    From: Marvin <n...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładowania 2C
    Date: Sat, 28 Sep 2013 18:50:27 +0200

    > Są jeszcze z alarmem dźwiękowym, ale normalnie używając wkrętarki przy
    > dużym obciążeniu napięcie czasem spada poniżej tych 3.3V i piszczenie
    > nie jest przyjemne. Mi wystarcza bez dźwięku: jak częściej świecą się
    > czerwone niż zielone, to czas na ładowanie.
    > No i jak to z li-ion - trzeba bezwzględnie pilnować, żeby nie rozładować
    > do zera, bo później to już tylko kubeł/recykling.

    Potwierdzam, że to ma sens chociaż wydaje się że jest bez głowy zrobione.

    Do swojej wiertarko-wkretarki Boscha zielonej po padzie akumulatorów
    NiCd włożyłem pakiet ogniw laptopowych, 9 sztuk, 3 sekcje po 3
    równolegle. Od 1,5 roku działa pięknie i nic się nie dzieje. Ładuje ze
    zwykłego zasilacza z ograniczeniem prądu na 400mA i końcowym napięciem
    12,6V. Ładuje sie cholernie długo, ale darowałem sobie balansery itp.

    Szkoda czasu i atłasu, jak ogniwa padną, zmienię na nowe. A paść nie
    chcą mimo rozładowania dużym prądem, połączeniem równoległym po 3 ogniwa
    w sekcji, braku balansera itd, itp. Nie grzeją się przy wierceniu także.

    Marvin