  • 51. Data: 2018-06-21 11:29:23
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Jun 2018 10:31:35 +0200, kk

    > Jakie bojlery ?! Jakie solary ?! Jakie pompy ciepła ?! Jakie
    > programatory czasowe ?!

    Normalne! Pytałeś o grzanie wody prądem, to dostałeś możliwości.
    Se wybierz co ci pasuje i nie truj.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 52. Data: 2018-06-21 12:00:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-06-20 o 14:21, Myjk pisze:
    >Ani nie masowo, ani nie na indukcję. Jak ktoś ma w bloku moc
    >przyłączeniową na poziomie 3-5kW, to czy to z płytą grzeją czy
    >indukcyjną nie poszaleje. Dlatego już wiele lat temu zamontowano w
    >takich blokach gaz.

    Owszem. I masowe przechodzenie sie zle skonczy.

    Ale powstaja nowe bloki, i tam juz nie ma gazu.

    Akurat znajoma ma te indukcje i narzeka. Slabo grzeje - tzn jak chce
    cos szybko i w wysokiej temperaturze podpiec na patelni ... to nie.

    A to jest od gazu, czy od parujacego tluszczu ?

    >To teraz odwiedź kilka hoteli, restauracji czy barów i powiedz ich
    >właścicielom, że są ignorantami.

    Zapewne i tak decydujace bylo, ze gaz byl i kuchnie na gaz sa, a pradu
    niekoniecznie duzo.
    W dodatku jak hotel, to pewnie chce duzo cieplej wody dla gosci ...

    J.

  • 53. Data: 2018-06-21 12:09:48
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, June 19, 2018 at 11:00:49 PM UTC+10, Myjk wrote:
    > Tue, 19 Jun 2018 05:41:08 -0700 (PDT), Iguan_007

    > Panele na dachu samochodu z pewnością będą droższe niż typowe panele
    > dachowe. Do tego jeszcze urządzenia obsługujące. No i trzeba uwzględnić, że
    > zwracać się będzie tylko różnica w kosztach uzyskania energii na miejscu a
    > w domu

    No nie - jesli w ciagu dnia nie parkuje w garazu tylko gdzies na parkingu to nie moge
    sobie ladowac samochodu z paneli na dachu domu. No chyba, ze baterie domowa doloze.

    -- a to tylko 20% przy prosumencie i to tylko przez pół roku, może
    > przez 8 miesięcy (bo na zaś nie wyprodukujesz jak z paneli na dachu).

    Pisalem o sensownosci takiego rozwiazania ogolnie, nie mowic koniecznie o Polsce.
    Takie rozwiazanie wydaje sie miec sens jesli mowimy o naslonecznionej czesci naszego
    globu i wysokich cenach energii.

    > (...) zimie można zapomnieć w ogóle o uzysku do jechania/grzania... Może do
    > jakiejś kaliforni to ma sens, a my jak zwykle w ciemnej dupie. :P

    No wlasnie dlatego pisalem o mojej indywidualnej sytuacji - u mnie nie ma zimy. A
    naslonecznienie podobne do tego w Kalifornii :)

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Tu i tam:
    https://sites.google.com/site/iguan007/

  • 54. Data: 2018-06-21 12:31:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Jun 2018 12:00:46 +0200, J.F.

    > A to jest od gazu, czy od parujacego tluszczu ?

    Od gazu, który zasysa kurz z powietrzem, przypala, miesza z parującym
    olejem, i jako że mniej niż połowa energii ogrzewa jedzenie, taki syf miota
    konwekcyjnie w górę znacznie skuteczniej niż kuchenka indukcyjna.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 55. Data: 2018-06-21 12:36:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Jun 2018 11:15:46 +0200, kk

    > W Twizy ? No nie przeszkadza bo Twizy zimą nie jeździ :-) Podobnie nie
    > przeszkadza istnienie otwieranego dachu w cabrio, który zimą jeździ.

    Jak nie ma prądu, bo nie ma słońca którymi mógłby być ładowany, to logiczne
    że nie ojedzie.

    > Jakim domu ?!

    W takim o którym była dyskusja, a na tym samym na którym Iguan ma
    zainstalowane panele do których było bezpośrednie odniesienie w dyskusji!
    Jesteś kolejnym gnomem na tej grupie, który nawija bez sensu i dobija się
    do kibla.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 56. Data: 2018-06-21 12:40:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Jun 2018 03:09:48 -0700 (PDT), Iguan_007

    > No nie - jesli w ciagu dnia nie parkuje w garazu tylko gdzies na parkingu
    > to nie moge sobie ladowac samochodu z paneli na dachu domu. No chyba, ze
    > baterie domowa doloze.

    To tam u Ciebie nie dają do PV czegoś takiego jak u nas prosument?
    Właściwie to gdzie jest u Ciebie? ;)

    > Pisalem o sensownosci takiego rozwiazania ogolnie, nie mowic koniecznie
    > o Polsce. Takie rozwiazanie wydaje sie miec sens jesli mowimy o
    > naslonecznionej czesci naszego globu i wysokich cenach energii.

    Ja się odnosiłem do Polski, bo ja Polak i na polskiej grupie piszę. :P

    > No wlasnie dlatego pisalem o mojej indywidualnej sytuacji - u mnie nie
    > ma zimy. A naslonecznienie podobne do tego w Kalifornii :)

    No to na krótkie odcinki mogłoby mieć faktycznie sens.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2018-06-21 12:43:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-06-21 o 11:25, Myjk pisze:

    > Tylko na co, na benzynę?

    A skąd mam wiedzieć? To ja pytam czy benzyna się już upowszechniła skoro
    gaz jest bardziej trujący/toksyczny.

    > ...to sobie może zwiększyć. Ale większość i tak nadal twierdzi, że z gazu
    > taniej (no i w sumie fakt, bo jak się ma rurę z gazem, to nowa kuchenka
    > gazowa jest tańsza) i lepiej (sic!) smakuje. Że się "trochę" syfi, trudno.

    A jak ma sobie zwiększyć jak do mieszkania ma położony kable aluminiowy,
    który ledwo wytrzymuje 20A?

    > Wiele lat temu zamontowano w blokach gaz, bo:
    > a) był tani

    Montowano bo pojedynczy palnik ma moc od 1,5 do 2,5 kW, przeciętna
    kuchenka ma takich palników 4, dolicz do tego piekarnik i zobacz jakie
    musiałbyś zapewnić przyłącze elektryczne.

    > b) nie było wtedy indukcji

    Ale indukcja, to jest raczej zamiennik płyt/kuchni oporowych, a takie
    już wtedy były.

    > Już twoje zapytanie dlaczego ludzie nie zmieniają gazu na benzynę do
    > gotowania było nasączone absurdem, teraz to już kompletnie odpłynąłeś z
    > głupkowatym porównaniem. Zapytaj się jeszcze dlaczego dostawcy mają
    > samochody transportowe z takimi dużymi pakami, skoro mogą jeździć Sejczento
    > który jest oszczędniejszy i wszędzie się zmieści.

    No to są tymi ignorantami czy nie?

    > Po pierwsze podpal benzynę na palniku tak jak gaz, z wysterowaniem, z
    > zachowaniem zasad bezpieczeństwa, etc.

    Ale że co, nie da się podpalić benzyny i sterować? Mam opalarkę na
    benzynę, która ma chyba z 50 lat i mogą sobie sterować mocą płomienia
    praktycznie dowolnie. Przy dzisiejszych technologiach jest to niewykonalne?

    > Po drugie spalanie w silniku to inna
    > bajka niż swobodne spalanie. Zadajesz tak głupkowate pytania, że płakać się
    > chce.

    I na czym polega ta inność, że gaz wydostający się z rury wydechowej
    truje a z palnika kuchenki już nie?

    > Fakt jest taki, że jak ktoś chce zdrowo, czysto i tanio gotować, to
    > zamontuje indukcję (zamiast montować gaz, szczególnie jak dopiero staje
    > przed wyborem).

    Tylko, że większość ludzi mieszka w blokach i nie zmienią gazu na prąd
    bo nie mają jak. No i gaz, nawet z butli wychodzi często taniej niż jego
    ekwiwalent w prądzie.

  • 58. Data: 2018-06-21 12:43:11
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Fakt jest taki, że jak ktoś chce zdrowo, czysto i tanio gotować, to
    > zamontuje indukcję (zamiast montować gaz, szczególnie jak dopiero staje
    > przed wyborem).

    Ale w gazie też świat poszedł nieco do przodu:
    http://solgaz.eu/plyty-gazowe-bez-plomieni/

    Wadą grzania prądem jest zdecydowanie dłuższy czas (chyba chodzi o
    niższą temperaturę).
    A jak ktoś chce być superoszczędny, to kupuje garnek z grubym dnem (aby
    akumulował ciepło), wsadza ziemniaczki, wlewa kilka łyżek wody i
    przykrywa szczelną pokrywką. Po zagotowaniu wody wyłącza fajerkę. Po ok.
    40-50 minutach ziemniory dojdą. Taki patent widziałem na spotkaniu
    sprzedawców jakichś garnków za milion złotówek. Wypróbowałem na garnku z
    marketu za 14 zł i też działa :-)
    Tylko niestety za obiad trzeba się brać zaraz po śniadaniu :-)

    Ps. Można też użyć szybkowara.

  • 59. Data: 2018-06-21 12:44:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-21 o 12:31, Myjk pisze:
> [...]
    > olejem, i jako że mniej niż połowa energii ogrzewa jedzenie, taki syf miota
    > konwekcyjnie w górę znacznie skuteczniej niż kuchenka indukcyjna.

    No to wracamy do samochodów elektrycznych - 80% zanieczyszczeń
    powodujących raka generują ścierające się opony, asfalt i okładziny
    hamulcowe, a nie syf lecący z rury wydechowej.
    T.

  • 60. Data: 2018-06-21 12:48:31
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, June 21, 2018 at 8:40:31 PM UTC+10, Myjk wrote:
    > Thu, 21 Jun 2018 03:09:48 -0700 (PDT), Iguan_007

    > To tam u Ciebie nie dają do PV czegoś takiego jak u nas prosument?

    Czyli co daja do PV?

    U mnie panele zarabiaja przez ograniczenie zuzycia lub eksport energii. Wieksza
    roznice robi ograniczenie popytu na energie z sieci - bo energia importowana (z
    sieci) jest duzo drozsza niz eksportowana (z PV).

    > Właściwie to gdzie jest u Ciebie? ;)

    Australia

    Pozdrawiam,
    Iguan