  • Data: 2013-11-11 13:10:12
    Temat: Re: Ogniwa Ni-CD do wkrętarki na prąd ładowania 2C
    Od: Marcin Perliński <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    k...@g...com schrieb:

    > Rosjanie mieli patent na akumulatorki łączone szeregowo. Akademik Kadmow
    wykombinował że równolegle do każdego akumulatorka trzeba dać dwie diody połączone
    szeregowo. Jak napiecie na akumulatorze zaczynało przekraczać ok 1,4V to diody
    przepuszczały przez siebie nadwyżkę prądu. Miałem tak zrobioną ładowarkę made in
    ZSRR. Akumulatorki w niej ładowane były praktycznie niezniszczalne. Jak się
    mechanicznie uszkodziła to się okazało że ładowarka made in Kitaj zabiła akumulatorki
    prawie od razu. To dolutowałem po dwie diody do zacisków i znowu nowe akumulatorki
    zrobiły się wieczne. Przy dużych prądach może być problem z ciepłem jakie się
    wydzieli w diodach. Napisałem tylko dlatego ze może ktoś kiedyś skorzysta z pomysłu
    akademika Kadmowa.

    Krótkie pytanie co do sposobu podłączenia tych diodek wg patentu
    "Akademika Kadmowa". Czy po połączniu w szereg obu diodek należy to
    spolaryzować tak, jak typową zenerkę w klasycznym stabilizatorze, czyli
    katoda do plusa, a anoda do minusa (bo tak mi się na chłopski rozum
    wydaje) czy może jednak odwrotnie. Elektroniką param się tylko amatorsko
    i okazyjnie (i w dodatku mam sporo braków z matmy/szkolnej teorii), więc
    wolę zapytać.