  • 1. Data: 2019-11-17 20:12:31
    Temat: Ogladalem TV i mnie zamurowało
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mówi gostek ze wypadki są. Nic nowego. Mówi że kierowcy muszą zachować szczególną
    ostrożność w okolicy przejść dla pieszych. Nic nowego. Mówi że jak kierowcy muszą
    zachować szczególną ostrożność w okolicy przejść dla pieszych to nie zwalnia to
    pieszych od odpuszczenia sobie zachowania szczególnej ostrożności jak chcą przejść
    przez jezdnie. Zamurowało mnie. Czyżby szło nowe?

  • 2. Data: 2019-11-17 20:41:44
    Temat: Re: Ogladalem TV i mnie zamurowało
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2019 11:12:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > odpuszczenia sobie zachowania szczególnej ostrożności jak chcą
    > przejść przez jezdnie. Zamurowało mnie. Czyżby szło nowe?

    Idzie - juz kiedys tez zauwazylem.
    Ale nie zauwazyles, ze zaraz mowiono o podwyzce mandatow :-)

    P.S. skoro na tym zachodzie kierowcy tak respektuja pieszych,
    to po co sa lollipop lady ?
    https://www.youtube.com/watch?v=yMUJKH1fFF0

    J.

  • 3. Data: 2019-11-18 00:05:04
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

    W dniu 17.11.2019 o 20:41, J.F. pisze:

> [...]
    > Ale nie zauwazyles, ze zaraz mowiono o podwyzce mandatow :-)
    >
    > P.S. skoro na tym zachodzie kierowcy tak respektuja pieszych,

    nie widziałeś?? do wciskania przycisku i obserwowania sygnalizatora

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 4. Data: 2019-11-18 06:22:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.11.2019 o 20:41, J.F. pisze:

    > P.S. skoro na tym zachodzie kierowcy tak respektuja pieszych,
    > to po co sa lollipop lady ?
    > https://www.youtube.com/watch?v=yMUJKH1fFF0

    Mniej więcej po to jakby Hindus zapytał "skoro w Europie jest tak dobrze
    i nie gwałcą kobiet, to po co jest policja?"
    --
    Shrek

  • 5. Data: 2019-11-18 10:32:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    pieszych od odpuszczenia sobie zachowania szczególnej ostrożności jak chcą przejść
    przez jezdnie. Zamurowało mnie. Czyżby szło nowe?

    Słyszałem jeszcze lepiej:
    (coś tam o zwalnianiu prędkości przed przejściem), że pieszy ma
    pierwszeństwo na przejściu ale *nie* przed przejściem - wyraźnie to
    zaznaczono.

    Można by pomyśleć o sygnalizowaniu przez pieszego chęci przejścia np.
    podniesieniem ręki (Japonia tak ma?), co powodowało by, że w tym
    momencie kierowca ma obowiązek przepuścić pieszego, ale trudne do
    realizacji z kilku przyczyn, jak np. pieszy niosący coś w obu rękach,
    albo "blądynka" dowolnej płci podnosząca rękę i wchodząca na przejście
    przed pojazdem, który nie jest już w stanie skutecznie zahamować.
    Albo odezwali by się jacyś "obrońcy" w sprawie dyskryminacji ludzi z
    ograniczoną możliwością poruszania się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2019-11-18 11:00:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-11-18 o 10:32, Adam pisze:

    > Słyszałem jeszcze lepiej:
    > (coś tam o zwalnianiu prędkości przed przejściem), że pieszy ma
    > pierwszeństwo na przejściu ale *nie* przed przejściem - wyraźnie to
    > zaznaczono.

    W takim razie o co afera, jak ostatnio parę kierowców wjechało na
    przystanek i rozjechało pieszych - skoro na chodniku pieszy nie ma
    pierwszeństwa, to chyba jego wina, że stał na przystanku i wjechał w
    niego samochód?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2019-11-18 11:21:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >przystanek i rozjechało pieszych - skoro na chodniku pieszy nie ma
    >pierwszeństwa, to chyba jego wina, że stał na przystanku i wjechał w

    Afera o to, ze juz nie tylko nadmierna predkosc winna :-)

    Tych kierowcow, co wypadli z jezdni i rozjechali pieszego na chodniku,
    to nie dotyczy ... no chyba, ze tak drogowcy zapomna posolic ... ale
    do tej pory to ciagle byla kierowcy wina.

    J.

  • 8. Data: 2019-11-18 11:28:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >albo "blądynka" dowolnej płci podnosząca rękę i wchodząca na
    >przejście przed pojazdem, który nie jest już w stanie skutecznie

    No wlasnie - po co. Pieszy stojacy na krawezniku przed przejsciem
    wyraznie sygnalizuje chec przejscia.
    I ktorys samochod go przepusci, albo wszystkie w fali przejadą i
    bedzie pusto.
    O tym puszczaniu roznie sie tu wypowiadano ... ale tak czy inaczej
    pieszy ma czekac, az bedzie pewny, ze nic go nie przejedzie na
    pierwszym pasie.

    A na kolejnych pasach to moga policjanci pouczac kierowcow mandatami.

    >Albo odezwali by się jacyś "obrońcy" w sprawie dyskryminacji ludzi z
    >ograniczoną możliwością poruszania się.

    Oni akurat maja swoje prawa nie tylko na przejsciach.
    Tylko znow - kierowca musi ich zauwazyc.

    J.

  • 9. Data: 2019-11-19 13:05:26
    Od: RadoslawF <u...@d...invalid>

    W dniu 2019-11-18 o 06:22, Shrek pisze:

    > Mniej więcej po to jakby Hindus zapytał "skoro w Europie jest tak dobrze
    > i nie gwałcą kobiet, to po co jest policja?"

    I nie miał by racji bo jest dobrze ale kobiety gwałcą.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2019-11-19 23:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > odpuszczenia sobie zachowania szczególnej ostrożności jak chcą
    > przejść przez jezdnie. Zamurowało mnie. Czyżby szło nowe?

    Podobno o tych przejsciach i o "wyniesieniach" mowił wiecej niz o
    rolnictwie?
    Widocznie teraz najwiecej bedzie rosło wyniesien pasów w PL ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic na to nie można poradzić. To byłby