwe" x4 (krótsze niż x16)?
    Pozatym jeśli grafika niekoniecznie zewnętrzna to x4 powinno starczyć do
    wszystkiego innego.

  • 3. Data: 2010-06-24 16:51:05
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    maX pisze:

    > Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jakiego rodzaju ograniczeniem jest dla ciebie to PCI-E x4? Wizualnie
    > jest to gniazdo długości x16, czy jest to "prawdziwe" x4 (krótsze niż x16)?

    To jest gniazdo x16, ale pracuje z obniżoną przepustowością.

    > Pozatym jeśli grafika niekoniecznie zewnętrzna to x4 powinno starczyć do
    > wszystkiego innego.

    Na razie chcę go obsadzić grafiką pci-e i zobaczyć jak działa. Grupa już
    podpowiadała że x 4 powinno żwawo pracować.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2010-06-24 16:56:52
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    PeJot pisze:

    > To jest gniazdo x16, ale pracuje z obniżoną przepustowością.

    > Na razie chcę go obsadzić grafiką pci-e i zobaczyć jak działa. Grupa już
    > podpowiadała że x 4 powinno żwawo pracować.

    Tyle że trochę żal wsadzać tam coś współczesnego.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2010-06-25 19:55:52
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 24.06.2010 18:51, PeJot pisze:
    > To jest gniazdo x16, ale pracuje z obniżoną przepustowością.

    Czyli de facto nie stracisz wiele na wydajności, jeśli
    w ogóle cokolwiek.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2010-06-27 18:50:20
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Czyli de facto nie stracisz wiele na wydajności, jeśli
    > w ogóle cokolwiek.

    Mimo to szkoda mi wsadzać tam współczesną wydajną grafikę.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2010-07-08 18:39:31
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 27.06.2010 20:50, PeJot pisze:
    > Mimo to szkoda mi wsadzać tam współczesną wydajną grafikę.

    Dlaczego? Zostanie na przyszłość, a nie będzie działać wca-
    le zauważalnie wolniej.

    Najważniejsze są GPU i jego lokalna pamięć, a nie interfejs
    między nimi a CPU.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./