eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleFerie zimowe na motocyklu w Hiszpani - są chętni? › Re: [Offtopic] scigacz.pl (byÄ������o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - sÄ������ chÄ������tni?)
  • Data: 2010-12-21 15:36:43
    Temat: Re: [Offtopic] scigacz.pl (by������o: Ferie zimowe na motocyklu w Hiszpani - s������ ch������tni?)
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    AZnapisal


    > Ja nigdzie nie powiedzialem ze na Nowodworze jest tak samo bezpiecznie jak
    > w Poznaniu. Nowodwor to improwizowany tor na lotnisku wiec nijak nie mozna
    > nawet tego porownywac. Nawierzchnia jest mega przyczepna, brak jakichkolwiek
    > przeszkod w ktore mozna by przyjebac po wyleceniu z czarnego, karetka.

    > To co wyzej wcale nie dyskwalifikuje tego obiektu, jako obiektu do poscigania
    > sie.


    Dyskwalifikuje. Na Ułężu, jak zresztą na innych lotniskach jest
    specjalistyczny asfalt lotniskowy. To asfalt wykonany na bazie specjalnego
    drobno zmielonego tłucznia (zwróciliście uwagę jak wygląda i jak wpierdala
    opony?), którego zadaniem jest zapewnić przyczepność ciężkim samolotom
    podczas lądowań w deszczu. Jest on bardzo szorstki, co daje poczucie
    przyczepności, ale w chwili gdy opona zaczyna tracić przyczepność, nie
    dostajesz żadnego sygnału i leżysz. To właśnie a propos czucia tego co się
    dzieje na kierownicy. Zaliczałem gleby i w Ułężu i w Modlinie i w Pozaniu,
    więc jest mi to temat bliski i w przenośni i dosłownie;) Takich asfaltów
    nie stosuje się na torach wyścigowych, bo nie dają kierowcy odpowiedniej
    informacji zwrotnej. Co więcej to coś drastycznie zużywa opony i nie
    pozwala im pracować optymalnie. Opona pracuje nie na "klejenie", ale na
    "zadzior". Jak zjeżdżasz z takiego Ułęża to masz opony zmechacone jak
    filc, a jak zjeżdżasz z toru to są lepkie, nagrzane, kleją sie do rąk. Nic
    tu nie wymyślam.

    Jeszcze a propos bezpieczeństwa. Przeszkód rzeczywiście brak, ale nie ma
    żadnych pułapek żwirowych, które zatrzymają motocykl zanim ten zacznie
    koziołkować i spadnie na ciebie. Profile zakrętów z dupy. Ubytki asfaltu w
    punktach gdzie się inicjuje skręt. Wąsko, szybko, miejscami namalowana
    płyta poślizgowa. No i do tego miejscami tor jazdy wychodzi na kurs
    kolizyjny! Ktoś upadnie, a jego motocykl dojedzie do Ciebie i 200 metrów
    jak będzie miał odpowiednią prędkość. Poganiać sobie można, ale jakby tam
    można było się ścigać, to przy ilości lotnisk wojskowych w PL jakie mamy
    (około 20) to mielibyśmy przygodny tor na każdej praktycznie wszędzie.

    A karetka? To tylko maść na szczury. Jak ktoś się zabije, a to się stanie
    prędzej czy później, to przyjedzie prokurator. I on nie zapyta o karetkę,
    tylko o uprawnienia obsługi, homologację obiektu, odbiór techniczny, itd.,
    itp...







    --
    Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: