  • 11. Data: 2010-05-26 18:00:23
    Temat: Re: Ogniskowa obiektywu a perspektywa i glebia ostrosci
    Od: Keyser Soze <"f2000[wytnijto]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-05-26 14:04, de Fresz pisze:
    > ...ale będzie śmiesznie z Canonem - ten sam
    > obiektyw firm niezależnych będzie miał inne
    > oznaczenia dla tej firmy, a inne dla pozostałych.

    Przy np. Canonie 50mm powinny być zatem 3 oznaczenia kąta-
    dla APS-C (np. 50D), APS-H (1DmkIV) i pełnej klatki (5D).
    Jakoś nie wydaje mi się, żeby to grawerowali na obudowie...

    pozdrawiam!
    Keyser

  • 12. Data: 2010-05-26 19:06:06
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-26 10:53:05 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Sądzę, że kiedyś dojdzie do tego, że oprócz ogniskowej standardem będzie
    > podawanie kąta widzenia obiektywu dla danego formatu. W przypadku aparaytów
    > z niewymienną optyką być może nawet nie będzie sie poodawać ogniskowej a
    > tylko kąt widzenia.

    W, N, T.
    z odpowiednimi oznaczeniami cyfrowymi.
    Np. W3-T7 90°-15° przykładowo.
    Albo jeszcze prościej 0,7-10, czyli na szerokim kącie mamy 70%
    standardu, na tele 1000%.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-05-26 20:53:10
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-26 16:31:21 +0200, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

    > Moja znajoma szukała kompaktu z szerokim kątem, bo potrzebowała do
    > pracy, gdzie musiała w celach inwentaryzacyjnych fotografować
    > pomieszczenia.

    www.dpreview.com
    Jeżeli się wie co do czego i po co, to wystarczy.