-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.at
man.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
References: <0b0e38f05855ec6654bb84acd6264b94$1@grupy.scigacz.pl>
<ie7eb5$qrv$1@inews.gazeta.pl> <ieadia$seq$1@mx1.internetia.pl>
<c2670f7c4d091acc15f98455ea8513cf$1@grupy.scigacz.pl>
<4d08d84b$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
<0f33b84850a86f77a583f00d84cf275f$1@grupy.scigacz.pl>
<4d091867$0$27030$65785112@news.neostrada.pl>
<4277efafccac4f6ded58880bff521642$1@grupy.scigacz.pl>
<iec7iu$gec$1@inews.gazeta.pl>
<7e8a36e399bc78b109b6abfaa455997a$1@grupy.scigacz.pl>
<ieddr7$mdi$1@inews.gazeta.pl>
<b3e5f1176c71dcb47ec4569ffe7edc34$1@grupy.scigacz.pl>
<iegajq$2e5$1@inews.gazeta.pl>
<d6be5283e206a0dcf3f8ff7f0e297ef4$1@grupy.scigacz.pl>
<iehtiu$m6n$1@inews.gazeta.pl> <iehu9s$2cg$1@news.onet.pl>
<05693e1a1b52c9432318a402a83b0d62$1@grupy.scigacz.pl>
<ienuav$fvk$1@news.onet.pl> <ienvut$bpt$1@inews.gazeta.pl>
<77d6e30a3c5109786b7b75623f7c1c7e$1@grupy.scigacz.pl>
<4d10fde4$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
<9eb5f784446b8df4c1b37f7dd2348e67$1@grupy.scigacz.pl>
In-Reply-To: <9eb5f784446b8df4c1b37f7dd2348e67$1@grupy.scigacz.pl>
Subject: Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są
chętni?)
Date: Wed, 22 Dec 2010 16:51:18 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Lines: 50
Message-ID: <4d121e79$0$2424$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.20.120.6
X-Trace: 1293033081 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2424 83.20.120.6:62445
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633836
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:9eb5f784446b8df4c1b37f7dd2348e67$1@grup
y.scigacz.pl...
>> Z tym mowieniem kolokwialnie pierdolisz jak potluczony, bo powierzchnia
>> nie
>> ma nic do gadania. Jakby miala, to najbezpieczniej jezdzic ze zbyt malym
>> cisnienim (bardziej plaska opona=wieksza powierzchnia przylegania opony).
>
>
>
> Jezus Maria... :) Ty na prawdę tak uważasz... muszę ten cytat wkleić
> znajomym :D
A Ty naprawde nie widzisz roznicy:
- miedzy sila, a momentem sily
- miedzy powierzchnia przylegania, a sila tarcia wynikajaca z dzialania sil
bezwladnosci
?
To tylko takie dwa kwiatki, ktore pisze z pamieci. Bylo tego wiecej, ale nie
chce mi sie szukac.
Znajac zycie, nie widzisz tez roznicy miedzy:
- masa, a ciezarem
- tarciem, a sila tarcia
- momentem sily, a momentem pedu
- etc.
> Jeśli nie ogarniasz powierzchni przylegania opony w czasie hamowania to
> tego też nie zrozumiesz. ABSu tym bardziej ;)
Smiem twierdzic, ze przy cisnieniu w oponie na poziomie 2,3 bara ugiecie
opony bedzie pomijalnie male. Na poziomie miedzy 0,1 a 1% wysokosci opony.
Uwazasz, ze ten 1% ma na tyle wielkie znaczenie, ze to ZMIANA POWIERZCHNI
przylegania opony pomoze Ci wyhamowac? Jestes pewien, ze to nie sila tarcia
wywolana zwiekszeniem nacisku na opone, poprzez sily bezwladnosci hamujacego
pojazdu, ktore to sily ida najpierw na ugiecie zawieszenia, a dopiero potem
na docisniecie opony do asfaltu?
W tej sytuacji naprawde uwazam, ze powinnismy naszemu mistrzowi utworzyc
nowy rodzaj mechaniki. Nazwiemy go "Mechanika Sikaczova" i bedziemy w niej
skupiac sie na wartosciach i zjawiskach pomijalnie malych (jak w fizyce
relatywistycznej), majac przy tym kompletnie w dupie zjawiska na ktorych
opiera sie mechanika newtonowska.
--
pzdr:
Ivam
Następne wpisy z tego wątku
- 22.12.10 15:55 AZ
- 22.12.10 15:55 Ivam
- 22.12.10 15:58 Ivam
- 22.12.10 16:00 Ivam
- 22.12.10 16:02 AZ
- 22.12.10 16:25 Mariusz Kruk
- 22.12.10 16:47 Ivam
- 22.12.10 13:43 Michał V-R
- 22.12.10 17:50 Lovtza
- 22.12.10 17:55 Lovtza
- 22.12.10 18:02 Lovtza
- 22.12.10 18:04 Lovtza
- 22.12.10 18:10 Lovtza
- 22.12.10 18:14 Ivam
- 22.12.10 18:37 gildor
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=