eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleFerie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni?)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.at
    man.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    References: <0b0e38f05855ec6654bb84acd6264b94$1@grupy.scigacz.pl>
    <ie7eb5$qrv$1@inews.gazeta.pl> <ieadia$seq$1@mx1.internetia.pl>
    <c2670f7c4d091acc15f98455ea8513cf$1@grupy.scigacz.pl>
    <4d08d84b$0$27025$65785112@news.neostrada.pl>
    <0f33b84850a86f77a583f00d84cf275f$1@grupy.scigacz.pl>
    <4d091867$0$27030$65785112@news.neostrada.pl>
    <4277efafccac4f6ded58880bff521642$1@grupy.scigacz.pl>
    <iec7iu$gec$1@inews.gazeta.pl>
    <7e8a36e399bc78b109b6abfaa455997a$1@grupy.scigacz.pl>
    <ieddr7$mdi$1@inews.gazeta.pl>
    <b3e5f1176c71dcb47ec4569ffe7edc34$1@grupy.scigacz.pl>
    <iegajq$2e5$1@inews.gazeta.pl>
    <d6be5283e206a0dcf3f8ff7f0e297ef4$1@grupy.scigacz.pl>
    <iehtiu$m6n$1@inews.gazeta.pl> <iehu9s$2cg$1@news.onet.pl>
    <05693e1a1b52c9432318a402a83b0d62$1@grupy.scigacz.pl>
    <ienuav$fvk$1@news.onet.pl> <ienvut$bpt$1@inews.gazeta.pl>
    <77d6e30a3c5109786b7b75623f7c1c7e$1@grupy.scigacz.pl>
    <4d10fde4$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    <9eb5f784446b8df4c1b37f7dd2348e67$1@grupy.scigacz.pl>
    In-Reply-To: <9eb5f784446b8df4c1b37f7dd2348e67$1@grupy.scigacz.pl>
    Subject: Re: [Offtopic] scigacz.pl (było: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są
    chętni?)
    Date: Wed, 22 Dec 2010 16:51:18 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Lines: 50
    Message-ID: <4d121e79$0$2424$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.20.120.6
    X-Trace: 1293033081 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2424 83.20.120.6:62445
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:633836
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Lovtza" <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:9eb5f784446b8df4c1b37f7dd2348e67$1@grup
    y.scigacz.pl...
    >> Z tym mowieniem kolokwialnie pierdolisz jak potluczony, bo powierzchnia
    >> nie
    >> ma nic do gadania. Jakby miala, to najbezpieczniej jezdzic ze zbyt malym
    >> cisnienim (bardziej plaska opona=wieksza powierzchnia przylegania opony).
    >
    >
    >
    > Jezus Maria... :) Ty na prawdę tak uważasz... muszę ten cytat wkleić
    > znajomym :D

    A Ty naprawde nie widzisz roznicy:
    - miedzy sila, a momentem sily
    - miedzy powierzchnia przylegania, a sila tarcia wynikajaca z dzialania sil
    bezwladnosci
    ?

    To tylko takie dwa kwiatki, ktore pisze z pamieci. Bylo tego wiecej, ale nie
    chce mi sie szukac.

    Znajac zycie, nie widzisz tez roznicy miedzy:
    - masa, a ciezarem
    - tarciem, a sila tarcia
    - momentem sily, a momentem pedu
    - etc.

    > Jeśli nie ogarniasz powierzchni przylegania opony w czasie hamowania to
    > tego też nie zrozumiesz. ABSu tym bardziej ;)

    Smiem twierdzic, ze przy cisnieniu w oponie na poziomie 2,3 bara ugiecie
    opony bedzie pomijalnie male. Na poziomie miedzy 0,1 a 1% wysokosci opony.

    Uwazasz, ze ten 1% ma na tyle wielkie znaczenie, ze to ZMIANA POWIERZCHNI
    przylegania opony pomoze Ci wyhamowac? Jestes pewien, ze to nie sila tarcia
    wywolana zwiekszeniem nacisku na opone, poprzez sily bezwladnosci hamujacego
    pojazdu, ktore to sily ida najpierw na ugiecie zawieszenia, a dopiero potem
    na docisniecie opony do asfaltu?

    W tej sytuacji naprawde uwazam, ze powinnismy naszemu mistrzowi utworzyc
    nowy rodzaj mechaniki. Nazwiemy go "Mechanika Sikaczova" i bedziemy w niej
    skupiac sie na wartosciach i zjawiskach pomijalnie malych (jak w fizyce
    relatywistycznej), majac przy tym kompletnie w dupie zjawiska na ktorych
    opiera sie mechanika newtonowska.


    --
    pzdr:
    Ivam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: